۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس
سرخط خبرها
تکمیلی |

زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجد سلیمان

  • کد خبر: ۱۵۱۹
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجد سلیمان
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.

‌به گزارش شهرآرانیوز، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ امروز (دوشنبه ۱۷ تیرماه) ثبت کرده است.

این زمین‌لرزه که در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۵ درجه عرض شمالی و ۴۹.۰۵ درجه طول شرقی ثبت شده است.

ویدیویی از زلزله مسجد سلیمان 



این زلزله در فاصله ۱۹ کیلومتری مسجدسلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه خوزستان رخ داده است.

تاکنون گزارش شده است: 4 پس لرزه دیگر پس از زمین لرزه 5.7 ریشتری خوزستان را لرزانده است.

 مرتضی سلیمی -رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر- نیز از اعزام پنج تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه خبر داد و گفت: این تیم ۱۵ نفره به محل اعزام شدند. این زلزله در خوزستان، مسجد سلیمان، دهستان گلگیر رخ داده که تا شعاش ١٥ کیلومتری از مرکز زمین لرزه، ٥٦ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ٥٥٨٠ نفر جمعیت وجود دارد.

٤٦ مصدوم در زلزله امروز مسجدسلیمان

سرپرست مرکز اورژانس خوزستان در ادامه بیان داشت: در اثر زلزله مسجدسلیمان تاکنون ٤٦ نفر مصدوم شدند که ٤٣ نفر از آن‌ها در مسجدسلیمان و ٣ نفر در ایذه هستند.به دلیل شدت زلزله بیمارستان نفت مسجدسلیمان آسیب دید و در حال تخلیه است. تاکنون ١٢ دستگاه آمبولانس و ٤ دستگاه اتوبوس آمبولانس به مسجدسلیمان اعزام شد که در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

٢٠ نفر سرپايی درمان شدند

جاده جریک - مسجدسلیمان که به علت ریزش کوه بسته شده بود، بازگشایی شد.

خسارتی به تاسیسات نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از وقوع زلزله امروز مسجدسليمان گزارش نشده است.

مسجدسليمان نخستین شهر نفتي خاورميانه با بافت بيش از ٥٠ درصد فرسوده است/

 

تخریب بعضی از ساختمان‌ها در مسجد سلیمان

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان با اشاره به زلزله امروز این شهرستان گفت: این زلزله تاکنون خسارات جانی در بر نداشته است.

حیدر حجتی‌نیا اظهار کرد: زلزله امروز تاکنون خسارت جانی در بر نداشته است، اما خساراتی مانند تخریب ساختمان در پی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر مشخص نیست که خسارات در چه حد است.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان با اشاره به اعلام آماده‌باش این شهرستان گفت: تاکنون به شهرستان‌های دیگر درخواست کمک نداده‌ایم.

نماینده ایذه: زلزله آسیب جدی به شهرهای اطراف مسجد سلیمان نزده است

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تاکید کرد: زلزله آسیب جدی به شهرهای اطراف مسجد سلیمان نزده است.

هدایت‌الله خادمی با اشاره به وضعیت استان خوزستان پس از زلزله بیان کرد: مرکز زمین لرزه ۵/۷  ریشتری در شهر مسجد سلیمان است و شهرهای هم جوار آن نظیر اهواز، ایذه و باغملک نیز تحت تأثیر این زلزله قرار گرفته و لرزیده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در شهرهای اهواز و ایذه خسارت جدی وارد نشده است اما در خصوص مسجد سلیمان اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما ان‌شاءالله در آنجا نیز خسارت جانی نداشته باشیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: به شهرهای اطراف خسارت جدی وارد نشده است و صرفاً لرزش شدید احساس شده است. اکنون نگران مسجد سلیمان هستیم. ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است و نیروهای امدادی و بالگردها در حال اعزام به مسجد سلیمان هستند.

جزئیات این حادثه در اخبار زنده شبکه خبر 

 
 
ویدیویی از زلزله در ایذه

آخرین خبراز زلزله:

فرودگاه اهواز به حالت آماده‌باش کامل درآمد

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه بروز زلزله 7.5 ریشتری در مسجد سلیمان اختلال و مشکلی در فرودگاه اهواز ایجاد نکرده است، از آماده باش تمام نیروهای عملیاتی این فرودگاه برای امدادرسانی‌های احتمالی در صورت وقوع پس‌لرزه‌های شدید خبر داد.

 

این خبر در حال تکمیل است...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->