حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها
شکستن طلسم المپیک هم طلسم شده

حسرت صعود به المپیک ۴۸ ساله شد

  • کد خبر: ۱۴۹۵۳
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
حسرت صعود به المپیک ۴۸ ساله شد
تیم امید ایران نتوانست به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر بیست‌وسه‌ساله‌های آسیا برسد و از رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند.
تیم ملی امید برای صعود به مرحله بعدی، هم‌زمان به ۲ اتفاق نیاز داشت؛ برد کره‌جنوبی مقابل ازبکستان و پیروزی مقابل چین با اختلاف بیش از ۲ گل. درحالی‌که خیلی‌ها با بدبینی به بازی کره-ازبکستان نگاه می‌کردند و می‌گفتند کره‌ای‌ها نیازی ندارند که در این بازی به آب‌و‌آتش بزنند، شرط اول محقق شد؛ اما در روزی که ملی‌پوشان امید فرصت‌های زیادی از دست دادند، فقط یک گل از روی ضربه پنالتی به دست آمد و این برتری خفیف برای صعود کافی نبود.

گل‌زن نبودیم!
ایران در نیمه اول ۸ کرنر روی دروازه چین ارسال کرد که نشان از تسلط شاگردان استیلی در نیمه اول داشت. امید‌های ایران چند موقعیت بسیار خوب گل‌زنی داشتند که این فرصت‌های گل‌زنی توسط مهدی‌خانی، صیادمنش و علی شجاعی از دست رفت تا بازی با تساوی در نیمه اول خاتمه یابد. در دیدار هم‌زمان، ۲ تیم ازبکستان و کره‌جنوبی هم به تساوی یک‌بر‌یک رسیدند تا با این نتایج شاگردان استیلی از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی باز بمانند. در نیمه دوم، این چین بود که بازی را بهتر آغاز کرد؛ ولی بار دیگر رفته‌رفته شاگردان استیلی نمایش بهتری داشتند و موقعیت‌هایی را هم برای گل‌زنی ایجاد کردند. در دقیقه ۷۵ بود که خبر رسید ازبکستان با نتیجه ۲ بر ۱ از کره‌جنوبی عقب افتاده و این نتیجه باعث شد تا دقایقی بازیکنان امید ایران به‌صورت احساسی بازی را دنبال کنند، ولی پس از چند دقیقه به خودشان آمدند و در دقیقه ۸۵ با ضربه پنالتی نورافکن به گل رسیدند. دقایق پایانی بازی می‌توانست گل دیگری برای ایران به‌همراه داشته باشد، ولی قائدی بی‌دقت بود و نتوانست ضربه سری را که از پشت محوطه جریمه زد، به درون دروازه بدون دروازه‌بان بفرستد تا آخرین امیدِ امید‌های ایران برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر بیست‌وسه‌ساله‌های آسیا از دست برود. از منظر آماری، شاگردان حمید استیلی کاملا نسبت به حریف، برتری داشتند. تیم امید در این بازی با ۵۸ درصد مالکیت توپ، ۱۳ شوت به دروازه حریف زد که از این تعداد، ۵ شوت داخل چهارچوب بود؛ اما بی‌دقتی مهاجمان و نمایش خوب دروازه‌بان چین، مانع از آن شد که برتری پرگل ایران شکل بگیرد. این آمار درحالی به دست آمد که چینی‌ها تنها ۳ شوت روانه دروازه ایران کردند که هیچ‌کدام از آن‌ها در چهارچوب دروازه فرعباسی نبود. برتری آماری ایران در ضربات کرنر هم مشهود بود. چین در این بازی موفق به گرفتن هیچ کرنری نشد، اما تیم امید ۸ بار کرنر گرفت و البته هیچ‌کدام از آن‌ها ثمری برای ما نداشت.

نورافکن با تغییر پست، بهترین بازیکن زمین شد
امید نورافکن، کاپیتان امید‌های ایران، در دیدار برابر چین برخلاف ۲ بازی گذشته به پست هافبک‌دفاعی آمد تا نظم بیشتری به این بخش از زمین بدهد. ایران مقابل چین کلین‌شیت کرد و نورافکن تنهاگل بازی را از روی نقطه پنالتی و برخلاف حرکت دروازه‌بان به ثمر رساند؛ البته این تنهاتأثیر مثبت نورافکن در بازی نبود و این بازیکن پاس‌های زیادی ارسال کرد که چندتای آن‌ها کلیدی بود، ولی درنهایت نمایش خوب نورافکن هم کمک نکرد تا طلسم رسیدن به المپیک برای فوتبال ایران خاتمه یابد.

واکنش سایت AFC به حذف ایران
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ایران از فرصت‌هایش در دیدار با چین استفاده نکرد و از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳سال آسیا حذف شد. سایت AFC بعد از باخت ایران برابر چین نسبت به حذف تیم کشورمان واکنش نشان داد و نوشت: ایران در دیدار با چین فرصت‌های زیادی را هدر داد، اما در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی به‌وسیله نورافکن، کاپیتان تیم، به گل رسید، ولی این گل کافی نبود. ایران فرصت‌های زیادی داشت و در دقیقه پایانی درحالی‌که دروازه‌بان چین از دروازه بیرون آمده بود، مهدی قائدی قدر این موقعیت را ندانست و درنهایت آرزو‌های ایران برای صعود به المپیک متلاشی شد.

