راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

نظری: طرح‌های تفصیلی و جامع شهر‌ها در خراسان رضوی در ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد

  • کد خبر: ۱۵۵۳۳۹
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
نظری: طرح‌های تفصیلی و جامع شهر‌ها در خراسان رضوی در ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد
استاندار خراسان رضوی در همایش گرامیداشت روز شهردار با حضور وزیر کشور در مشهد گفت: برنامه معاون عمرانی استانداری در سال آینده این است که طرح تفصیلی و طرح جامع شهر‌های استان را به اتمام برساند. 

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما سه ماموریت را برای سازمان همیاری‌ها در نظر گرفتیم. ماموریت اول ورود به ماموریت‌هایی که دیگران نمی‌توانند انجام دهند، است. 

وی افزود: ماموریت دوم ارایه یک الگوی سالم از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است. اگر ادعا داریم و بر این باور هستیم که باید با فساد مبارزه کنیم، باید الگو‌های سالم ارائه دهیم که نشان دهد می‌توان کار عمرانی، اقتصادی و زیرساختی انجام داد، اما سالم و با شیوه‌های جدید. سوم ماموریت حمایتی از شهرداری‌ها و سهامداران براساس درآمد‌ها است. 

نظری اضافه کرد: این سازمان تاکنون ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در اختیار شهرداری قرار داده و از نظر ریالی نیز برنامه‌هایی دارد. بنای بر حمایت جدی از شهرداری‌ها است که امیدواریم این حمایت مبتنی بر روش‌های درست و پاک باشد. در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار داشته که برای حقوق یک‌سوم کارکنان دچار مشکل بودند، امسال این رقم به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد خواهد رسید تا مشکل حقوق نداشته باشند. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما تعامل پویا و رو به جلو را بر شهداری‌ها و شهردار‌ها تاکید کردیم. آمادگی داریم به درآمد شهرداری‌ها کمک کنیم. این ارتباطات و تعاملات پویا نوید بسیار خوبی را برای سال آینده خواهد داد. 

وی با بیان اینکه برنامه معاون عمرانی استانداری در سال آینده این است که طرح تفصیلی و طرح جامع شهر‌های استان به اتمام برسد، عنوان کرد: هیچ پرونده معطل در کارگروه زیربنایی و کمیسیون ماده پنج نداریم. به شهرداری‌ها در زمینه نهضت ملی مسکن تاکید کردیم تا در ساخت و ساز‌ها کمک کنند. همچنین آمادگی داریم همه آماده‌سازی‌های مربوط به سایت‌های نهضت ملی را به شهرداری‌ها واگذار کنیم. 

شهرداری ها صرفا نهاد خدماتی و عمرانی نیستند 

در ادامه مهدی سلیمی، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: شهرداری‌ها در تجربه‎‌ای که ما در سال‌های پس از انقلاب داریم، صرفا نهاد خدماتی و عمرانی نیستند، بلکه نقش موثر و تاثیرگذاری در افزایش سرمایه اجتماعی دارند. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان وارد شدند تا به سرمایه اجتماعی آسیب بزنند که در برخی موارد فکر کردند در چند قدم موفق شدند، تصریح کرد: در بخش‌‎هایی که سرمایه اجتماعی به دلیل خدمت‌گذاری مناسب به مردم به وضوح قابل مشاهده بوده، توطئه‌ها بهتر خنثی شده است. 

سلیمی بیان کرد: با توجه به رویکرد مقام عالی وزارت که توجه به مناطق محروم است، باید رویکرد اصلی ما توجه به مناطق محروم باشد که خروجی آن افزایش سرمایه اجتماعی واقعی است. البته منظور این نیست که به مناطق ثروتمند توجه نکنیم، بلکه باید به همه به یک چشم نگاه کنیم، اما اولویت ما، ولی نعمت‌های اصلی هستند، زیرا این انقلاب، انقلاب پابرهنه‌‎گان است. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: باید دست ما از نظر قانونی باز باشد تا کمک کنیم. یکی از اولویت‌های ما در سازمان بحث اداری و استخدامی شهرداری‌ها است که به دنبال انجام آن هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->