جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

باشگاه فوتبال شهرخودرو

  • کد خبر: ۱۵۱۴۴
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
باشگاه فوتبال شهرخودرو
باشگاه فرهنگی ورزشی شهرخودرو خراسان

باشگاه فوتبال پدیده در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مس سرچشمه با نام «پدیده مشهد» تأسیس و در مسابقات لیگ آزادگان شرکت کرد.

تیم فوتبال پدیده با قهرمانی در گروه الف لیگ آزادگان فصل ۹۳–۱۳۹۲ به لیگ برتر ایران صعود کرد و در خرداد ۱۳۹۳ به پاس حمایت و همراهی مردم خراسان با این تیم جهت راهیابی به لیگ برتر خلیج فارس، نام این تیم از «پدیده مشهد» به «پدیده خراسان» تغییر کرد.

باشگاه پدیده در پایان هفته ششم لیگ چهاردهم که اولین حضور این تیم در لیگ برتر خلیج فارس بود، تنها تیم بدون شکست مسابقات باقی ماند و در رده سوم لیگ قرار گرفت. در پایان هفته ششم پدیده بهترین تیم و علیرضا مرزبان مربی تیم به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.

در لیگ برتر سال ۱۳۹۵–۱۳۹۶ در حالی که پدیده داشت به همراه پرسپولیس و پارس جنوبی برای مقام نخست (در هفته‌های ابتدایی فصل) می‌جنگید، با پیروزی ۲–۰ مقابل استقلال، باعث استعفاء سرمربی این تیم شد.

در نیم فصل اول لیگ هجدهم پدیده خراسان با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی توانست نتایج قابل قبولی کسب کند و در پایان نیم فصل در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. اما شرکت پدیده در اداره امور باشگاه مشکلاتی داشت و سرانجام پس‌از کش و قوس‌های فراوان و با همکاری مسئولان استانی در سال ۱۳۹۷ سهام باشگاه پدیده به شرکت شهرخودرو با مالکیت فرهاد حمیداوی منتقل شد؛ که اسم این تیم از نیم فصل به پدیده شهرخودرو تغییر کرد. این باشگاه در لیگ هجدهم موفق به کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شد و اولین تیم استان خراسان رضوی است که به این مسابقات راه یافته‌است.

این باشگاه از لیگ نوزدهم با نام شهرخودرو در مسابقات حاضر شد.

 ورزشگاه خانگی 

تا هنگام گشایش ورزشگاه امام رضا(ع)، شهرخودرو بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌کرد؛ پس از گشایش ورزشگاه امام رضا(ع)، مهاجری سرمربی وقت شهرخودرو از این اتفاق خوشحال و معتقد بود این ورزشگاه خدمت بزرگی به ورزش استان خواهد کرد. بازی‌های تیم شهرخودرو در حال حاضر در ورزشگاه ۲۷ هزار نفری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 نماد، رنگ و کیت

باشگاه فوتبال شهرخودرو دارای لوگویی قرمزرنگ که در آن نماد یوزپلنگ به کار رفته می‌باشد؛ رنگ اصلی لوگو قرمز است.
عموماً باشگاه ورزشی شهرخودرو به خاطر رنگ عنابی آن شناخته می‌شود؛ این رنگ در پیراهن آن نیز به‌کار رفته‌است. رنگ‌های به‌کاربرده‌شده در لوگو قرمز و زرد هستند.
لباس اول این تیم عنابی و لباس دوم نیز سفید و لباس سوم نیز قرمز می‌باشد.

 شهرآورد

دیدار دو تیم شهرخودرو و سیاه‌جامگان به عنوان دربی یا شهرآورد مشهد معروف شد.

 هواداران

بیشتر هواداران این تیم را مردم محلی و استان خراسان تشکیل می‌دهند. این باشگاه در ابتدای تشکیل هواداران بسیاری را جذب خود کرد به طوریکه مانند ابومسلم خراسان از پرهوادارترین باشگاه‌های لیگ آزادگان بود. پس از صعود به لیگ برتر نیز در بین چهار تیم پرهوادار ایران از نظر تعداد تماشاگر قرار گرفت، اما به مرور زمان و پس از مشکلات مالی باشگاه و کسب نتایج ضعیف به تدریج از تعداد تماشاگران کاسته شد. با این وجود پس از افتتاح ورزشگاه امام رضا در سال ۱۳۹۶ و سقوط باشگاه مشکی پوشان و تک قطبی شدن فوتبال خراسان در سال ۹۷ و همچنین رقابت در کورس قهرمانی به تدریج جایگاه خود را دوباره پیدا کرده. به طوری که اکنون در کنار باشگاه‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال و سپاهان جزو پنج تیم پرتماشاگر لیگ قرار گرفته‌است.

 

 کادر فنی فعلی 

مجتبی سرآسیایی سرمربی

مجتبی صداقت مربی

داوود سیدعباسی مربی

رضا آریانیک مربی بدنساز

آرمین رهبر سرپرست


 چارت مدیریتی 

فرهاد حمیداوی مالک

جواد وطن‌خواه عضو هیئت مدیره و مدیر عامل

مقصود خدایی رئیس هیئت مديره

علی شهام نايب رئیس هیئت مديره

وحید علیپور نماینده‌ی هیئت مدیره

محسن خدایی مشاور اقتصادی

بختیاری معاونت حقوقی و بین‌الملل

هادی ستایشمند مدیر مالی

جواد طاری‌بخش سخنگوی باشگاه و مدیر روابط عمومی

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->