منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه
سرخط خبرها

قالیباف: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جهت رفع ابهامات به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شد

  • کد خبر: ۱۵۴۴۹۰
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
قالیباف: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جهت رفع ابهامات به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شد
رئیس مجلس با اشاره به ابهامات مواد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: این طرح را به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع می‌دهیم تا ایرادات و ابهامات آن بررسی و رفع شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مذکور را با توجه به وجود ابهامات در مواد (۱۲)، (۱۳)، (۱۴)، (۱۵) و (۱۶) به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها جهت رفع ایرادات و اصلاح متناسب با سیاست‌های کلی انتخابات ارجاع می‌دهیم.

ارجاع ماده مرتبط با شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان به کمیسیون شورا‌ها جهت رفع ابهام

بر اساس ماده (۱۲) شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است و موارد و شروط جدیدی در مورد سن، مدارک تحصیلی و فعالیت اقتصادی یا نداشتن عادت به فساد و قانون‌گریزی ذیل این بند اضافه شده است. البته غلامرضا نوری قزلجه در جریان بررسی این ماده پیشنهاد حذف کل را مطرح کرد، اما در نهایت برای رفع ابهامات به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع شد.

مصادیق محروم شدن از نامزدی در انتخابات مجلس اصلاح می‌شود

در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده (۱۳) این طرح در مورد اشخاصی که به واسطه مقام یا شغل یا سمت خود از داوطلب شدن محروم هستند نیز به دلیل وجود ابهامات و بنا به گفته رئیس مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها جهت اصلاح ارجاع شد.

شایان ذکر است ماده (۱۴)، (۱۵) و (۱۶) طرح نامبرده نیز با توجه به اینکه مرتبط با ماده (۱۳) و در خصوص تشخیص هم‌ترازی یا تعیین و تطبیق مصادق عناوین این ماده است، به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها جهت رفع ابهامات ارجاع شد.

گفتتی است نمایندگان در ادامه جلسه با حذف ماده (۱۷) با ۱۱۴ رأی موافق، ۷۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این ماده سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله نهاد‌های دولتی، عمومی یا خصوصی حسب درخواست شورای نگهبان و مقام‌های مجاز از سوی شورای نگهبان اعم از زمان انتخابات یا غیر از زمان انتخابات موظف‌اند در کلیه امور مرتبط با انتخابات مانند بررسی صلاحیت و صحت انتخابات، همکاری و در هر مورد اسناد و مدارک متقن را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند. هرگونه اظهارنظر و یا پیشنهاد در خصوص صلاحیت داشتن اشخاص برای نمایندگی یا صحت انتخابات بدون ارسال اسناد و مدارک مرتبط یا عدم پاسخ و یا تأخیر عمدی و غیرقابل جبران در پاسخ به درخواست‌ها و همکاری با شورای نگهبان، موجب مجازات‌های درجه شش قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به جز حبس و انفصال موقت تا یکسال، برای مقام یا شخصی است که این فعل و یا ترک فعل به او مستند است.

در ادامه قالیباف تمام طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را جهت رفع ابهامات و بررسی مدقانه به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ارجاع داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->