کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

چالش راهنمای زائر و اسکان اضطراری زائران در نوروز ۱۴۰۲ به خوبی مرتفع شده است

  • کد خبر: ۱۵۶۰۵۶
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
چالش راهنمای زائر و اسکان اضطراری زائران در نوروز ۱۴۰۲ به خوبی مرتفع شده است
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در نوروز گذشته و دهه پایانی صفر با چالش اسکان به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی مراکز اسکان به زائران مواجه بودیم که این چالش در نوروز ۱۴۰۲ مرتفع شد.

مهدی ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز عملکرد شهرداری مشهد را در استقبال از بهار مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، مشهد میزبان خیل عظیمی از زائران خواهد بود و حوزه خدمات شهری و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای استقبال از زائر گفت: آذین‌بندی شهر از جمله اقداماتی است که نقش مهمی در ارائه وجهه مناسب از مشهدالرضا به عنوان یک جهانشهر داشته و در همین راستا در گام اول در ۴۵۰ نقطه از شهر المان‌های نوروزی نصب شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ۱۵ میلیون شاخه گل در سطح شهر غرس شده، افزود: ضمن اینکه برخی المان‌های خاص در میادین اصلی شهر از جمله میدان جانباز به صورت تجمیعی نصب شده‌اند.

ناصحی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز جشنواره‌ها و برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگی طراحی شده که جشنواره نور در پارک کوهسنگی و جلسات قرآن با حضور قاریان برجسته و یا جشنواره غذای ملل که در حاشیه شهر برگزار خواهد شد، از آن جمله است.

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد از توجه ویژه و تدبیرات اتخاذ شده برای خیابان‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌ها نیز خبر داد و گفت: به واسطه اینکه شهر جلوه خوبی پیدا کند، متکدیان، کودکان کار و معتادین متجاهر به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و تدابیری برای جمع‌آوری و ارائه خدمات به آن‌ها اندیشیده شده است.

ناصحی گفت: سازمان علاوه بر ایستگاه‌های راهنمای زائر، بیش از ۳۰ گروه سیار راهنمای افتخاری را برای راهنمایی زائران به کار گرفته که از سردرگمی آنان جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: علاوه بر این، نوروز امسال برخی برنامه‌های تاریخی و فرهنگی مانند تور‌های مشهدگردی و حرم‌شناسی و همچنین طرح گذر محلات تاریخی برای مجاوران و همچنین برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز برای زائران نظر گرفته شده که بی‌شک در افزایش ماندگاری ایشان تاثیر خواهد داشت.

وی عملکرد سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد را در خصوص استقبال از بهار و زائران حرم مطهر رضوی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نقطه کمال قابل تصور نیست، اما همکاران ما در این سازمان تلاش خود را ‎کار گرفته‌اند که علاوه بر تبدیل نقاط ضعف به قوت، نقاط قوت را نیز تقویت کنند. کمااینکه برخی اقدامات جدید را نیز انجام داده‌اند که جشنواره نور و نصب المان‌های تجمیعی از آن جمله است.

ناصحی در خصوص حضور هنرمندان در ایام نوروز در مشهد بیان کرد: خوشبختانه با حضور تعداد قابل قبولی از هنرمندان در حوزه طراحی المان‌ها مواجه شدیم که فارغ از هرگونه غوغایی به امام رضا (ع) خدمت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ارزیابی عملکرد به عهده مردم است و با اظهار نظرات خود می‌توانند به ما در راهبرد اهداف‌مان کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->