احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

پاسخ بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز به پرسش مهر رئیس جمهور

  • کد خبر: ۱۵۱۰۴
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
پاسخ بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز به پرسش مهر رئیس جمهور
مدیر کل فرهنگی، هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش از رشد ۲۰ درصدی حضور در پرسش مهر بیستم رییس جمهوری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رمضانی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۰ دانش آموز و فرهنگی به این پرسش پاسخ دادند، افزود: در پرسش مهر بیستم که مهلت ثبت نام آن تا ۱۷ دی ماه بود، میزان مشارکت جشنواره پرسش مهر بیستم نسبت به نوزدهم بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است که این تعداد در حوزه ادبی، پژوهشی و سرود آوایی، نمایشی و فضای مجازی است.

وی با ارائه آمار تفکیکی ادامه داد: در حوزه ادبی پژوهشی ۴۵۲ هزار و ۹۶۰ نفر، در حوزه سرود و آوایی یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۷۳۹ نفر، در حوزه فیلم و هنر‌های نمایشی ۳۴ هزار و ۸۱۴ نفر، در حوزه رسانه و فضار مجازی ۶۶ هزار و ۳۱۶ نفر و در حوزه هنر‌های دستی تجسمی ۶۵۱ هزار و ۲۱۱ نفر شرکت کرده اند.

رمضانی گفت: سوالی که رییس جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش آموزان است و یکی از برنامه‌های مهم معاونت پرورشی و فرهنگی ایجاد محیط با نشاط در مدارس است.

رمضانی خاطر نشان کرد: تفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال‌های گذشته در این است که آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد؛ تا راستی آزمایی دقیق تری داشته باشیم و فرهنگیان توانمند در این حوزه‌ها شناسایی شوند. ممکن بود در مناطق نتوانند داوری دقیقی از آثار فرهنگیان داشته باشند.

مدیر کل فرهنگی، هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آثار فرهنگیان را در ۱۷ رشته شامل شعر، داستان، وبلاگ، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، نقاشی خط و نقاشی آبرنگ و نقاشی رنگ روغن ذکر کرد و گفت: فضا برای حضور فرهنگیان آماده و مهیا بوده است.

رمضانی افزود: اعتقاد برای حضور فرهنگیان در این قبیل جشنواره‌ها بر این است که این‌ها می‌توانند جریان ساز فرهنگی در کشور باشند و دانش آموزان را در این امر یاری کنند و در جامعه جریان ساز باشند تا در حوزه فرهنگ روح تازه‌ای دمیده شود. به دنبال آن هستیم در دانش اموزان تربیت تمام ساحتی و در معیار سند تحول بنیادین داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست بر این است که همه دانش آموزان بتوانند یک مهارت را بیاموزند. این کار را در کانون‌های فرهنگی تربیت دنبال می‌کنیم دانش آموزان برگزیده به عنوان همیار مربی در انجمن‌های کانون‌های فرهنکی تربیتی انتخاب می‌شوند.

رمضانی گفت: جشنواره پرسش مهر متعلق به آموزش و پرورش است که در گذشته به وسیله معاونت متوسطه انجام می‌شد و الان به معاونت پرورشی و فرهنگی واگذار شده است. در گذشته بودجه مناسبی از جانب نهاد ریاست جمهوری به این بخش احتصاص داده می‌شد.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امید است با وجود حجم بزرگ این فعالیت و اثرگذاری مثبت آن در جامعه، نهاد ریاست جمهوری در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد و به سوال با ارزش رییس جمهوری که آیا مدرسه محیط با نشاطی هست؟ و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر باشد، به شایستگی پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: این پرسش با استقبال دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفت. امید است با حضور شخص رییس جمهوری مراسم اختتامیه را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

دبیرخانه پرسش مهر در تهران و کانون شهید مفتح درنظر گرفته شده و در حال بررسی اولیه آثار ارسال شده به دبیرخانه است.

رییس جمهوری هر ساله در روز اول مهر که برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به یکی از مدارس می‌رود، پرسشی را از دانش‌آموزان می‌پرسد و با طرح این پرسش یک جریان تربیتی و علمی را در میان دانش‌آموزان به راه می‌اندازد. امسال اول مهرماه ۹۹-۹۸ هم رییس جمهوری به مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران رفت و پرسش مهر را تحت عنوان «محیط مدرسه از نظر شما چگونه است» مطرح کرد؟ رییس جمهوری در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست تا نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند.

پرسش مهر براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، توسط عالی‌ترین مقام اجرایی کشور برای دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور اجرا می‌شود و رییس جمهوری وقت متناسب با مطالعات و پژوهش‌های دفتر رییس جمهوری یکی از مهم‌ترین مسائل کشور یا تعلیم و تربیت را به عنوان پرسش مهر مطرح می‌کند.

پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ که از سوی رییس جمهوری مطرح شد، به عنوان بیستمین پرسش مهر و هفتمین پرسشی روحانی است، البته هدف از پرسش مهر پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف و رشد و پرورش استعداد‌های بالقوه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->