تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم صهیونیستی توسط اسرائیل تعلیق شد

  • کد خبر: ۱۵۴۶۵۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم صهیونیستی توسط اسرائیل تعلیق شد
شبکه هفت رژیم صهیونیستی خبر داد که امارات تصمیم گرفته است خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم موقت صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه خبر دادند که امارات خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم موقت صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی خبر داد که امارات پس از اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارای این رژیم درباره لزوم نابودی شهرک «حواره» و یورش به مسجدالاقصی این تصمیم را اتخاذ کرده است.

منابع عبری همچنین گزارش دادند که محمد بن‌زاید رئیس امارات تأکید کرده است که اگر ابوظبی این اطمینان را پیدا نکند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتواند کنترل کابینه را در دست بگیرد، مسئله همکاری مشترک منتفی است.

اسموتریچ وزیر افراطی کابینه نتانیاهو چندی پیش در سخنانی گفته بود که الحواره در کرانه باختری باید از روی «نقشه محو شود». این اظهارات با واکنش‌های تند بین‌المللی مواجه شد و حتی انتقاد آمریکایی‌ها را هم به دنبال داشت.

با افزایش انتقادها از این وزیر صهیونیست، او از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و آن را «یک لغزش زبانی» توصیف کرد. اسموتریچ گفت که در انتخاب کلماتش در حین صحبت درباره الحواره دچار اشتباه شده است.

اخیراً «باربرا لیف»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفته بود که دولت واشنگتن اظهارات بعدی اسموتریچ درباره محو الحواره را شنیده و او حالا سخنان قبلی خود را از جمله در متنی طولانی که او در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده، پس گرفته است.

با این وجود اما یک مقام ارشد تل‌آویو در گفت‌وگوهای مطبوعاتی با رسانه‌های غربی اذعان کرده بود که مسئولان وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر برای مقامات صهیونیست این پیام را ارسال کردند که اگر اسموتریچ سفرش به آمریکا را لغو کند، خوشحال خواهند شد.

اظهارات سموتریچ در مورد روستای الحواره باعث واکنش‌های منطقه ای هم شد. در پی اظهارات او برخی از اعضای حزبش از جنایات ده‌ها شهرک‌نشین در روستای فلسطینی حمایت کردند. از سوی دیگر، این اظهارات موجب شد تا کشورها و سازمان‌های عربی نیز اظهارات او را محکوم کنند.

 وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره نابودی روستای حواره، آن را تحریک خطرناک برای ارتکاب جنایت جنگی دانست. وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای اظهارات نژادپرستانه و غیرمسئولانه وزیر صهیونیست را که نشان دهنده حجم خشونت و افراطی‌گری رژیم صهیونیست علیه ملت فلسطین است، محکوم کرد. پیش از این، اردن، امارات عربی متحده و مصر هر یک در بیانیه‌ای جداگانه اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بودند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->