آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: عشق به امام حسین(ع)، مهم‌ترین مؤلفه برادری دو ملت ایران و عراق است

  • کد خبر: ۱۴۹۶۶۴
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی: عشق به امام حسین(ع)، مهم‌ترین مؤلفه برادری دو ملت ایران و عراق است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اکنون شما همدرد امام حسین(ع) هستید و این توفیق بزرگ، همان عشق به امام حسین(ع) است که اکنون به‌عنوان مؤلفه مهمی در وحدت و همدلی برادران ایرانی و عراقی به حساب می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از خیرین و بزرگان عراق که ظهر امروز با عنوان «مدافعان اربعین» در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه «شما عزیزان، وابسته به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) هستید»، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه مهمانداران مهمانان امام حسین(ع) در روز اربعین بسیار زیاد شده‌اند و مواکب اربعینی هم به‌وسیله برادران و عزیزان ایرانی ما برپا می‌شود و هم به همت مردم غیور و ولایتمدار عراق؛ با این حال، اصل خیر و برکت این نهضت بزرگ مربوط به شما عزیزان است که از گذشته در خدمت پذیرایی از زائران حسینی(ع) بوده‌اید و نه‌فقط اکنون در زمانه صلح و امنیت بلکه در گذشته که دشمنان دین خدا بر عراق مسلط بودند، شما دست از ایمان و اعتقاد خود برنداشتید.

وی افزود: امروزه موکب‌هایی که در سرزمین عراق برپا می‌شود، در امنیت و اطمینان خاصی قرار دارد. این توفیق مستمر و خدمت مأجوری است اما شما عزیزان این خدمت را به ساحت امام حسین(ع) در زمانی انجام می‌دادید که دشمن اباعبدالله(ع) بر آن کشور مسلط بود. با این حال، مقاومتی که شما در این عرصه نشان دادید، کم از وفاداری و مجاهدت شهدای کربلا نداشت و همان‌طور که یزیدیان نابود شدند و آقایی اباعبدالله(ع) و یاران او را ندیدند، دشمنان شما هم امروزه نیستند تا آقایی و جایگاه مشرف شما را ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق خاطرنشان کرد: عشق و دلدادگی به امام حسین(ع)، به همرنگ شدن با یاران او نیاز دارد. حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا، شهادت یک‌به‌یک از یاران خود را مشاهده کرد و رنج آن را تحمل نمود. این همان سرنوشتی است که در دهه‌های قبل توسط شما هم تجربه شده و شاید اگر این موضوع رخ نمی‌داد، صداقت شما در ولایتمداری و دلدادگی به ساحت امام حسین(ع) سنجه و مقیاس دقیقی نداشت.

وی ادامه داد: اکنون شما هم‎درد امام حسین(ع) هستید و این توفیق بزرگی است که فرزند برومند شما یا برادر شما هم به سرنوشت علی‌اکبر(س) یا قمر بنی‌هاشم(س) مبتلا و شما را به مقامی برسانند که ولو گوشه‌ای از رنج اباعبدالله(ع) را لمس کنید. این همان موضوعی است که در دوران حضور رزمندگان ایرانی در جبهه‌های دفاع از حرم نیز برایشان اتفاق می‌افتاد و همین عشق به امام حسین(ع) است که اکنون به‌عنوان مؤلفه مهمی در وحدت و همدلی برادران ایرانی و عراقی به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
جناب پرفسور، تا هنوز کمی اعتقاد در مردم هست بیایید و آنرا از بین نبرید .من بیش از هفتاد سال است که شما میشناسم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->