کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده
سرخط خبرها

تهدید جدی بیماری‌های مشترک دام و انسان پس از سیل سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۱۵۴۴۷
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
تهدید جدی بیماری‌های مشترک دام و انسان پس از سیل سیستان و بلوچستان
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سیل جنوب شرق کشور و سیل‌های اوایل امسال در بخش‌های کشاورزی خسارات جدی برجای گذاشت، اما در کنار این به واسطه اقدام‌های ملت، دولت، نیرو‌های نظامی و انتظامی موفقیت‌هایی در زمینه دامپزشکی به دست آمد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور افزود:  بروز و شیوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، یک تهدید جدی در شرایط وقوع سیل در منطقه است و باید پیشگیری لازم در این ارتباط به عمل آید.


 ضمن تایید همه کمبود‌ها و مشکلات موجود در استان سیستان و بلوچستان افزود: سیل جنوب شرق کشور و سیل‌های اوایل امسال در بخش‌های کشاورزی خسارات جدی برجای گذاشت، اما در کنار این مشکلات، به واسطه اقدام‌های ملت، دولت، نیرو‌های نظامی و انتظامی موفقیت‌هایی در زمینه دامپزشکی به دست آمد که می‌تواند برای تداوم خدمت منشا اثر باشد.


وی یادآور شد: سیل اخیر، موجب خساراتی به سایت پرورش میگوی بندر گواتر شد که نیازمند اجرای اقدام‌های فوری برای احیا و بازسازی است که در دستور کار قرار گرفته است.


رفیعی پور اضافه کرد: برای دوره جدید پرورش میگو در بندر یاد شده نیاز به اقدام‌های اساسی در تعمیر، اصلاح و بازسازی قسمت‌های تخریب شده وجود دارد.

 

وی افزود: سایت گواتر با چهار هزار هکتار وسعت بزرگترین سایت پرورش میگو در کشور است و تا پیش از این خسارت سیل دو هزار و ۶۰۰ هکتار از مساحت مفید آن به بهره‌برداری رسید و بر اساس آمار موجود پارسال ۶۸۰ هکتار از مساحت مفید سایت زیرکشت بود، که منجر به تولید یکهزار و ۶۰۰ تن میگو شد.


رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس سرمایه‌گذاری انجام شده برای امسال تولید سه هزار تن میگو آماده سازی اولیه شده بود که با بارندگی شدید اخیر این سایت به زیر آب رفته و گل و لای زیادی در سایت مشاهده می‌شود.


وی با اشاره به متوسط ارزآوری هر کیلوگرم میگو که بالغ بر پنج دلار ارزیابی می‌شود، به تجربه مخاطرات بعد از سیل در تولید با ریسک بالای بیماری اشاره کرد و افزود: مخاطرات ناشی از بیماری‌ها، پس از سیل خطرناک است و اکیپ‌های سازمان دامپزشکی در این منطقه باید تلاش نمایندتا با اقدامات فوری، پیشگیری‌های لازم به عمل آید.


رفیعی پور، بستن ورودی کانال‌های آبرسان، نصب دریچه روی زهکش اصلی برای جلوگیری از ورود آب هنگام مَدّ در زمان لایروبی زهکش اصلی، تعبیه مسیری دیگر برای هدایت سیلاب به دریا به غیر از کانال زهکشی اصلی سایت گواتر و لایروبی زهکش‌های فرعی سایت، شرایط سایت به حالت طبیعی قبل از برزو سیل باز خواهد گشت.



روشهای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان 

 

منبع: ایرنا
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->