سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: عامل تحولات و خدمات حاشیه شهر مشهد، مسجد و منشا آن روحانیت بوده است

  • کد خبر: ۱۵۴۱۰۶
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی: عامل تحولات و خدمات حاشیه شهر مشهد، مسجد و منشا آن روحانیت بوده است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در مدت چند سال گذشته، فعالیت‌های مهمی در حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است که عامل این تحول، مسجد و منشا آن روحانیت بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله «سید احمدعلم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در اجتماع فعالان فرهنگی- اجتماعی حاشیه شهر مشهد که صبح امروز، ۱۸ اسفند، در مسجد امام رضا (ع) واقع در بولوار طبرسی شمالی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما روحیه عدم شکر و کفران در زندگی پیدا کینم، خواه در مسائل شخصی و خواه در مسائل اجتماعی، این باعث نزول بلا می‌شود. این که نعمت های خدا را در نظر نگیریم و فقط بر روی نقاط ضعف تاکید کنیم، بیماری و نکبت و ورشکستگی به بار می‌آورد و عامل این بلا هم کفران نعمت خدا است. 

وی افزود: خوشبختانه خدمات صورت گرفته در حاشیه شهر، هم در اقدام و هم در مساجد صورت گرفته و این نکته حائز اهمیت است. وضعیت حاشیه شهر مشهد در گذشته در شرایطی بود که حتی رفتگران هم جرات نداشتند در ساعات شب به جمع آوری زباله اقدام کنند و این شرایط با وضعیت فعلی و موجود مشهد قابل مقایسه نیست. ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد در فاصله چند سال فعالیت، اقدامات خوبی انجام داده است و تحولاتی در آن صورت گرفته است که عامل این تحول، مسجد و منشا آن روحانیت بوده است. امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده در حاشیه شهر مشهد، شاهد بر تاثیرگذاری روحانیت در عرصه زندگی اجتماعی مردم است. مسئولان و مدیریت شهری و نهادهای مختلف هم زحمت کشیدند. اما محور، مساجد و روحانیت هستند. 

وی افزود: در جریان این فعالیت‌ها، اقدامات خوبی انجام شد. نقایصی هم هنوز موجود است که این نقایص را هم همین مساجد و روحانیون باید برطرف کنند. 

روحانیت باید جوابگوی مردم باشد

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در همه عرصه‌ها، همه کاره مردم بوده اند. تاریخ هم نشان داده که هر کجا که مردم با قدرت به میدان آمدند، حرکت توسط یک روحانی و از مساجد آغاز شد. سایر جریاناتی که با این روش عمل نکردند، مفتضحانه شکست خوردند و در این اغتشاشات اخیر هم شاهد آن بودیم. 

وی افزود: هر نقص و مشکلی هم که در کشور وجود دارد، مردم از روحانیت می دانند و حق هم دارند. ما باید جوابگوی مردم باشیم، هر چند که خود سمت و مقامی هم نداشته باشیم. 

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: امروز در حاشیه شهر مشهد ۶۰۰ مسجد به عنوان پایگاه‌های مردمی متدین و با رهبری یک عنصر روحانی فعال داریم؛ بنابراین نه در فعالیت‌های عمرانی و نه در فعالیت‌های فرهنگی، نباید نقطه ضعفی داشته باشیم.  

همه مشکلات مردم باید در مساجد حل شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که هم می‌توانیم مردم را به خدا و امام زمان (عج) نزدیک کنیم و هم با کوتاهی و قصور، مردم را از خدا و امام زمان (عج) دور کنیم. همه مشکلات مردم باید در مساجد حل شود. 

وی تاکید کرد: ما باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشیم. نه این که مردم به دنبال آن باشند که مشکلات آنها را برطرف کنیم. 

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: اگر کوتاهی کنیم، مورد بازخواست امام زمان (عج) قرار می گیریم. باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم و آن حضرت هم هیچ قدمی را بدون اجر و مزد نمی‌گذارند. 

مسئولان حاشیه شهر را از حاشیه بودن خارج کنند 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا حاشیه شهر را از حاشیه بودن خارج کنند. 

وی افزود: نکته دیگر در مورد شهر مشهد این است که از توسعه مشهد به سمت غرب جلوگیری شود. توسعه باید به گونه‌ای باشد که مرقد مطهر امام هشتم (ع) در وسط شهر واقع شود. عده‌ای به دنبال آن بودند که بخش زیارتی مشهد را از آن جدا کنند و این بزرگترین توطئه‌ای بود که داشتند. می خواستند مرکزی برای توسعه فسق و فجور با عنوان شهر مشهد و منطقه‌ای هم با عنوان شهر زیارتی در مشهد ایجاد شود که اصل آن را از بین بردیم و گفتیم مشهد متعلق به امام رضا (ع) است. 

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: مسئولان هم باید پیگیری کنند تا توسعه شهری مشهد از سمت شرق صورت بگیرد و آنچه را که امروز از آن به عنوان حاشیه شهر نام می بریم، به مرکز شهر مبدل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
به عنوان یک شهروند ساکن حاشیه شهر به جرئت اعلام می‌کنم، ستاد حاشیه شهر برای آبادانی و حل معضلات حاشیه شهر هیچ قدمی برنداشته است، تمام گزارش هایی که به عرض امام جمعه رسانده‌اند پوچ و بی اساس بوده است!! بسیاری از روحانیونی که در حاشیه شهر فعال هستند جهادی کار نمی‌کنند و چشمشان به حقوق‌های میلیونی ستاد است!!
چه خوب هست جناب علم الهدی افتخار بدهند و میزگردی را به تعداد محدودی از فعالان حاشیه شهر برگزار کنند و از واقعیت‌ها و پشت پرده ستاد متبوعشان باخبر شوند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->