ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟

  • کد خبر: ۱۴۸۶۱۰
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟
بسیاری از افراد که قصد مسافرت به اقصی نقاط کشور یا جهان را دارند معمولاً به وب سایت‌های مختلف گردشگری و آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کنند.

گزارش آگهی

در صورتی که سفر شخصی باشد یا به واسطه تور لحظه آخر انجام شود، نیازمند برخی از مدارک لازم هستید. مهم ترین سوالی که در رابطه با سفر با تور های مسافرتی وجود دارد این است که برای سفر با تور چه مدارکی لازم است. در واقع با داشتن این مدارک می‌توانید راحت تر و در مدت زمان کمتری از خدمات مناسب تورهای مسافرتی استفاده کنید.

مدارک لازم برای خرید تورهای داخلی

ذکر این نکته ضروری است که معمولاً تور ها به صورت داخلی و خارجی برگزار می شوند که هر یک از آن ها  مدارک خاص خودشان را دارند و برای اینکه بتوانید به واسطه تورهای داخلی اقدام به سفر کنید، باید در وهله اول نحوه مسافرت خود را به واسطه وسایل حمل و نقل مشخص نمایید. می توانید از وسایل حمل و نقل مانند قطار یا هواپیما استفاده کنید که در این صورت باید مدارک شناسایی را به آژانس مسافرتی تحویل دهید.

ذکر این نکته ضروری است که معمولاً برای سفر با تور داخلی مدارک خاصی مورد نیاز نیست. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در زمان خرید تور به صورت آنلاین این است که زمان وارد کردن اطلاعات شخصی و کد ملی باید دقت زیادی به خرج دهید. همچنین نیاز است تا اگر دچار محدودیت یا بیماری خاصی هستید؛ در قسمت توضیحات به طور کامل به شرح مشکل احتمالی بپردازید.

آژانس های مسافرتی پیش از اینکه اقدام به ارائه خدمات مسافرتی به مشتریان کنند، شرایط مسافران را در نظر خواهند گرفت. به عنوان مثال اگر شما واجد شرایط سفر با هواپیما نباشید، می توانید از روش های زمینی استفاده کنید. علاوه بر تمامی این موارد پیشنهاد می شود تا به صورت حضوری یا تلفنی اقدام به خرید تورهای مسافرتی کنید چرا که در این صورت می توانید توضیحات مسئول فروش را شنیده و در رابطه با زمان بندی سفر و نحوه اجرای تور اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای سفر با تور خارجی

همان طور که در قسمت بالا نیز اشاره شد سفر با تور معمولاً به صورت داخلی و خارجی انجام می شود. علاوه بر این، امکان استفاده از تورهای ترکیبی و تور لحظه آخری نیز وجود دارد. در واقع شما می توانید از تورهای ترکیبی به منظور مسافرت استفاده کنید و از چندین منطقه یا شهر دیدن نمایید.

یکی از مهم ترین ابهامات مسافران که تا به حال از خدمات مسافرتی به صورت تور استفاده نکرده اند این است که برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟ برای سفر با تور، اگر از تور داخلی استفاده می کنید نیازمند مدارک خاصی نخواهید بود اما در صورتی که از تورهای خارجی برای مسافرت بهره می برید باید در وهله اول اقدام به دریافت پاسپورت کنید. 

برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟

پاسپورت

برای سفر خارجی باید اقدام به دریافت پاسپورت کنید. این مدرک یکی از مهم‌ ترین مدارک در زمان سفر است. پاسپورت در زمان صدور دارای پنج سال اعتبار خواهد بود. بنابراین در زمانی که قصد سفر با تور خارجی به هر یک از مقاصد مختلف را دارید، پاسپورت شما دارای باید حداقل ۶ ماه اعتبار باشد. به همین دلیل بر اساس قوانین فرودگاهی در صورتی که اعتبار پاسپورت شما کمتر از شش ماه باشد، نمی توانید اقدام به مسافرت نمایید. در واقع این پاسپورت دارای اعتبار نیست و از سمت مسئولین پذیرش آژانس مسافرتی مورد قبول واقع نخواهد شد.

ویزا

یکی دیگر از مدارکی که برای سفر با تور لحظه آخر به آن احتیاج خواهید داشت ویزا است. برخی از کشورها مانند ترکیه و ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارند و اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد مسافرت به این کشورها را دارید، نیازی نیست تا اقدام به اخذ ویزا نمایید. برای سفر به سایر کشورهای دیگر باید ویزای آن کشور را اخذ کنید که بدین منظور باید مدارکی مانند مدرک تحصیلی، مدارک شناسایی و نامه تمکن مالی را ارائه دهید.

برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟

کلام پایانی

در حال حاضر مسافرت یکی از ضروریات زندگی محسوب می ‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها نیز استفاده از تورهای مسافرتی است اما برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟ برای سفر با تورهای مسافرتی باید اقدام به فراهم کردن برخی از مدارک لازم کنید. به عنوان مثال اگر از تورهای داخلی برای سفر استفاده می کنید، ارائه مدارک شناسایی معتبر کافی است اما برای تورهای مسافرتی خارجی نیاز به ارائه پاسپورت معتبر که دارای ۶ ماه اعتبار است، خواهید داشت. علاوه بر این، برای برخی از کشورها اخذ ویزا ضرورت دارد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->