جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره فجر مشهد در پردیس سینمایی سیمرغ

  • کد خبر: ۱۴۹۵۲۸
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره فجر مشهد در پردیس سینمایی سیمرغ
پردیس سینمایی سیمرغ مشهد امشب در ۲ سانس میزبان مخاطبان سومین روز برگزاری بیستمین جشنواره فجر مشهد بود و فیلم‌های «روایت ناتمام سیما» و «آن‌ها مرا دوست داشتند» در آن اکران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر چند سومین روز جشنواره نیز آنچنان که انتظار می رفت، با استقبال پرشور مخاطبان همراه نبود، اما در مقایسه به روز نخست برگزاری جشنواره، کم کم به تعداد علاقمندان به تماشای فیلمهای جشنواره افزوده می شود.

«روایت ناتمام سیما» ساخته «علیرضا صمدی» روایت زندگی یک پزشک است که تت تاثیر انتشار خبری در فضای مجازی، شرایط زندگی خانوادگی او را دستخوش تغییر می شود.
«آنها مرا دوست داشتند» نیز فیلمی است ساخته «محمدرضا رحمانی» که یک موضوع اجتماعی را به تصویر می کشد.

ضعف روایت در فیلم

یکی از مخاطبان پس از دیدن این دو فیلم می گوید: متاسفانه در غالب فیلم ها و از جمله دو فیلمی که امروز اکران شد، دچار ضعف در روایت هستیم. کارگردان روایت دقیقی را در اختیار نداشته و حتی به فرض دغدغه مند بودن، نتوانسته است به خوبی تصویرسازی کند.

ضعف در اطلاع رسانی

مخاطب دیگری که در ابتدا قصد داشت فیلمی به جز فیل های جشنواره را ببیند و با دیدن پوستر جشنواره در سینما نظر او تغییر کرد گفت: امروز پوستر جشنواره را به صورت اتفاقی دیدم. کاش لااقل در اطراف سینما، تبلیغات محیطی به گونه ای باشد که مخاطبان را جذب سالن سینما کند.

فیلم های کلیشه ای با بازی های نه چندان جذاب

مخاطب دیگری نیز از کلیشه ای بودن روایت ها و عدم انعطاف در بازی های بازیگران می گوید و می افزاید: بعضی از بازیگران حتی تلاش نمی کنند نسبت به رفتارهای زندگی روزمره خود و در روابط اجتماعی، برای فیلم به صورت خاص وقت بگذارند و لااقل تغییری در فرم رفتاری خود صورت دهند. غالبا ما با شخصیت های کلیشه ای مواجه هستیم که بنا به هر دلیل، حتی بازی شاخصی هم ارائه نمی کنند.

ضعف در پردازش موضوعات اجتماعی

مخاطب دیگری نیز اعتقاد دارد وقتی کارگردان تصمیم گرفته یک موضوع اجتماعی را به تصویر بکشد، باید فارغ از شنیده های خود، نظر کارشناسان و صاحب نظران آن حوزه را نیز جویا شود و با پژوهش های دقیق تر، روایت را به گونه ای تنظیم کند که ابعاد مختلف موضوع را مورد بررسی قرار دهد و بتواند مخاطب را اقناع کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->