مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

توافق اقتصادی چین و آمریکا باعث نگرانی اروپا

  • کد خبر: ۱۵۲۹۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
توافق اقتصادی چین و آمریکا باعث نگرانی اروپا
اتاق بازرگانی اروپا در چین در بیانیه‌ای امضای این توافقنامه را بازنگارش جهانی شدن توصیف کرده و از بابت تاثیرات آن بر تجارت این قاره با چین ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امضای توافق موقتی و اولیه تجاری چین و آمریکا برای کاستن از مناقشات تجاری دو کشور باعث نگرانی‌های فزاینده در میان اروپا و برخی از دیگر شرکای چین شده است.

برزیل نیز که توانسته بود به دلیل این مناقشه بزرگ تجاری که از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع شد دانه‌های روغنی بیشتری به چین صادر کند امضای توافق را یک عقبگرد برای تجارت خود با چین دانسته است.

چین در این توافق قول داده است در طول یک یا دو سال آینده نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کند از این مبلغ چین ۵۰ میلیارد دلار برای خرید تولیدات انرژی، ۴۰ میلیارد دلار برای خرید محصولات کشاورزی و ۴۰ میلیارد دلار برای خدمات اختصاص می‌دهد.

اتاق بازرگانی اروپا در چین در این بیانیه تاکید کرده است که امضای این توافق به این معناست که آمریکا به چین دستور می‌دهد چه کالا‌هایی را باید خریداری کند و مشخص نیست در این شرایط اروپا در چه جایگاهی قرار دارد.

جرج ووتکه رییس این اتاق هم در مصاحبه‌ای گفت که برزیل صادر کننده دانه‌های روغنی است، استرالیا و قطر گاز طبیعی صادر می‌کنند، اروپا هم به چین هواپیما می‌فروشد، ولی این توافق همه این بازار‌های تجاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اروپا که در حال مذاکره برای امضای پیمان سرمایه گذاری با چین است بر این باور است که چنین توافقنامه‌ای باعث می‌شود تمرکز بازار چین در اختیار آمریکا باشد و این اروپا را به حاشیه می‌برد.

فاز نخست توافق تجاری چین و آمریکا هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری آمریکا و نماینده جمهوری خلق چین پس از یکسال کشمکش تعرفه‌ای، در کاخ سفید امضا شد.

این توافقنامه شامل ۹ بخش از جمله مقدمه، حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری، محصولات غذایی و کشاورزی، خدمات مالی، شفافیت نرخ ارز، گسترش تجارت، ارزیابی دو جانبه و حل اختلافات و موارد نهایی است در عین حال، دو طرف به توافق رسیدند که طرف آمریکا مراحل تعهدات مربوط به لغو تعرفه‌های افزوده بر کالا‌های چین را اجرا کند و روند افزایشی تعرفه‌ها را به سوی کاهش سوق دهد.

تکیه بر برابری و منافع مشترک از جمله ویژگی‌های اصلی این توافقنامه به شمار می‌آید به علاوه، برای حسن اجرای این توافقنامه، موارد تنبیهی ویژه‌ای برای هر یک از دو طرف که بر تعهدات خود پایبند نباشد قید شده است.

کارشناسان چینی معتدقند امضاء این توافقنامه نشان می‌دهد اختلافات تجاری چین و آمریکا می‌تواند از طریق مشورت حل شود و به جهان برای حل ریشه‌ای مساله تجاری بین دو کشور اطمینان می‌دهد بار‌ها ثابت شده است که درگیری میان چین و آمریکا به ضرر هر دو کشور و آشتی و سازش تامین کننده منافع هر دو خواهد بود.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->