دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

حذف دلالان از ورودی پایانه مسافربری مشهد

  • کد خبر: ۱۵۱۸۷
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
حذف دلالان از ورودی پایانه مسافربری مشهد
با اجرای طرح فروش اینترنتی بلیت اتوبوس و انجام برخی اقدامات سخت افزاری در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد دلالان ورودی این پایانه حذف می شوند.

به گزارش شهرآرا نیوز، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز 99 با اشاره به این طرح گفت: در گذشته و در ایام اوج مسافرت، تهیه بلیت با حضور واسطه‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کرد که با راه‌اندازی این سیستم بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی استان به نحو مطلوبی برای میزبانی از زائران و گردشگران در نوروز 99 انجام شده است و از ابتدای دی ماه تا پایان سال 8 جلسه برگزار خواهد شد که تاکنون دو جلسه برگزار شده است.

براتی با اشاره به برنامه جلسات ستاد خدمات سفر خاطرنشان کرد: هفتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در قالب مانور خدمت خواهد بود که مطابق سالهای گذشته 25 اسفند ماه با میزبانی شهرداری برگزار خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: 28 اسفند ماه بازدید و بررسی میدانی آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان انجام خواهد شد و با توجه به ضرورت انسجام در فعالیتها دستگاه‌های اجرایی از انجام فعالیت بدون هماهنگی با ستاد اجرایی خدمات سفر خودداری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در کمیته حمل و نقل ستاد انجام شود، گفت: با توجه به پیشبینیهای هواشناسی، باید تهمیداتی را برای مواقع بحرانی اندیشیده شود که ایستگاههای صلواتی بین راهی در خراسان رضوی ظرفیتی ویژه هستند که میتوانیم از آن برای زمان های بحرانی استفاده کرده و به مسافران در مسیرها خدمات ارائه کنیم.

براتی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند که براساس پیش‌بینی‌ها در نوروز 99 تعداد زائران به نسبت سال گذشته افزایش خواهد یافت و با توجه به شرایط جوی باید از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم و به نحو مطلوبی از زائران پذیرایی کنیم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به برنامه‌های برگزاری جشن بین المللی نوروزگاه با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته این جشن به میزبانی ترکمنستان برگزار و امسال به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که قرار است به صورت گسترده تر برگزار و از دیگر کشورهای همسایه نیز دعوت کنیم.

 وی افزود: تعداد 7 میلیون و 300 هزار و 669 نفر با اتوبوس  و حمل و نقل عمومی، تعداد 5 میلیون و 707 هزار و 646 نفر با راه آهن با 10 هزار و 81 رام قطار به مشهد آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 3 میلیون و 610 هزار و 609 نفر از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و تعداد 17 میلیون و 527 هزار و 781 نفر از طریق وسایل نقلیه شخصی وارد مشهد شده‌اند.

براتی گفت: براساس مقایسه آمار 9 ماهه امسال با سال قبل، مسافران ورودی راه آهن 4.8 درصد افزایش، مسافران ورودی با وسایل نقلیه شخصی 4.8 درصد افزایش و مسافران ورودی از طریق فرودگاه 3.4 درصد کاهش یافته است.

هم چنین ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و دبیر ستاد نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی خدمات سفر، امسال نیز باید دستگاه‌های اجرایی برای برپایی ایستگاه در کیلومتر 30 و 60 شهرهای استان برنامه ریزی کنند.

وی افزود: مقرر شده که برای انجام اقداماتی از قبیل برپایی ایستگاه و سیاه چادرها راهداری، پلیس راه، امداد و نجات هلال احمر، سازمان جوانان هلال احمر، اورژانس اداره کل امور رفاهی و  دبیرخانه ستاد خدمات سفر برنامه ریزی کنند.

مکرمی فر خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های نوروزگاه که در سالهای گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود از امسال جزو برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواهد بود و آمادگی داریم با دیگر ادارات در صورت تمایل مشارکت و همکاری کنیم و از نظرات و همکاری‌ها آنها نیز بهره مند شویم.

در ادامه سید جعفر صدیق زراعتی جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های اعلام شده به دبیرخانه ستاد ارائه کرد.

همچنین دستگاه های عضو و روسای کمیته های ستاد گزارشی از برنامه های خود ارائه کردند.

در پایان این جلسه از سید جعفر صدیق زراعتی جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که از ابتدای بهمن ماه بازنشسته می شود، تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->