سرخط خبرها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی: ۶۳۵ هزار و ۹۷۰ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند

  • کد خبر: ۱۵۶۴۶۷
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی: ۶۳۵ هزار و ۹۷۰ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند
محمد احمدزاده گفت: ۵۸۵ هزار و ۲۹۳ زائر ایرانی و ۵۰ هزار و ۶۷۷ زائر خارجی در مجموع ۶۳۵ هزار و ۹۷۰ زائر به بقاع متبرکه استان تشرف داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد احمدزاده، امروز، ