گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مزایای یک بازارِ خلوت

  • کد خبر: ۱۵۵۶۰۷
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
مزایای یک بازارِ خلوت
این روز‌ها بیشتر بازاریان و کسبه می‌گویند بازار عید امسال، رونق شب‌های عید پارسال را ندارد و خلوت‌تر شده است.

این روز‌ها بیشتر بازاریان و کسبه می‌گویند بازار عید امسال، رونق شب‌های عید پارسال را ندارد و خلوت‌تر شده است. این خلوت بودن بازار خیلی مزیت‌ها دارد که به چند تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

از مهم‌ترین مزایای خلوت شدن بازار شب عید این است که در سال‌های قبل که بازار شلوغ‌تر بود، احتمال اینکه در آن ازدحام، کسی پای کس دیگری را لگد کند، زیاد بود؛ ولی خوشبختانه این احتمال به کمترین حد خودش رسیده است. کاش یک نهاد آماری پیدا می‌شد که درصد کاهش لگدشدگی پای کسانی را که به بازار می‌روند، ثبت کند تا ببینیم چقدر این مشکل کم شده است.

مزیت دیگر خلوت شدن بازار این است که مردم معنی بعضی اشعار شاعر بزرگ سعدی شیرازی را بهتر درک می‌کنند. مثلا کافی است قیمت چند لباس را ببینید تا کاملا با سعدی هم عقیده شوید که «تن آدمی شریف است به جان آدمیت/ نه همین لباس زیباست نشانِ آدمیت».

همچنین هر سرپرست خانواری که قیمت برنج و گوشت و بقیه اقلام خوراکی را ببیند، نه تنها دوست دارد این پند سعدی را سرلوحه زندگی اش قرار دهد که «اندرون از طعام خالی دار، تا در او نور معرفت بینی»، بلکه تلاش می‌کند اعضای خانواده اش هم این جمله از گلستان را به گوش جان بسپارند.

همان طور که مطلع هستید، تاکنون شش هفت موج کرونا داشته ایم؛ ولی باتوجه به خلوت بودن بازار، خیلی از فاصله‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا به صورت کاملا طبیعی اجرا می‌شود. مثلا فردی که بازار می‌رود، نه تنها تا شعاع یک ونیم متری کسی اطرافش نیست، بلکه حتی ممکن است تا شعاع ۱۰ متر هم کسی نزدیکش نباشد. بنابراین، نگرانی خاصی بابت موج نوروزی کرونا وجود ندارد.

همچنین همان طور که داشتیم کانال روزنامه شهرآرا را مطالعه می‌کردیم، دیدیم که رئیس اتحادیه قنادی مشهد گفته است که تقاضا برای خرید جعبه‌های سبک‌تر شیرینی، نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. این یعنی گام مهمی برای کاهش ابتلا به بیماری دیابت برداشته شده است.

همچنین از آنجا که خرید‌های شب عید کمتر شده است، احتمال اینکه اقشار ضعیف جامعه پلاستیک‌های خرید عید را در دستان دیگران ببینند و حسرت بخورند، کاسته می‌شود و احتمالا اگر با همین فرمان پیش برویم، در سال‌های آینده پلاستیک خرید عیدی دیده نمی‌شود تا کسی به خاطر دیدنش حسرت بخورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->