«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

«بینگ جدید»، با نسخه‌ای پیشرفته از ChatGPT، انقلاب مایکروسافت در موتورهای جستجو است

  • کد خبر: ۱۴۹۳۹۲
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
«بینگ جدید»، با نسخه‌ای پیشرفته از ChatGPT، انقلاب مایکروسافت در موتورهای جستجو است
مایکروسافت شب گذشته در مراسم ویژه خود که با تمرکز بر پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محصولات مختلف این شرکت برگزار شد، از نسخه جدید موتور جستجوی بینگ (Bing) و مرورگر اج (Edge) با نسخه ارتقایافته هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - مایکروسافت شب گذشته اعلام کرد که پس از مدت‌ها قصد دارد موتور‌های جستجو را متحول کند. این شرکت می‌گوید تاکنون انسان‌ها خود را با موتور‌های جستجو وفق می‌دادند، اما حالا موتور‌های جستجو باید پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

ویژگی‌های نسخه جدید بینگ مایکروسافت

نسخه جدید بینگ چهار دستاورد فنی جدید دارد. این موتور جستجو از نسل بعدی مدل‌های زبانی بزرگ شرکت OpenAI موسوم به GPT-۳.۵ استفاده می‌کند که به‌طور سفارشی برای جستجو بهینه‌سازی‌شده‌اند و حتی قوی‌تر از ChatGPT هستند. بینگ حالا با متدی تازه موسوم به مدل پرومتئوس با هوش مصنوعی OpenAI کار می‌کند تا حداکثر استفاده از توان مدل‌های این شرکت ببرد و نتایج مرتبط‌تر، به‌روزتر، دقیق‌تر و ایمن‌تر را ارائه کند. این شرکت می‌گوید سازوکار‌هایی را در مدل پرومتئوس پیاده‌سازی کرده است تا مطمئن شود که خرابکاران نمی‌توانند از این چت‌بات در راه‌های نادرست استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید هسته مرکزی ایندکس‌های جستجو را از طریق پیاده‌سازی این مدل هوش مصنوعی در الگوریتم جستجو ارتقا داده و این ارتقا بزرگ‌ترین جهش از حیث ارتباط محتوا در طول تاریخ این موتور جستجو است. افزون بر این‌ها، بینگ حالا رابط کاربری جدیدی دارد.

در این رابط کاربری جدید، فرد می‌تواند تا ۱۰۰۰ کاراکتر را در نوار جستجو وارد کند تا به‌راحتی امکان چت با هوش مصنوعی را داشته باشد. بااین‌حال، نتایج جستجوی سنتی از بین نمی‌روند و همچنان در سمت چپ صفحه در دسترس کاربران خواهند بود. در واقع این رابط کاربری گویی یک نسخه پیشرفته‌تر از ChatGPT را در سمت راست موتور جستجوی بینگ قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، کاربرانی که مایل به مشاهده لینک‌های قدیمی نتایج جستجو نباشند، می‌توانند به صفحه جدیدی بروند که مختص چت با هوش مصنوعی طراحی شده است. می‌توان دید که این صفحه در زیر پاسخ‌ها وب‌سایت‌های مرجع پاسخ‌ها را هم به‌نمایش می‌گذارد.

نسخه جدید بینگ می‌تواند نوشته‌های مختلف را به ۱۰۰ زبان دنیا ترجمه کند. کاربران می‌توانند مانند ChatGPT سؤالات مختلفی را از چت‌بات این موتور جستجو بپرسند. مثلاً می‌توان درخواست کرد که غذا‌هایی برای یک خانواده چهارنفره به کاربر پیشنهاد شود که خوراک گیاهخواری هم بین آن‌ها وجود داشته باشد.

«بینگ جدید»، با نسخه‌ای پیشرفته از ChatGPT، انقلاب مایکروسافت در موتورهای جستجو است

قابلیت‌های جدید مرورگر اج مایکروسافت

مایکروسافت می‌گوید مرورگر اج هم در کنار بینگ به‌روز شده است. این نرم‌افزار حالا سبک‌تر شده و رابط کاربری جدیدی دارد که زاویه‌ها را نرم‌تر کرده و از Fluent UI بیشتر بهره می‌برد. ولی نکته مهم در این نسخه از اج وجود سایدبار یا نوار کناری جدیدی است که اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم به چت‌بات این شرکت دسترسی داشته باشید؛ بنابراین برای استفاده از این چت‌بات لازم نیست دائماً به موتور جستجوی بینگ مراجعه کنید.

ویژگی مهم چت‌بات در نسخه جدید اج این است که این هوش مصنوعی می‌تواند با محتوای هر صفحه‌ای که باز می‌کنید، تعامل داشته باشد. برای مثال، اگر گزارش مالی ۱۵ صفحه‌ای یک شرکت را باز کرده باشید، می‌توانید از طریق سایدبار از چت‌بات بخواهید تا خلاصه این گزارش را به شما ارائه کند. یا مثلاً، اگر به وب‌سایت Stack Overflow بروید و یک تکه کد را در صفحه ببینید، می‌توانید از چت‌بات اج بخواهید تا این کد را به زبان Rust برای شما بنویسد.

نسخه جدید بینگ از امروز به‌صورت پیش‌نمایش و محدود برای شمار اندکی از کاربران دسکتاپ در دسترس قرار می‌گیرد. بقیه کاربران می‌توانند با مراجعه به Bing.com جستجو‌های نمونه این پلتفرم را امتحان کنند و با نام‌نویسی، در فهرست انتظار برای دسترسی به نسخه کامل این هوش مصنوعی قرار بگیرند. مایکروسافت در هفته‌های آینده قرار است دسترسی به پیش‌نمایش بینگ جدید را برای میلیون‌ها کاربر دیگر ممکن کند. نسخه پیش‌نمایش موبایل هم به‌زودی عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->