چهره روز: امیر حاتمی

پاسخ امیر

  • کد خبر: ۱۵۵۱
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹
پاسخ امیر

رسول رضایی-جوان زنجانی‌‌ هم‌زمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به عضویت ارتش درآمد و با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس توانست همگام با خیل عظیم ملت سرافراز ایران اسلامی به ندای امام و مقتدای خود لبیک بگوید و در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی به‌ویژه عملیات غرورآفرین مرصاد حضور فعال داشته باشد. در کارنامه امیر پنجاه‌وسه‌ساله ارتش، حضور فعال و مؤثر در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و منافقان و تیم‌های نفوذی در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور دیده می‌شود که در همین راستا، برای نقش‌آفرینی چشمگیر در تأمین امنیت کشور، موفق به دریافت تقدیرنامه از فرمانده معظم کل قوا شده است. همچنین در سوابق خدمتی وی فرماندهی یگان‌های مستقر در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور موجود است. او در سال ۱۳۷۷ به دلیل خدمات، شایستگی‌های خدمتی و لیاقت پس از ارتقای
2 درجه ارشدیت با تصویب فرمانده معظم کل قوا به ترفیع درجه سرتیپ‌دومی نایل آمد و به سمت معاونت اطلاعات فرماندهی کل ارتش منصوب شد. در دهه 80 او به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و در آنجا مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشت.

با آغاز‌به‌کار دولت تدبیر و امید، راهی ساختمان وزارت دفاع شد و جانشین سردار حسین دهقان بود. با آغاز‌به‌کار دولت دوازدهم نیز او به عنوان وزیر پیشنهادی دولت راهی بهارستان شد و با رأی بالایی، به عنوان اولین امیر ارتشی در صدر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشست. ا میر، مانند عموم نظامی‌ها، جدی و مقتدر است و این را حتی می‌توان در حرکات و مواضعش مشاهده کرد. امیر حاتمی روز گذشته در مراسمی و در واکنش به اقدام اخیر انگلیس در توقیف نفت‌کش ایرانی گفته است: این اقدام خلاف موازین بین‌المللی و یک نوع راهزنی دریایی است. یقینا این نوع راهزنی دریایی از سوی ما تحمل نخواهد شد و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->