نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تکیه قلعه نویی به هافبک دفاعی‌ها و مهاجمان بلند قد

  • کد خبر: ۱۵۵۷۸۲
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
تکیه قلعه نویی به هافبک دفاعی‌ها و مهاجمان بلند قد
امیرقلعه نویی از آن دسته مربیانی است که تکیه بسیاری روی بازیکنانی که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند، دارد.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، امیرقلعه نویی سال‌ها است از بازی با روش ۲-۵-۳ سنتی دست کشیده و درتیم‌های باشگاهی خود از روش ۲-۴-۴- یا ۳-۳-۴ استفاده می‌کند. گرچه ابتکارات تاکتیکی قلعه نویی درسال‌های اخیر منجر به کسب جامی برای این مربی نشده و با وجود هزینه‌های بسیاری که در باشگاه گل گهر سیرجان شد، این مربی جامی را به دست نیاورد، اما به هرحال قلعه نویی تلاش کرده خودش را تا حدی به روز نگه دارد و بر اساس علم روز دنیا جلو برود.

قلعه نویی در فصل جاری با تیم گل گهر غالبا از روش ۲-۴-۴- استفاده کرد و علاقه بسیاری به بازی با این سیستم داشت. به احتمال زیاد با همین تاکتیک در تیم ملی به مربیگری ادامه خواهد داد.

هرچند که ابزار بازی نقشی تعیین کننده در انتخاب روش بازی دارد، اما قلعه نویی علاقه بسیاری به بازی با روش ۲-۴-۴ دارد و به احتمال زیاد در تیم ملی هم از این سبک استفاده خواهد کرد. البته بازی با روش ۱-۳-۲-۴ نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های سرمربی تیم ملی برای رویارویی با رقبای بین المللی باشد، اما آنچه همواره در تیم‌های قلعه نویی مشهود بوده، استفاده حداکثری از قدرت هافبک‌های دفاعی است.

قلعه نویی گرایش بسیاری به بازیکنانی دارد که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند وهمواره بر این باور است که اگر هافبک‌های دفاعی تیمش بتوانند درجنگ‌های تن به تن موفق باشند، تیم او از عهده گلزنی برخواهند آمد. دعوت از بازیکنانی همچون:روزبه چشمی، سعید عزت الهی، میلاد سرلک، امید نورافکن، احسان حاجی صفی و احمد نورالهی این گرایش را به اثبات می‌رساند.

ویژگی دیگر تیم‌های قلعه نویی استفاده از مهاجمان بلند قامت است. دعوت از رضا اسدی از سوی امیر قلعه نویی این نکته را بار دیگر به اثبات می‌رساند که او همچنان دوست دارد از راه آسمان با استفاده از این بازیکنان به مقصود خود برسد.

حال اگر سردار آزمون هم به دایره ملی‌پوشان ملحق شود، جنس امیر در خط حمله جور خواهد شد واو می‌تواند از بازیکنان فیزیکی بیشتری بهره ببرد.

با این وجود، اما در بازی سوم فروردین ماه مقابل روسیه پرده از برخی تاکتیک‌های سرمربی جدید تیم ملی برداشته خواهد شد. بدون شک قلعه نویی برای ایجاد تغییرات باید زمان قابل توجهی را صرف کند تا شاید اندیشه‌هایش در تیم ملی غالب شده و او نتیجه تفکراتش را ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->