فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خون؛ همچنان نیاز ضروری استان

  • کد خبر: ۱۵۲۸۸
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
خون؛ همچنان نیاز ضروری استان
معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: از تمامی مراکز خصوصی، دولتی و سازمان‌های مردم نهادی که شرایط استقرار گروه‌های سیار انتقال خون را دارند تقاضای همکاری داریم.

به گزارش شهرآرا نیوز، علی حسنی با تاکید بر کمبود منابع خونی استان گفت: عواملی مانند وجود شرایط ناپایدار اقتصادی و اجتماعی و سردی هوا و برف و یخ‌بندان باعث می‌شوند که تمرکز ما به مدیریت منابع محدود خونی معطوف شود و نتیجه این ناپایداری‌ها کاهش ذخایر خونی استان است.

وی افزود: با توجه به این دلایل ما ممکن است نتوانیم پاسخ‌دهی مناسب، به‌موقع و کافی به تمام مراکز درمانی داشته باشیم. برای اینکه این مشکل مهم برطرف شود از همه افرادی که واجد شرایط اهدای خون هستند درخواست می‌کنم با وجود محدودیت‌هایی که ممکن است در آخر هفته به دلیل برودت هوا و یخبندان وجود داشته باشد، حتماً اهدای خون را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و به ما کمک کنند ذخایر خونی را به سطح پایداری برسانیم تا در چند روز آینده که محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد، بتوانیم نیاز بیماران را به‌موقع پاسخ دهیم و با چالشی مواجه نشویم.

معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ذخایر خونی استان نسبتاً قابل قبول است اما با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، حفظ این شرایط دشوار است. ضرورت دارد که تمام کسانی که شرایط اهدای خون را دارند در چند روز آینده بیش‌ازپیش مراجعه کنند تا ما بتوانیم ذخایر خونی را در حد قابل قبول و پایداری حفظ کنیم و پاسخگوی نیازهای مراکز درمانی باشیم تا دچار مشکل نشوند.

حسنی گفت: درحال حاضر ما در سطح استان پایگاه‌های انتقال خون قوچان، تربت حیدریه و گناباد را داریم که در نوبت صبح پذیرش خواهند داشت. پایگاه‌های ما در مشهد شامل موارد ذیل است:

پایگاه امام رضا(ع): ابتدای خیابان دانشگاه؛

* پایگاه امید: طبقه منفی یک مجتمع امید در نبش شیرازی 3؛

* پایگاه ثامن: پارکینگ شماره چهار در اطراف حرم؛

* پایگاه شهید کریمی: قاسم‌آباد، شریعتی 38؛ 

* پایگاه مهر: نبش ابوطالب 33؛ 

* پایگاه استقلال یا میلاد: بلوار استقلال، بین استقلال 2 و 4.

وی افزود: تمامی پایگاه‌ها در نوبت صبح پذیرش دارند و پایگاه مرکزی ما در تقی‌آباد در نوبت بعدازظهر هم فعالیت می‌کند. از عزیزان خواهش می‌کنیم در نوبت‌های اعلام‌شده به پایگاه‌های اهدای خون ما مراجعه کنند تا ما بتوانیم محدودیت‌های فزاینده‌ای که در چند روز آینده با آن‌ها مواجه هستیم را در جهت سلامت هموطنان و افرادی که به خون نیازمندند، مدیریت کنیم.

معاون فنی انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به وجود گروه‌های سیّار برای اهدای خون، گفت: از تمام مراکز خصوصی، دولتی و سازمان‌های مردم‌نهادی که شرایط استقرار گروه‌های سیار خون‌گیری دارند، تقاضا می‌کنیم اگر می‌توانند افرادی را به انتقال خون ترغیب کنند. در این زمینه، هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد و حتماً گروه‌های سیار ما در آن محل مستقر خواهند شد و به این ترتیب می‌توانند نقش خود را در سلامت هم‌وطنان ایفا کنند.

حسنی افزود: نیاز به خون همیشگی است و اهدای خون نیز باید همیشه وجود داشته باشد. مدت نگهداری فراورده‌های خونی بسیار محدود است و ما نمی‌توانیم مقدار زیادی خون بگیریم و برای مدت زیادی نگهداری کنیم، خون را حداکثر یک ماه می‌توان نگهداری کرد. باتوجه به نیاز استان فراورده‌های خونی که تولید می‌شوند، به‌سرعت به مصرف می‌رسند و زیاد در مرحله ذخیره‌سازی نمی‌مانند. همین مسئله نشان‌دهنده این است که ما باید ذخایر بیشتر داشته باشیم که با روند مرتبی به مصرف برسند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون برای همه گروه‌های خونی احساس می‌شود، زیرا نیازمندان ممکن است جزو همه گروه‌های خونی باشند. اما از آن‌جایی که دسترسی به گروه‌های خونی منفی به این دلیل که فراوانی دارندگان گروه‌های خونی منفی نسبت‌به گروه‌های خونی مثبت محدودتر است، ضرورت بیشتری دارد تا افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند همکاری بیشتری داشته باشند. البته این مسئله به این معنا نیست که ما نیاز بیشتری به گروه خونی منفی داریم و بازهم تاکید می‌کنم نیاز به خون برای همه گروه‌ها وجود دارد و تنها برای اینکه وقفه میان احساس نیاز به خون و رفع این نیاز کمتر شود، باید همکاری بیشتری در این موارد انجام شود.

حسنی افزود: مجموعه انتقال خون استان بابت محدودیت‌هایی که در زمان فراخوانی این مجموعه رخ می‌دهد، عذرخواهی می‌کند از تمام مراجعان و امیدوار هستیم این درخواست هم با استقبال زیادی روبه‌رو شود. قطعاً برای همه ادارات و مجموعه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود ما نتوانیم به‌موقع و آن‌طور که باید و شاید به اشتیاق مراجعه‌کنندگان پاسخ دهیم. انتظارهای طولانی که ممکن است مراجعه‌کنندگان با آن‌ها مواجه شوند به دلیل سوءمدیریت مجموعه نیست، بلکه به دلیل کمبود منابع است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->