دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی
سرخط خبرها

نائب رئیس شورای شهر مشهد: باید شهرداری را انتخاب کنیم که گزینه ۱۵ نفر باشد

  • کد خبر: ۱۵۳۹۰۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
نائب رئیس شورای شهر مشهد: باید شهرداری را انتخاب کنیم که گزینه ۱۵ نفر باشد
نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: در انتخاب شهردار آینده همه نگاه‌های بیرون و‌ داخل به ما است. ما چک سفید امضا به هیچ شهرداری نخواهیم داد، تعارف نداریم و اجازه دخالت به کسی هم نمی‌دهیم. باید شهرداری را انتخاب کنیم که گزینه ۱۵ نفر باشد. 

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۱۶ اسفند ماه، در هفتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) از ابتدای انقلاب تاکنو‌ن در گمنامی تمام شیطنت‌های داخلی و ‌خارجی را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه نکته اول در انتخاب شهردار آینده، وحدت تمام اعضا است، عنوان کرد: شورای شهر در فرایند انتخاب شهردار به ۸ گزینه رسید که همه گزینه‌های خوب مجموعه مدیریت شهری هستند. برخی مطلع نبودند که نامشان در بین گزینه‌ها است. ما در فرایند انتخاب شهردار اصلح‌ترین و قوی‌ترین فرد را انتخاب می‌کنیم.

حاجی‌بگلو افزود: در بیرون بیان می‌شد که اعضا اختلاف نظر دارند. مطالبی در جلسات مطرح شده و اختلاف نظر طبیعی است. در بین ۲۹ گزینه که معرفی شده بودند از تمام جریان‌های سیاسی حضور داشتند. برخی اسامی را مشاهده کردید که نباید در شورای انقلابی باشد که بود. این بیشتر شبیه نفوذ است که به موقع پاسخ خواهیم داد. قطعا نگاه ما در مجموعه شورای اسلامی شهر این است که مدیریت شورا باید نگاه پدرانه داشته باشد. پدر و مادر قطعا بین فرزندان خود تفاوت نمی‌گذارند و همه را یکسان می‌بینند اما در شورای شهر اینگونه نیست که امید‌اریم اینگونه شود.

نائب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: بنده علیرغم اینکه به شهردار گذشته رای داده بودم اما بعد از مدتی از نظر عملکرد مدیریتی نگاه متفاوتی داشتم، نقد کردم، سوال کردم و تذکر دادم اما امروز متوجه شدیم که سیاسی بود، نگاه آن‌ها عملکردی نبود، بلکه نگاه حذف بود که این بد است. ما باید کاری را که در گذشته انجام دادیم با همه نقدها و انتقادات ادامه ندهیم. باید شهرداری را انتخاب کنیم که گزینه ۱۵ نفر باشد. برخی مصوبات در شورا با ۸ رای ابلاغ می‌شد که همه باید احترام بگذارند. از الان دنبال این نباشیم که ما ۸ و آن‌ها ۷ هستند. اگر قرار باشد این موضوع را مجدد ادامه دهیم، در مدیریت شهری موفق نیستیم و باید به مردم جواب دهیم.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: علیرغم اختلاف نظر کارشناسی شده که اشکالی هم ندارد، زمانی که مصوبه‌ای رای آورد کار تمام است، چه ۸ رای و چه ۱۵ رای، همه باید احترام بگذارند. در انتخاب شهردار آینده همه نگاه‌های بیرون و‌ داخل به ما است. من خودم به آقای ارجایی رای دادم اما بعد از سه، چهار ماه از نظر عملکردی اختلاف نظر داشتم. ما چک سفید امضا به هیچ شهرداری نخواهیم داد، تعارف نداریم و اجازه دخالت به کسی هم نمی‌دهیم. من به شورا نمره ۱۴ بیشتر نمی‌دهم. مردم ما را می‌بینند، بنابراین من از هیئت رییسه تقاضا دارم اختلاف‌ها را کنار بگذارند، به عنوان پدر خانواده کار پدرانه انجام دهند و اختلاف بین اعضا را کم کنند نه زیاد.

وی با اشاره به اینکه پایان سال و استقبال از بهار را داریم، تصریح کرد: مجموعه شهرداری خوب کار می‌کند اما هنوز به نقطه‌ای که باید برسیم نرسیدیم. انتظار داریم پایان سال را بیشتر فعال باشند.

حاجی‌بگلو گفت: با توجه به ابلاغ طرح‌های تفصیلی و مصوبه شورا در زمینه تخفیفاتی که گذاشتیم، سرپرست شهرداری نگاهی هم به حوزه درآمدی و شهرسازی داشته باشند. این مصوبه برای مردم بسیار خوب بوده اما برای کارمندان ما سخت بوده است چون ۱۲، ۱۴ و ۱۶ ساعت در مناطق کار می‌کنند. حتما مدنظر قرار دهید تا تشویق شوند. این کار برای مردم است اما نباید از مجموعه نیروی انسانی خودمان غافل شویم. باید برخی رفاهیات نیروی انسانی را مدنظر قرار دهیم. شرایط اقتصادی خوب نیست.

نائب رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را برای سال ۱۴۰۲ متوقف کردند که باید تاسف خورد. نمی‌دانم راهکار بازگرداندن این چیست. مدیریت شهری باید فکری کند که تا پایان سال تبدیل وضعیت‌ها انجام شود وگرنه در سال آینده این اجازه را نمی‌دهند.

در ادامه ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در تذکری خطاب به سرپرست شهرداری اظهار کرد: فرصت اندکی تا پایان سال باقی مانده و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ باید انجام شود اما هنوز لوایح بودجه اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها به شورا واصل نشده و‌ امکان بررسی وجود ندارد. درخواست دارم در این زمینه تسریع شود تا رسیدگی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->