سرخط خبرها

بیش از ۸۳ هزار ایرانی عازم حج تمتع می‌شوند (۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۴۴۴۰
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
بیش از ۸۳ هزار ایرانی عازم حج تمتع می‌شوند (۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱)
مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: سال آینده ۸۳ هزار و ۵۰۰ زائر از ایران عازم حج تمتع هستند و انجام ثبت نام حجاج نیز بر اساس تاریخ فیش ها خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام هادی اکبری امروز در نشست با روحانیون و خادمان فرهنگی حاضر در دوره بازآموزی حج در سنندج  گفت: ثبت نام حجاج بر اساس تاریخ فیش است و به عنوان حق الناس بر گردن ماست تا افرادی که به تاریخ اعزام نزدیک هستند، ثبت نام شوند.

حجت الاسلام هادی  اکبری با اشاره به توافق نامه سه جانبه بین ایران ، چین و عربستان مبنی بر از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان تا ۲ ماه آینده و بازگشایی سفارتخانه ۲ کشور گفت: این توافق نویدبخش برقراری حج عمره از سال آینده است که سالانه ۸۵۰ هزار عمره‌گذار از ایران عازم حج می‌شدند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از اهل سنت بودند و خادمان فرهنگی باید آماده شوند تا این مسئولیت را بهترین نحو انجام دهند.

او با بیان اینکه برای جذب نیروی جدید در این زمینه برنامه‌هایی داریم، گفت: مسئولیت جذب و گزینش این نیروها بر عهده مدارس حج است و خادمان فرهنگی باید تربیت و آموزش روحانیون جوان و با انگیزه را برعهده بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->