بله و ایتا به هم متصل شدند | جزئیات و چگونگی اتصال دو پیام‌رسان + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
  • ۱
بله و ایتا به هم متصل شدند | جزئیات و چگونگی اتصال دو پیام‌رسان + فیلم
پیام‌رسان‌های بله و ایتا به‌صورت آزمایشی به یکدیگر متصل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، صداوسیما، گزارشی از اتصال دو پیام‌رسان پخش کرده است و در آن گزارش، معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفته است که این قابلیت فعلا به‌صورت آزمایشی در میان عده ای از کاربران این دو پیام‌رسان برقرار شده و در گام بعدی این قابلیت روی نسخه تحت وب پیام‌رسان‌ها هم فعال می‌شود.

تعداد بازدید : 611

در روز های گذشته، عیسی زارع‌پور این خبر را اعلام کرده که در زمینه اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر، دوازدهم بهمن ‌ماه، تست موفق ارتباطات پیام‌رسان‌ها انجام شده و جلساتی با مدیران پیام‌رسان‌ها دارد که ان‌شاالله با طی شدن آن به صورت عملیاتی طی یک الی دو هفته آینده این اتفاق (اتصال پیام‌رسان‌ها) محقق شود.

خبر اتصال همه پیام‌رسان‌های ایرانی با یکدیگر (اینترکانکشن) از مدتها قبل از سوی مسوولان این حوزه اعلام می‌شد و اکنون خبر اجرای آزمایشی موفق طرح برقراری ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌های بومی، موسوم به MXP‌، بین دو پیام‌رسان‌ ایتا و بله اعلام شده است.

اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام‌رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است.

درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp به طور خودکار مطلوب‌ترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب می‌کند.

اما در روش دستی هم فرستنده پیام ابتدا از سکوهایی که گیرنده پیامش در آن‌ها عضویت دارد، آگاه خواهد شد، سپس مسیر ارسال پیام را به مبل خود انتخاب خواهد کرد و گفت‌وگو در پیام‌رسان انتخابی فرستنده انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات پیش از این با اعتقاد به اینکه تعدد پیام‌رسان‌های داخلی هم فرصت است و هم تهدید و تهدیدش این است که همه مردم نمی توانند در همه آنها حضور داشته که بتوانند با همه ارتباط داشته باشند، گفته بود که برای حل این مشکل کار ویژه ای در حال انجام است که در تلاشیم تا همه پیام‌رسان‌ها تا دهه فجر یا نهایت تا پایان سال به هم متصل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدسجاد هاشمی بافقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
0
ایتارابه خاطرسمت خدا وصل کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->