شینهوا: بازگشت آمریکا به برجام راه برون رفت از بحران است

  • کد خبر: ۱۵۱۶
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
شینهوا: بازگشت آمریکا به برجام راه برون رفت از بحران است
خبرگزاری رسمی چین در گزارشی تحلیلی تنها راه برون رفت از بحران خود ساخته خاورمیانه که مسئول اصلی آن واشنگتن است را بازگشت آمریکا به برجام به عنوان یک توافق بسیار مهم بین المللی دانست.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از دفتر خبرگزاری ایرنا در پکن، شینهوا روز دوشنبه ضمن معرفی آمریکا به عنوان اصلی ترین عامل شکل گیری این بحران به دلیل خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، نوشت: همه طرف‌های ذی ربط باید به تعهدات خود به برجام پایبند باشند و این توافق را مورد احترام قرار دهند.

این گزارش تصریح می دارد: پس از اینکه ایران برخی از محدودیت‌های برجام را کنار گذاشت، آمریکا تهران را متهم کرد که با آتش بازی می‌کند در صورتی که این خود آمریکا بود که با خروج یکجانبه از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها آتش به پا کرد.

گزارش شینهوا می‌افزاید که شرایط متزلزل و شکننده است طرفین به اقدامات متقابل روی آورده‌اند یک پهپاد آمریکا سقوط کرده است تحریم‌های آمریکا ادامه دارد و بریتانیا نیز یک نفتکش متعلق به ایران را توقیف کرده است اینها مسایلی است که بر شدت تنش‌ها می‌افزاید.

شینهوا با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم اوضاع از کنترل خارج شود، به آمریکا توصیه کرده است به برجام بازگردد و آن را بپذیرد و این را یگانه راه حل فوری برای برون رفت از این بحران می‌داند.

خبرگزاری رسمی چین از برجام به عنوان یک توافق بین المللی و چند جانبه یاد کرده است که شورای امنیت آن را به رسمیت می‌شناسد توافقی که به منع اشاعه کمک کرده و باعث حراست از صلح و ثبات و امنیت خاورمیانه شده است.

در این گزارش از برجام به عنوان یک توافق بسیار مهم یاد شده است که همه باید به آن متعهد باشند آن را مراعات کنند و به آن احترام بگذارند و اجازه ندهند این توافق بی اثر و خنثی شود.

شینهوا می‌نویسد که آمریکا باید به این توافق احترام بگذارد به گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد داشته باشد این سازمان ۱۵ گزارش متوالی منتشر کرده که بر اساس همه آنها ایران به تعهداتش پایبندی نشان داده است.

خبرگزاری چین تصریح کرد که توافق هسته‌ای موضوعی فقط مختص یک کشور نیست به طرف‌های مختلف مرتبط است این موضوع به صلح و ثبات خاورمیانه و کل دنیا پیوند خورده است از این توافق باید حراست شود همه باید خویشتنداری نشان داده و برجام را کاملاً بپذیرند و اجرا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->