استیلی: شرمنده مردم شدیم
حمید استیلی، سرمربی تیم امید ایران که تیمش نتوانست به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر بیست‌وسه‌ساله‌های آسیا برسد و از رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند، حرف‌هایش را در کنفرانس خبری این‌گونه آغاز کرد: ابتدا از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. خیلی دوست داشتیم که در این شرایط آن‌ها را خوش‌حال کنیم، اما همه دیدند که ما تمام تلاشمان را کردیم. در هر گروه دیگری بودیم، حتما صعود می‌کردیم. ما بدشانس هم بودیم. ما نه مقابل کره‌جنوبی شایسته باخت بودیم و نه مقابل ازبکستان شایسته کسب تساوی و حتما می‌توانستیم ازبکستان را ببریم. او درباره بازی مقابل چین که با برتری ۱ بر ۰ ایران تمام شد، بیان کرد: در این بازی ما ۲۵ شوت زدیم، ولی در مقابل به حریف فرصت چندانی ندادیم. ما حداقل هفت‌هشت موقعیت مسلم گل‌زنی داشتیم و فقط نیمه دوم می‌توانستیم چند گل بزنیم، ولی با بدشانسی این فرصت‌ها از دست رفت. استیلی با تشکر از بازیکنانش عنوان کرد: بچه‌ها تمام تلاششان را کرده و تا آخرین لحظه تلاش کردند. بازی‌کردن در این هوا سخت است. ما تا دقیقه ۹۰ تلاش کردیم که گل‌های بیشتری بزنیم و به تفاضل گلی که می‌خواهیم، برسیم؛ ولی باوجود اینکه بر بازی تسلط داشتیم و برنامه‌هایمان اجرا شد، در زدن ضربات آخر خوب نبودیم. او سپس بار دیگر با اشاره به حذف تیم، با ناراحتی ادامه داد: متأسفانه در این مرحله با تفاضل گل صعود نکردیم، ولی من از تمام ظرفیتم برای موفقیت تیم استفاده کردم. وی در ادامه گفت: تشکر می‌کنم از تمام کسانی که حامی تیم بودند؛ از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش گرفته تا کمیته ملی المپیک. همین‌طور باید از رسانه‌ها تشکر کنیم که همه‌جوره کنار ما بودند. باید از تک‌تک بازیکنان هم تشکر کنم؛ بازیکنانی که از اول و به‌ویژه در دور مقدماتی، کنار ما بودند. استیلی سپس به آینده بازیکنان اشاره کرد و افزود: این تیم نباید رها شود. بچه‌ها شایستگی و توان خوبی از خودشان نشان دادند. امیدوارم این تیم رها نشود و این بچه‌ها حفظ شوند تا بتوانند در آینده به فوتبال ما کمک کنند. خبرنگار AFC از استیلی پرسید که بهترین بازیکن شما چه کسی بود که او در پاسخ به این سؤال بیان کرد: هر ۲۳ بازیکن من بهترین بودند. از آن‌ها تشکر می‌کنم. ستاره‌های ما بودند. ما این بچه‌ها را فقط ۲ هفته کنار هم داشتیم. خیلی از این بچه‌ها فقط یک بازی تدارکاتی برای تیم انجام داده بودند؛ ولی در این شرایط آب‌وهوایی با تمام وجودشان جنگیدند. باز هم از آن‌ها تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم به‌خوبی شایستگی خودشان را نشان دادند. خبرنگار چینی از استیلی در رابطه با ۳ تعویضش در نیمه دوم پرسید که ورود جبیره، قائدی و حسین‌زاده به زمین مسابقه بود. استیلی در واکنش به این سؤال با ابرازرضایت از عملکرد تیمش عنوان کرد: ما ۳ تعویض در نیمه دوم داشتیم و هر سه برای تهاجمی‌ترکردن تیم بود. در نیمه اول اگر به گل می‌رسیدیم، با گل نیمه دوم به نتیجه‌ای که می‌خواستیم، می‌رسیدیم. از بازیکنانی که به زمین آمدند، رضایت دارم. جبیره خوب بود و قائدی هم خوب کار کرد. شاید اگر توپ قائدی گل می‌شد، کار ما راحت‌تر می‌شد. امیرحسین حسین‌زاده هم خوب بود. به نظرم تمام بازیکنان در بازی امروز خوب بودند. باز هم تکرار می‌کنم که تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان مثل ما بر چین تسلط نداشتند و در وقت‌های اضافی به این تیم گل زدند. ما می‌توانستیم خیلی زودتر به چین گل بزنیم. تیم چین خیلی تیم خوبی بود و به این تیم احترام می‌گذارم؛ ولی ما بازی بی‌نقصی مقابل آن‌ها انجام دادیم.

صیادمنش: ازدست‌رفتن موقعیت‌ها، از بی‌دقتی بود نه بدشانسی
اللهیار صیادمنش پس از حذف ایران از رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا اظهار کرد: ما خیلی تلاش کردیم و شانش برای گل‌زنی هم داشتیم، اما متأسفانه استفاده نکردیم. اگر آمار بازی را ببینید، خیلی موقعیت داشتیم و هر چه باید را در زمین انجام دادیم. وی افزود: نمی‌توان گفت موقعیت‌هایی که از دست دادیم، از بدشانسی بوده، بلکه بی‌دقتی هم بود. البته هیچ کسی دوست ندارد موقعیت‌ها را گل نکند. در بازی اول مقابل ازبکستان می‌توانستیم برنده باشیم و مقابل کره به تساوی برسیم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->