بازگشت وضعیت عادی پروازها در تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر خارجه طالبان از پاکستان خواست درباره انفجار پیشاور اتهام‌زنی نکند

  • کد خبر: ۱۴۸۶۷۸
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
  • ۱
وزیر خارجه طالبان از پاکستان خواست درباره انفجار پیشاور اتهام‌زنی نکند
امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان افغانستان، از پاکستان خواست که حمله به پیشاور را با دقت بررسی کرده و حکومت طالبان را ملامت نکند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ این مقام ارشد طالبان در جریان سخنرانی در مراسم افتتاح یک مرکز ترک اعتیاد در کابل، گفت: «امیدوارم که دولت پاکستان برف خود را بر بام دیگران نیندازد و مشکلاتش را در خانه خود حل کند.»

وزیر خارجه طالبان افغانستان به پاکستان توصیه کرد که انفجار اخیر در مسجدی در پیشاور را دقیق بررسی کنند و انگشت ملامت را به سوی افغانستان دراز نکند. امیرخان متقی گفت: «این منطقه در جنگ، با باروت و انفجار آشناست و امکان ندارد که یک جلیقه [انتحاری] یا بشکه بمب این همه تخریب در پی داشته باشد.»

او افزود که طی دو دهه اخیر ندیده است که انفجار جلیقه انتحاری‌ بتواند سقف یک مسجد را فرو بریزد.

امیرخان متقی مدعی شد که افغانستان مرکز «تروریسم» در منطقه نیست و گفت: «اگر کسی می‌گوید که افغانستان مرکز تروریسم است، به اصطلاح آن‌ها وقتی می‌گویی که تروریسم مرز ندارد، اگر این تروریسم در افغانستان می‌بود، به چین، تاجیکستان، ازبکستان و ایران هم سرایت می‌کرد، اما این کشورها امن هستند و افغانستان هم امن است.»

او از پاکستان خواست که با حکومت طالبان راه همکاری در پیش گیرد و افزود: «بنابراین با یکدیگر همکاری کنیم و دست برادری بدهیم و اتهام نبندیم و بذر دشمنی نکاریم.»

در انفجار اخیر در مسجدی در پیشاور، بیش از ۱۰۰ نمازگزار، از جمله شمار کثیری از نیروهای پلیس پاکستان، کشته شدند. گروه «تحریک طالبان پاکستان» دست داشتن در این حمله را رد کرد.

پس از انفجار سال ۲۰۱۴ میلادی، این مرگبارترین رویداد «تروریستی» در پاکستان بوده است.

مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که «تروریست‌ها» در خاک افغانستان مقر و پایگاه دارند و حملات به پاکستان را در آنجا سازماندهی می‌کنند. آنان از حکومت طالبان خواسته بودند که با گروه تحریک طالبان پاکستان مبارزه کند، اما طالبان این درخواست را نپذیرفت و توصیه کرد که دولت پاکستان با این گروه مذاکره کند.

طالبان حضور طالبان پاکستان و گروه‌های «تروریستی» را در افغانستان انکار می‌کند.

با پادرمیانی حکومت طالبان افغانستان، چندین دور گفت‌وگوهای صلح میان حکومت پاکستان و گروه «تحریک طالبان» این کشور در شرق افغانستان برگزار شد و به آتش‌بس کوتاهی انجامید، اما این آتش‌بس در نوامبر ۲۰۲۲ نقض شد. پس از آن، تحریک طالبان پاکستان حملات خود را شدت بخشید و به نیروهایش دستور داد که حمله به نظامیان را از سر گیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
شریعت را توضیح دهید یک کتاب شریعت مکتوب کنید و اسمش را شریعت طالبانی بگذارید نه شریعت اسلام .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->