تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

هر مهاجر افغانستانی ساکن ایران بیش از ۲۰ کد و شماره شناسایی دارد + جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۵۱۹۲
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
هر مهاجر افغانستانی ساکن ایران بیش از ۲۰ کد و شماره شناسایی دارد + جزئیات
مهاجران افغانستانی ساکن ایران در سال‌های اخیر با کدهای جدیدی مواجه شده‌اند که هرکدام شان بخشی از کارهای اداری آنها را سامان می‌دهد. هر مهاجر افغانستانی به تناسب نوع اقامت در ایران از این کدها بهره‌مند می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید فرید معصومی، فعال فرهنگی اجتماعی مهاجران افغانستانی در مورد تعداد کدها و شماره‌های شناسایی اتباع افغانستانی مقیم ایران نوشت:

اتباع افغانستانی مقیم ایران با بیش از ۱۲ نوع مدرک اقامتی-شناسایی، دارای  بیش از ۲۰ کد و شماره شناسایی می‌باشد که تعدادی از این شماره ها در مدارک شناسایی اتباع افغانستانی درج شده است و تعدادی نیز توسط مراجع ذی صلاح صادر می گردد.

انواع مدرک اقامتی-شناسایی اتباع خارجی:

١- کارت‌ آمایش

۲- گذرنامه دارای انواع اقامت (اقامت تبدیل وضعیتی، اقامت دانشجویی، اقامت طلاب، اقامت پروانه کاری، اقامت سازمانی و…)

۳- گذرنامه خانواری

۴- گذرنامه مجردی

۵- گذرنامه با انواع روادید(سیاحتی، زیارتی، تجاری، ورودی، درمانی، الحاق خانواده، با حق کار و…)

۶- دفترچه پناهندگی

۷- دفترچه اقامت صادره از نیروی انتظامی

۸- کارت هویت

۹- برگه تردد بدل از کارت آمایش

۱۰- دفترچه اقامت ویژه صادره از نیروی انتظامی

۱۱- برگ حمایت تحصیلی

۱۲- برگه سرشماری (سرشماری جدید۱۴۰۱ و بازسرشماری)

انواع کد و شماره شناسایی اتباع خارجی به شرح ذیل می‌باشد:

۱- "شماره خانوار" در کارت آمایش که در آمایش‌های مختلف در قسمت‌های مختلف کارت درج می‌شد و در آمایش ۱۶ حذف و در آمایش ۱۷ دوباره درج شده است.

۲- "شماره شناسایی" " در کارت آمایش که در آمایش‌های مختلف در قسمت‌های مختلف کارت درج می‌شد و از آمایش ۱۶ به بعد حذف شده است.

۳- "شماره فراگیر" در کارت آمایش که از آمایش ۷ به بعد در قسمت‌های مختلف کارت درج می‌شد و از آمایش ۱۰ به بعد با عنوان "شماره اختصاصی" در کارت‌های آمایش درج می‌شود.

۴- "شماره سریال" در کارت آمایش که در آمایش‌های مختلف در قسمت‌های مختلف کارت درج می‌شد. شماره سریال در برگ تردد، برگه حمایت تحصیلی، برگه سرشماری و ... نیز وجود دارد.

۵- "شماره ویژه اتباع خارجی" در کارت آمایش که از آمایش ۱۶ به بعد در قسمت سمت راست به صورت عمودی در کارت درج می‌شد و گفته شده است که از آمایش ۱۷ به بعد با عنوان " کدیکتا" در کارت‌های آمایش درج می‌شود. در برگه سرشماری و برگه معرفینامه واکسیناسیون کرونا نیز این شماره درج شده است.

۶- "کدیکتا" در کارت آمایش که از آمایش ۱۷ به بعد در قسمت سمت راست بالای نام در کارت درج می‌شود و گفته شده است که این شماره همان "شماره ویژه اتباع خارجی" در کارت آمایش ۱۶ می‌باشد.

۷- "شماره خصوصی" در پاسپورت‌های دستنویس در صفحه عکسدار پاسپورت

۸- "شماره پاسپورت" در پاسپورت‌های دستنویس و ماشین خوان در قسمت بالای هر صفحه پاسپورت که پروفراژ شده است و در پاسپورت دستنویس در صفحه آخر و در پاسپورت ماشین خوان در صفحه عکسدار قسمت بالای نام خانوادگی نیز درج شده است.

۹- "شماره پروانه اقامت" صادر شده توسط پلیس مهاجرت در پاسپورت‌ها

۱۰- "شماره شناسایی" صادر شده توسط پلیس مهاجرت در پاسپورت‌ها و دفترچه اقامت

۱۱- "شناسه فراگیر" شماره ۱۶ رقمی صادر شده توسط پلیس مهاجرت که به صورت برچسپ بارکدار در صفحه آخر پاسپورت‌ها یا جدیدا در بالای مهر تمدید اقامت و یا روادید با خودکار می‌نویسند و در دفترچه اقامت صادره از نیروی انتظامی

۱۲- "کدفراگیر" که اتباع دارای پاسپورت و دفترچه اقامت صادره از نیروی انتظامی از کافی نت‌ها می‌گیرند. تا سال ۱۴۰۰ به صورت ۸ و ۹ رقمی بود و بعد از سال ۱۴۰۰ به صورت ۱۲ رقمی صادر می‌شود.

۱۳- "شماره دانش آموزی" که توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان اتباع خارجی صادر می‌شود و به جای کدملی استفاده می‌گردد.

۱۴- "کد سامانه‌ای اتباع غیر ایرانی" صادر شده توسط وزارت بهداشت جهت استفاده در سامانه سیب برای ثبت دریافت واکسن‌ها از قبیل واکسن کرونا و ثبت خدمات مراکز بهداشت

۱۵- "شماره ملی" صادر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی که با حرف انگلیسی "اف" شروع می‌شود جهت درج در گواهینامه اتباع خارجی

۱۶- "شماره ملی" صادر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی که با حرف انگلیسی "اف" شروع می‌شود جهت درج در کارت خودروی اتباع خارجی (این شماره با شماره‌ای که در گواهینامه درج می‌شود متفاوت است)

۱۷- "شناسه ملی" بعضی از بانک‌ها مانند بانک تجارت برای اتباع خارجی شناسه‌ای صادر می‌کنند که به جای شماره ملی در همراه بانک و اینترنت بانک اتباع خارجی استفاده می‌شود.

۱۸- "شماره بیمه اتباع خارجی" سازمان تامین اجتماعی برای اتباع خارجی شماره‌ای ۱۰ رقمی که با ۱۰۰ شروع می‌شود صادر می‌نماید که به جای شماره ملی در سامانه‌ها اسفاده می‌شود، ولی در هر کلینیک و بیمارستان تامین اجتماعی برای اتباع خارجی یک کد که با حرف "پی" انگلیسی شروع می‌شود به جای شماره ملی صادر می‌کنند.

۱۹- “کد سیام” شماره‌ای داخل سازمانی برای دفاتر کفالت و ادارت اتباع

۲۰- و در خیلی از سایت‌ها و سامانه‌ها به جای شماره ملی، ۱۰ تا ۹ و یا ۱۰ تا صفر استفاده می‌شود.

منبع: رنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->