معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

قابلیت‌های جدید «گوگل لنز» (Google Lens) رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۴۹۵۵۱
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
قابلیت‌های جدید «گوگل لنز» (Google Lens) رونمایی شد
گوگل در جریان رویداد ۴۰ دقیقه‌ای خود در زمینه هوش مصنوعی دو ویژگی جدید برای فناوری تشخیص تصویر غول فناوری معرفی کرد که می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا مناسب باشد.

به گزارش شهرآرانیوز - گوگل در رویداد روز گذشته اعلام کرد ویژگی گوگل لنز (Google Lens) به‌طور فعال بیش از ۱۰ میلیارد بار در ماه توسط کاربران سراسر جهان استفاده می‌شود.

در ابتدای رویداد گو‌گل، «پرابهاکار راغوان» معاون ارشد این شرکت در مورد «مرز بعدی محصولات اطلاعاتی گو‌گل و نحوه تقویت آینده توسط هوش مصنوعی» صحبت کرد. او با اشاره به گوگل لنز توضیح داد که این ویژگی اکنون از «مفهوم سنتی جستجو فراتر رفته» تا به کاربران کمک کند. راغوان همچنین اشاره می‌کند که «مفهوم جستجو هرگز برای آن‌ها حل نشده» و همچنان در اولویت‌های غول موتور جستجو قرار دارد.

ویژگی‌های جدید گوگل لنز

گوگل در جریان رویداد خود اعلام کرد که کاربران می‌توانند از ماه‌های آینده، با استفاده از گوگل لنز، صفحه گوشی خود را جستجو کنند. به عنوان مثال، برای جستجو یک عکس، می‌توان دکمه روشن/خاموش گوشی اندرویدی خود را به مدت طولانی فشار داد تا برنامه کاربری غول فناوری آن را جستجو کند. همانطور که گوگل می‌گوید، «می‌توانید هر چیزی که دیده می‌شود را جستجو کنید».

قابلیت دیگر جستجوی چندگانه (Multisearch) نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با استفاده از متن و تصویر جستجوی خود را انجام دهند. این ویژگی اولین بار در آوریل گذشته به عنوان راهی برای مدرن کردن جستجوی گو‌گل و همچنین استفاده بهتر از قابلیت‌های موبایل معرفی شده بود.

همانطور که گوگل قبلاً نیز توضیح داده بود، قابلیت جستجوی چندگانه از یک فناوری هوش مصنوعی به نام Multitask Unified Model یا MUM پشتیبانی می‌کند که می‌تواند اطلاعات را در قالب‌های مختلفی از جمله متن، عکس و ویدیو دریافت کرده و سپس اطلاعات و ارتباطات بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌ها را ترسیم کند.

به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند عکس پیراهنی را در گو‌گل جستجو کند و سپس از لنز سوال کند که در کجا می‌توان همان الگو را در نوع دیگری از لباس مانند دامن یا جوراب پیدا کرد.

گوگل همچنین در جریان رویداد خود اعلام کرد که به‌زودی گونه جدیدی از این ویژگی تحت عنوان «جستجوی چندگانه در نزدیکی من» نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو


در ادامه حتما بخوانید

معرفی چند ویژگی جدید و جذاب «گوگل مپس» که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند

ویژگی‌های جدید و بهبودیافته سرویس ترجمه گوگل معرفی شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->