تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: محتوای درسی با تغییرات جدی همراه خواهد بود

  • کد خبر: ۱۴۹۴۷۷
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
وزیر آموزش و پرورش: محتوای درسی با تغییرات جدی همراه خواهد بود
وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ردیف بودجه برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین خبرداد و گفت: محتوای درسی دانش‌آموزان تغییرات جدی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری با بیان اینکه رتبه‌های ما در المپیادهای جهانی خیلی مورد توجه است، گفت: امسال دانش‌آموزان ما ۲۰ مدال در المپیادهای جهانی کسب کردند و رتبه ما در پنج المپیاد معروف جهان، چهارم شد. به دلیل درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهایِ جهانی، میزبانیِ المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ به ایران سپرده شد. این المپیاد یکی از رویدادهای علمیِ معتبر و معروف جهان است.

وی به کسب رتبه اول دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد ترکیبیات اشاره کرد و تصریح کرد: المپیاد ترکیبات یک اتفاق مهم جهانی است که امسال در بین ۴۲ کشور برگزار شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت درحالی که پرداختن به چنین موفقیت‌هایی در جهاد تبیین، یک تکلیف است.

نوری به فضاسازی‌های رسانه‌ای ماه‌های گذشته پرداخت و تاکید کرد: ما در حوزه توجه و اعتماد به زنان، در آموزش و پرورش پیشتاز هستیم؛ حدود ۵۴ درصد معلمان ما زن هستند. درحالی دانش‌آموزان دختر ۴۹ درصد و دانش‌آموزان پسر ۵۱ درصد هستند.

وی در مقایسه سرانه فضای آموزشی کنونی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سرانه‌ی آموزشی ما در دوران قبل از انقلاب اسلامی ۱.۴ مترمربع بوده است درحالی که امروز با وجود هشت سال جنگ و تحریم‌های ظالمانه این سرانه به ۵.۲ مترمربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح وضعیت باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال تصریح کرد: درصد باسوادی در سال ۱۳۵۷، چیزی حدود ۴۷ درصد بوده که امروز این نسبت به ۹۷ درصد رسیده است. ایجاد نهضت سواد آموزی توسط حضرت امام خمینی(ره) این برکات را داشت.

نوری افزود: ما قبل از انقلاب در حوزه مدارس استعداد درخشان فقط یک مدرسه داشتیم که امروز به ۷۰۰ مدرسه رسیده‌اند. مدارس شبانه‌روزی و دانشگاه‌های تربیت معلم نیز رشد بسیار خوبی داشته‌اند.

وی در تشریح اقدامات یک سال گذشته دولت سیزدهم در حوزه مدارس تاکید کرد: ما زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم مشکلاتی در حوزه زیرساخت داشتیم؛ کمبود نزدیک ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی وجود داشت که اقدام فوری صورت گرفت و ۸ هزار از این کمبودها رفع شد و تا آغاز سال تحصیلی جدید به طور کامل این نیاز را برطرف می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس کانکسی گفت: ما در مدارس دارای جمعیت کمتر از ۱۰ دانش‌آموز به ۸۰۰ کانکس نیاز داشتیم که با همکاری خیرین نیاز این بخش را برطرف کردیم.

نوری ایجاد مدارس متناسب با بوم مناطق روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مدارس باید محکم اما متناسب با شکل روستاها باشند؛ ۱۰۰ هزار کلاس ما نیازمند ترمیم بود که دولت در سفرهای استانی ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داد. لذا اعتبارات آموزش و پرورش دو برابر شده است.

وی از شتاب‌ آموزش و پرورش برای جبران کمبودها خبرداد و افزود: بخشی از نیازهای ما در جبران کمبودها از حساب ذخیره ارزی تامین می‌شود که حدود ۱۱۷ میلیون دلار برای انجام این امور اختصاص داده شده است. در حوزه نرم، آنچه به معلم برمی‌گشت رتبه‌بندی بود که شروع شد؛ این اتفاق نیاز به زمان زیادی داشت که در دستور ویژه قرار گرفت و دولت توجه جدی داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->