تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

حضور تانک‌های انگلیسی از ماه آینده در اوکراین | انگلیس، جنگنده خواهد فرستاد؟

  • کد خبر: ۱۴۹۵۳۰
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
حضور تانک‌های انگلیسی از ماه آینده در اوکراین | انگلیس، جنگنده خواهد فرستاد؟
نخست وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در انگلیس اعلام کرد که تانک‌های پیشرفته موسوم به چلنجر ۲ ماه آینده به کی‌یف تحویل می‌شود. او با این حال درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به این کشور نظر روشنی را مطرح نکرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ریشی سوناک عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نظامیان اوکراینی که هفته پیش برای آموزش وارد انگلیس شدند ماه آینده از تانک های چلنجر ۲ برای دفاع از قلمرو مستقل اوکراین استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه لندن برای توسعه آموزش نیروهای اوکراینی گفت:‌ ما باید اوکراین را در کوتاه مدت مسلح و در بلندمدت تقویت کنیم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: امروز ما اعلامیه لندن را امضا کردیم تا همکاری خود را با یکدیگر بیشتر می‌کنیم. در روزهای آینده که یک سال از تهاجم بی مورد و بی دلیل روسیه علیه اوکراین را سپری می‌کنیم، روسیه – بیش از هر زمان دیگری – خواهد دید که تاکتیک‌های آنها تنها عزم غرب را برای حمایت از اوکراین تحکیم و ما را متقاعد می‌کند که بیشتر و سریعتر به اوکراین کمک کنیم.

در این نشست رئیس جمهوری اوکراین نیز در سخنانی گفت: «من معتقدم که با هم این مسیر دشوار را برای پیروزی مشترک طی خواهیم کرد.» وی جلسات با مقامات انگلیسی را « مفید و پربار» توصیف و ادعا کرد که نخست وزیر انگلیس نیازهای اوکراین را درک می‌کند.

در بخش پرسش‌و پاسخ نخست وزیر انگلیس از پاسخ مستقیم به پرسش خبرنگاری درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین طفره رفت و گفت: «هیچ چیزی از روی میز خارج نیست.» این درحالیست که انگلیس ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین را عملی نمی‌داند و معتقد است که آموزش استفاده از آن ماه‌ها زمان می‌برد.

زلنسکی ساعاتی پیش با ایراد سخنانی در پارلمان انگلیس درخواست ارسال جنگنده به جبهه کی‌یف را تکرار کرد و گفت که کشورش برای رسیدن به آزادی به بال نیاز دارد.

او در نشست خبری مشترک با سوناک، در پاسخ به این سووال که اوکراین به چه تعداد هواپیمای جنگنده نیاز دارد گفت که این کشور به "تجهیزات مختلف زیادی نیاز دارد". وی افزود: "همه چیز به مسیر تحولات نظامی بستگی دارد." رئیس جمهوری اوکراین عنوان کرد که در چند روز آینده درباره «موشک های دوربرد» با کشورهای اروپایی گفت وگو خواهد کرد.

زلنسکی ساعاتی پیش وارد لندن شد و در این مدت با نخست وزیر، پادشاه و نمایندگان مجلس انگلیس ملاقات کرده است.

جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد؛ به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهوری روسیه شهریور ماه گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی تحت تاثیر القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->