جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

اجرای بیش از ۲۹۴ نمایش کوتاه خیابانی در مشهد و جاده‌های منتهی به شهر

  • کد خبر: ۱۵۶۴۶۳
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اجرای بیش از ۲۹۴ نمایش کوتاه خیابانی در مشهد و جاده‌های منتهی به شهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: برنامه‌های فرهنگی که تاکنون اجرا شده شامل اجرای بیش از ۲۹۴ نمایش کوتاه خیابانی در سطح شهر و جاده‌های منتهی به مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده، امروز، ۷ فروردین ماه، در هشتمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که اسکان، تغذیه و امکانات رفاهی زائران برای مجموعه مسئولان استانی و شهری خراسان رضوی و مشهد دغدغه جدی بود و برنامه‌ریزی‌های مختلف شکل می‌گرفت تا دچار مسئله نشوند، باید این گفتمان در حوزه فرهنگی در میان مسئولان فرهنگی و سایر مسئولان شکل بگیرد که در کنار زیارت که اقدامی معنوی و فرهنگی است، به اقدامات کوچک و بزرگ فرهنگی که می‌تواند این سفر فرهنگی و زیارتی را کیفی‌تر و زیارت را عمیق‌تر کند توجه ویژه شود.

وی افزود: به همین منظور طرح مبدا تا مبدا شکل گرفت. باید این گفتمان شکل بگیرد که اقدامات متعدد و متنوع فرهنگی برای کیفی‌سازی حوزه زیارت انجام شود. اتفاق مهم دیگر این بود که دستگاه‌های متعدد فعال در حوزه برنامه‌های فرهنگی همه جمع شوند و برای خدمت‌رسانی فرهنگی به زائر به هم‌افزایی و هماهنگی برسند که مقدار زیادی عملی شد. در ایام زیارتی این ذهنیت در مسئولان کشور شکل گرفته و ما در مبدا حرکت زائر اقدامات و بسته‌های فرهنگی را خواهیم داشت.

حسین‌زاده ادامه داد: امسال در طول مسیر اقدامات خوبی از سمت راه‌آهن شکل گرفت. دغدغه‌هایی در حوزه محتواهای ارائه شده در قطارها داشتیم که متناسب با زائر باشد، در همین راستا همراهی‌های خوبی شکل گرفت و روز به روز کیفیت کار بیشتر خواهد شد. مردم ثمره این امر را در دوره‌های بعدی زیارتی احساس خواهند کرد. امسال اقدام متفاوتی در خدمت‌رسانی فرهنگی به زائر شکل گرفت. برنامه‌های فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی، برنامه‌های هنری و تبلیغی، مشاوره‌های دینی و خانواده و غرفه‌های حوزه کودک در طول مسیر فراهم شد. دغدغه‌ای در حوزه ایمنی سفر داشتیم که هرچقدر خدمات فرهنگی در طول مسیر پررنگ‌تر باشد، بهانه‌ای برای توقف زائر در این ایستگاه‌ها فراهم شده، در نتیجه تصادفات و حوادث جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند، بنابراین به سمت تعدد این غرفه‌ها، ایستگاه‌ها و محصولات رفتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه ایستگاه‌های فرهنگی جاده‌ای در سه مسیر داورزن-سبزوار-نیشابور، گناباد-بجستان-تربت حیدریه و قوچان-چناران-گلبهار شکل گرفت، عنوان کرد: در کنار این ایستگاه‌های فرهنگی محصولات فرهنگی را به ایستگاه‌های جاده‌ای سفر ایمن که راهداری ایجاد کرده بود رساندیم که شامل محورهای شاهرود-سبزوار، سبزوار-نیشابور، قوچان-چناران و باغچه-مشهد بود. همچنین ایستگاه‌های فرهنگی در ورودی مشهد در مسیرهای نیشابور به مشهد، قوچان به مشهد، ترمینال مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه داشتیم.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی و فراهم کردن فضای نماز و نظارت و بازرسی از آن‌ها، توزیع محتوا و محصولات فرهنگی در این ایستگاه‌ها، برگزاری د‌وره‌های ارتقای فرهنگ میزبانی برای کارکنان راه‌آهن و شرکت‌های اتوبوسرانی، ایستگاه‌های ویژه کودک و نوجوان، ایستگاه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی، حضور برادران و خواهران مبلغ دینی در هتل‌ها، مدارس و مراکز تجاری، طرح آرامش بهاری و برپایی نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب در ایستگاه‌های مختلف و برخی هتل‌ها از جمله برنامه‌ها بود. همچنین آستان قدس با اعزام گروه‌های هنری سرود و تئاتر به ایستگاه‌ها پشتیبانی انجام می‌داد و در بیش از ۵۰ هتل امکان حضور گروه‌های مربیان تربیت رضوی، مشاوره‌های دینی، اهدای بسته‌های متبرک و غرفه‌های عکاسی حرم بارگاه را فراهم کرد. حضور گروه‌های سرود و‌ نمایش را نیز داشتیم. برپایی ایستگاه‌های مختلف و متعدد تشکل‌های فرهنگی در خدمت‌رسانی به زائران در خیابان امام رضا(ع) از دیگر اقدامات بود که توان مردمی پای کار آمد.

حسین‌زاده گفت: برنامه‌های فرهنگی که تاکنون اجرا شده شامل اجرای بیش از ۲۹۴ نمایش کوتاه خیابانی در سطح شهر و جاده‌های منتهی، توزیع ۱۰۰ هزار پوستر و بروشور فرهنگی، ۲۲۶ مورد اکران‌های کوچک فیلم‌های کوتاه در ایستگاه‌های مختلف، ۲۹۵ مورد نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، بیش از ۳۲۸ کارگاه کتاب و کتابخانه سیار، استفاده بیش از ۳۸ هزار نفر از مشاوره‌های دینی، ۴۷۰ مورد اجرای سرود و ۱۷ مورد مسابقه کتابخوانی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->