علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

رییس سازمان محیط زیست از همکاری مشترک با ترکمنستان برای کنترل گرد و غبار خبرداد

  • کد خبر: ۱۵۴۳۸۹
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
رییس سازمان محیط زیست از همکاری مشترک با ترکمنستان برای کنترل گرد و غبار خبرداد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همکاری مشترک میان ایران و ترکمنستان برای مدیریت و کنترل گرد و غبار کانون "قره قوم" در آن کشور از سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی سلاجقه روز شنبه در حاشیه سفر به قوچان در گفت و گو با خبرنگاران‌ افزود: در حاشیه نشست امنیت غذایی در بستر تغییر اقلیم به میزبانی کشور ترکمنستان، دیدار مشترکی با وزیر امور خارجه این کشور داشتیم که در این قالب تاکید بر عملیاتی شدن موضوع نشست تهران مبنی بر کنترل و مدیریت گرد و غبار با منشا آن کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه روابط ما با کشور ترکمنستان در سطح عالی و در همه زمینه‌ها برقرار است و در ادامه این روابط خوب از سال آینده تیم‌های کارشناسی بین دو کشور مبادله و منشا گرد و غبار شمال شرق ایران که دو کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین در موضوع مدیریت پسماند و انتقال فناوری‌های مربوط به این حوزه میان دو کشور ایران و ترکمنستان تبادلات خوبی پیش بینی شد.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در ادامه این مباحث و همکاریها قرار است نشست هفتم دریای خزر در تهران برگزار شود، بیان کرد: باید دریای خزر به عنوان میثاق منطقه ای حفظ شود و در این راستا حفظ ذخایر آبی و جلوگیری ازآلایندگی این دریا دارای اهمیت است که لایروبی رودهای منتهی به دریای خزر در این نشست دو جانبه مورد تاکید قرار گرفت.

سلاجقه اظهار کرد: همچنین موضوع حفاظت و صیانت از مناطق حفاظت شده مرزی و اجرای طرحهای مشترک میان دو کشور در زمینه حفظ حیات وحش و محدوده قلمرو حیات وحش در این مناطق و سایر موضوعات مبتلا به مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرار شد مراودات مرزی میان ایران و ترکمنستان در مرز باجگیران روز به روز افزایش پیدا کند، افزود: در طول ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک در راستای افزایش تعاملات توافقاتی صورت گرفت که در این راستا از دیروز قرار شد روزانه ۱۲ کامیون در مرز باجگیران تردد کنند و قول افزایش تدریجی این شمار هم داده شد.

سلاجقه شرکت در نشست امنیت غذایی در بستر تغییر اقلیم به میزبانی کشور ترکمنستان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: پیشنهادات بسیار خوبی از سوی ایران در مکانیسم فعالیت های امنیت غذایی در بستر تغییر اقلیم ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: ضرورت توجه به دو موضوغ غذای حلال و غذای سالم از سوی ایران در این نشست مطرح شد که مورد توجه قرار گرفت.

معاون ریس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه دو روز قبل برای شرکت در این نشست به میزبانی کشور ترکمنستان وارد مشهد شد و امروز در بازگشت خود از این سفر از پایگاه محیط بانی در بادام در شهرستان قوچان بازدید و با محیط بانان دیدار و اقدام به بررسی وضعیت حفاظتی این منطقه داشت.

زیارت حرم رضوی در مشهد و بازگشت به تهران برنامه بعدی این سفر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->