اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

عبور بی‌آرتی از میان خطوط فرضی

  • کد خبر: ۱۵۴۳
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
عبور بی‌آرتی از میان خطوط فرضی
شهرداری عملیات اجرایی سومین خط تندرو مشهد را متفاوت با گذشته و با در نظرگرفتن رضایت مردم آغاز می‌کند

زهرا اسکندریان - شهردار مشهد در آخرین نشست خبری خود که اواخر سال گذشته برگزار شد، درباره تعیین تکلیف خط 3 بی آرتی گفته بود که این موضوع در حال انجام مطالعات است تا با بهترین روش و کمترین اعتراضات از سوی مردم به مرحله اجرا درآید.
حالا به نظر می‌رسد مطالعات تمام شده و مدیریت شهری قصد دارد عملیات اجرایی این پروژه را در یک برنامه سه تا چهارماهه با ایزوله کردن خط 3 بی آر تی در مسیر چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال آغاز کند. با این حال این پروژه با آنچه قرار بود 2 سال پیش انجام شود، متفاوت است و بر پایه همکاری و همراهی شهروندان برنامه ریزی شده است. این بار نه آیلند و نه سرب کوبی، بلکه فقط خطوط هستند که مسیرهای اتوبوس را از خودروها جدا می کنند.


معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد روز گذشته در حاشیه شصت وچهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر از اجرای متفاوت این طرح در حدفاصل میدان استقلال تا چهارراه ابوطالب خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این مسیر با خط کشی های مشخص، در جهت فرهنگ سازی شهروندان صورت می گیرد.
خلیل ا... کاظمی اظهار کرد: جداسازی بین مسیر اتوبوس و مسیر خودروهای شخصی با نرده یا جدول نخواهد بود و مطمئنیم که شهروندان از مسیر ویژه عبور نمی کنند و ما مجبور نمی شویم که از سرب، نرده یا آیلند برای جداسازی استفاده کنیم.
کاظمی تأکید کرد: از شهروندان درخواست داریم تا به این موضوع توجه کافی داشته باشند؛ چراکه رفت وآمد آن ها به وسیله دوربین های ترافیکی بررسی خواهد شد.
به گفته سرپرست معاونت عمرانی شهرداری مشهد، فقط در محل تقاطع های مهدی، فرامرز عباسی، ابوطالب و چهارراه های قبل و بعد از میدان جانباز، خط فرار برای خودروها ایجاد می شود. جداسازی مسیر اتوبوس و خودرو با نرده، 100 متر مانده به تقاطع های یادشده انجام می شود تا اتوبوس ها قبل از رسیدن به چراغ راهنمایی در مسیر ویژه خود و پشت چراغ راهنمایی قرار بگیرند. با این کار سرعت حرکت اتوبوس ها نیز افزایش می یابد.


او در رابطه با تعبیه ایستگاه های اتوبوس برای این خطوط نیز بیان کرد: ایستگاه های اتوبوس در وسط خیابان و در قسمت هایی که جداسازی خطوط اتوبوس به وسیله آیلند انجام می شود، تعبیه خواهد شد.
کاظمی همچنین از محدودیت عبور و مرور عرضی در این مسیر خبر داد و گفت: به دلیل حرکت تند اتوبوس ها، آیلند وسط بولوار فردوسی به صورت فنس نصب خواهد شد. با این حال برای تردد عرضی افراد، محل های اختصاصی نیز در نظر گرفته می شود.
به گفته او اگر این پروژه حدفاصل میدان استقلال تا چهارراه ابوطالب با موفقیت انجام شود و نتایج و اثرات مثبتی به همراه داشته باشد، شاید لازم نباشد ادامه این مسیر با آیلند جداسازی شود.
کاظمی افزود: سرعت اتوبوس ها در خطوط غیرویژه حدود 4 کیلومتر در ساعت است که با ایجاد خطوط تندرو به 22کیلومتر می رسد. عملیات اجرایی این پروژه شامل، زیرسازی آسفالت، کف سازی، برداشتن جدول ها، نصب ایستگاه ها و ... در همین ماه شروع خواهد شد و تا حدود 3 یا 4 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
مردمی که همواره از اتوبوس و وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند، از اجرای این طرح رضایت داشتند. با این حال محدودیت در مسیر عبوری خودروهای شخصی، اعتراض کاسبان و مغازه داران خیابان های توحید و قرنی را به دنبال داشت. کسبه این خیابان معتقد بودند، نبود فضای پارک خودرو و ایستگاه تخلیه بار به فعالیت آن ها در طی روز آسیب می رساند.


مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، همان زمان گفته بود که طرح خط٣ بی آرتی از قبل، همه مصوبات کشوری، استانی و شهرستان را دریافت کرده و به همین سبب بخشی از مسیر، یعنی از حرم تا میدان توحید، ایزوله شده است. با این حال به گفته او قرار شده است که اجرای باقی مانده مسیر بعد از تأمین زیرساخت های لازم ادامه پیدا کند.
بهاروند با بیان اینکه درنهایت خط٣ بی آرتی با درنظر گرفتن همه ملاحظات و شرایط کسبه و تعامل با آن ها انجام خواهد شد، افزود: تأمین زیرساخت های لازم مانند تأمین پارکینگ و بارانداز برای کسبه در حال انجام است تا حداقلِ آسیب در این طرح، متوجه کسبه اطراف باشد.

بازگشایی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر

چندی پیش پیرو پیگـــیری‌های شهرداری مشهد و بنا به دستور حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی، قرار شد تا دوربرگردان‌های اطراف حرم به‌منظور تسهیل خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و روان‌سازی ترافیک اطراف حرم مطهر بازگشایی شود. بر این اساس هشتم تیرماه بود که دوربرگردان خیابان شیرازی با رعایت همه مسائل و حساسیت‌های امنیتی و در راستای رفاه بیشتر زائران، به‌طور آزمایشی بازگشایی و همان زمان قرار شد تا در صورت رضایت‌بخش بودن نتایج این اقدام، دوربرگردان‌های طبرسی و نواب هم بازگشایی شود. در این راستا، اواخر هفته گذشته مصطفی خاکسارقهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، از رضایت‌بخش‌ بودن نتایج طرح بازگشایی نخستین دوربرگردان حرم مطهر خبر داد و گفت: با دستور تولیت آستان قدس، حداکثر تا میلاد امام رضا(ع) دوربرگردان‌های طبرسی و نواب بازگشایی می‌شوند. در این رابطه، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم از بازگشایی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر طی امروز یا فردا خبر داده است.
خلیل‌ا... کاظمی در ادامه گفت‌وگوی خود با شهرآرا، با بیان اینکه تیم اجرایی معاونت حمل‌ونقل شهرداری مشهد از روز گذشته اقداماتی را در راستای بازگشایی دوربرگردان طبرسی آغاز کرده است، اظهار کرد: عملیات تیم اجرایی تا ظهر امروز به پایان خواهد رسید.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->