میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها
بسیج امکانات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان

توزیع ۲۵۰ تن کالای اساسی میان سیل زدگان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۱۵۴۳۲
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
توزیع ۲۵۰ تن کالای اساسی میان سیل زدگان سیستان و بلوچستان
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: همه امکانات این آستان مقدس برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بسیج شده و امکانات متعدد در اختیار آنان قرار گرفته است.
به گزارش شهرآرا نیوز، حامد صادقی افزود: از آغاز جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو، ۱۳۰ هزار بسته محصولات نان رضوی، ۵۰۰ عدد اسباب بازی و ۱۰ هزار بسته کالا‌های معیشتی شامل مایحتاج یک ماه خانوار بین سیل زدگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: یک آشپزخانه با ظرفیت طبخ و توزیع ۱۵ هزار پرس غذا در روز در منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان مستقر شده و مواد غذایی از جمله ۱۲۰ تن برنج، ۱۶۱ راس گوسفند و ۱۰ هزار قطعه مرغ برای ذبح و استفاده در این آشپزخانه تامین شده است.
وی گفت: در روز‌های آتی نیز ۲۵۰ تن کالای اساسی شامل برنج، روغن، گوشت و مرغ توسط آستان قدس رضوی بین سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی افزود: این نهاد برای امدادرسانی به بیماران چهار گروه پزشکی متشکل از پزشکان متخصص و عمومی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام کرده که هم اکنون در چاه هاشم، قصر قند و بزمان این استان در حال معاینه رایگان مراجعه‌کنندگان هستند.
صادقی تحویل داروی رایگان را از دیگر خدمات گروه پزشکی مستقر در سیستان و بلوچستان ذکر و بیان کرد: در کنار اعزام تیم‌های پزشکی، آستان قدس رضوی اقلام دارویی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال را نیز به مناطق سیل‌زده ارسال کرده است.
وی گفت: پس از امدادرسانی به سیل زدگان احیای مشاغلی که در نتیجه سیل در سیستان و بلوچستان از بین رفته است از اهداف دیگر آستان قدس رضوی می‌باشد که پس از ارزیابی کارشناسان، اقدامات لازم در این زمینه آغاز می‌شود.
صادقی افزود: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی در بخش‌هایی از خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده نیاز به همراهی داشته باشند آستان قدس رضوی به یاری آن‌ها خواهد شتاف تا خلاء خدمت‌رسانی در این زمینه پر شود.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرقی کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیل در این استان‌ها شد.
شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.
در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیل به صورت کلی و جزئی تخریب شده است.
امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->