جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

سود و زیان حضور رونالدو برای عربستان و النصر

  • کد خبر: ۱۴۸۶۷۳
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
سود و زیان حضور رونالدو برای عربستان و النصر
رونالدو بالاخره امشب اولین گلش را برای النصر به ثمر رساند، اما کل سود حضور رونالدو در ریاض فقط به مستطیل سبز خلاصه می‌شود؟

گروه ورزش| شهرآرانیوز، همزمان با برگزاری جام‌جهانی شایعاتی از زبان این و آن نقل می‌شد مبنی بر پیوستن رونالدو این ستارهٔ پرتغالی به النصر عربستان!

در همان روز‌ها این حرف‌ها به خودی خود از جانب مردم و دوست داران ورزش تکذیب می‌شد، چرا که همه رونالدو را مغرور‌تر از آن می‌دانستند که بخواهد بعد از آن جدایی پر حاشیه از منچستر سراغ تیم‌هایی، چون النصر آن هم در آسیا برود.

حتی شاهد بودیم پس از ورود رونالدو به قطر برای جام‌جهانی چه استقبال باشکوهی از او و خانواده‌اش به عمل آمد، اما در همان زمان‌ها بود که رونالدو هم خود خبر پیوستن به النصر را تکذیب کرد.

اما سعودی‌ها به این راحتی میدان را خالی نکردند و تصمیم گرفتند برای نزدیک شدن به اهدافشان به هر قیمتی که شده این ستارهٔ پرتقالی را به عربستان بکشانند حتی اگر این هزینه برایشان ۵۰۰ میلیون یورو آب بخورد!

در نهایت این عربستان بود که فاتح میدان شد و بالاخره رونالدوی۳۷ ساله با قراردادی دو و نیم ساله به النصر پیوست؛ که البته این رقم به همین ۵۰۰ میلیون یورو تا پایان قرار داد ختم نمی‌شود بلکه قرار داد‌های تجاری، پاداش‌ها و چیز‌هایی از این قبیل را هم برای او در نظر گرفتند.
آنچه اکنون از شواهد امر پیداست تا امروز رونالدوی جا مانده از لیگ‌های اروپایی تبدیل شده‌ست به گران‌ترین و پرحاشیه‌ترین فوتبالیست فصل و هر روز هوادارانش با اخبار تازه‌ای از او رو‌به‌رو هستند؛ از کاخِ لوکسی که محل اسکان او و خانواده‌اش هست گرفته تا باقیه حواشی‌هایش.
رونالدو تا الان تمام دوران بازیکنی‌اش را در اروپا، اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و دوباره منچستریونایتد سپری کرده است و در ۹۴۹ بازی‌اش در قاره سبز ۷۰۲ گل زده و ۲۲۳ پاس گل داده است و حالا درکنار النصر ایستاده تا باز هم شگفتی ساز شود!

سعودی‌ها تا اینجا هزینه‌ای گزاف برای به دست آوردن این ستارهٔ اروپایی کرده‌اند؛ ولی آیا از این نقل و انتقال ضرر هم کرده‌اند؟ بعید‌ است که وجود رونالدو با تمام این هزینه‌ها برای عربستان بدون سود باشد و این موضوع با کمی مقایسهٔ قبل و بعد از حضور رونالدو در النصرعربستان قابل پیش بینی‌ست، به عنوان مثال:
رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که به دلیل تقاضای بالای پیش‌بینی شده برای حضور در استادیوم‌ها به دلیل حضور رونالدو، بلیت‌ها با افزایش قیمت مواجه خواهند شد و از این به بعد بلیتی با قیمت قبلی موجود نخواهد بود.
یا افزایش نجومی تعداد فالوور‌های صفحهٔ النصر از۸۰۰ هزار نفر به ۱۲ میلیون! آن هم درست بعد از امضای قرارداد...
آنچه درباره این انتقال ناگفته مانده یا کمتر درباره‌اش حرف زده شده، مربوط به نیت عربستانی‌هاست. بسیاری این خرید را به موارد سیاسی و برای فرار عربستان از اتهاماتی همچون نقض حقوق بشر می‌دانند، ولی واقعیت این است که عربستان چشم‌اندازی بلندمدت دارد که رونالدو یکی از چهره‌های سرشناس این چشم‌انداز است و قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور، طبیعتا ستاره‌های دیگری که غالبا روز‌های پایانی فوتبال را سپری می‌کنند به ریاض خواهند آمد؛ ولی نه صرفا برای فوتبال. آن‌ها مثل همین کریستیانو رونالدو قرار است سفرایی باشند که چهره جدید عربستانی‌ها را با زبانی شفاف به بقیه مردم دنیا معرفی کنند و نگاه آن‌ها را متوجه این منطقه از خاورمیانه می‌کنند.

اخیرا رسانه‌های آمریکایی مطلبی نوشته و عنوان کرده‌اند که قرارداد رونالدو برای سه سال قریب به ۲۰۰ میلیون یورو است که به‌ازای هر سال این رقم ۷۰ میلیون یورو خواهد بود، پس اگر چنین رقمی برای کریس رونالدو برای آمدن به خاورمیانه هزینه شده باشد، منطقی است و کار عربستانی‌ها را با توجه به چشم‌انداز بلندمدتی که دارند، توجیه می‌کند. البته که این پایان کار نیست، چون ظاهرا قرارداد رونالدو با عربستانی‌ها نه دو و نیم سال بلکه هفت سال و تا پایان جام جهانی ۲۰۳۰ است که قرار است عربستان میزبانی آن را بر عهده بگیرد! اینجا عدد درشت‌تر می‌شود و به همان ۵٠٠ میلیون یورو نزدیک می‌شود. اگر قرار به پرداخت سالانه ۷٠ میلیون یورو به رونالدو برای هفت سال باشد، بدیهی است که او سود کلانی در این هفت سال از کنار قراردادش با عربستانی‌ها به دست خواهد آورد.

ضمن اینکه از این قرارداد هفت‌ساله، فقط دو و نیم سالش رونالدو متعهد است که بازی کند و بقیه را به‌عنوان سفیر عربستان مشغول به کار می‌شود. البته که این موارد تنها مربوط به پرداختی است که رونالدو به‌عنوان دستمزد می‌گیرد، چون طبق بند‌های قراردادش او حق تصویر را هم برای خودش برداشته است. به این معنی که اگر النصر قرار باشد قراردادی تجاری ببندد که رونالدو در آن حضور داشته باشد باید سهم این بازیکن، بسیار بیشتر از چیزی که قابل‌تصور است پرداخته شود. بدیهی است که چهره رونالدو به اندازه کافی برای اسپانسر‌ها جذابیت دارد و آن‌ها هم با توجه به اوضاع مالی مناسب، ابایی از پرداختن هزینه زیاد برای رونالدو نخواهد داشت.

با تمام این وجود رونالدو تا الان شروع خوبی در النصر نداشته و جام را هم از دست داده؛ هرچند امشب بالاخره پایش به گلزنی باز شد، اما همانطور که پیداست و گفته شد چشم‌انداز‌های عربستان برایشان بسیار پر اهمیت‌تر از یک استارت ضعیف از رونالدو‌ست، با این وجود دیگر فقط باید منتظر بود تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و سعودی‌ها می‌توانند همراه رونالدو فاتح مکعب سبز و خاورمیانه باشندیا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->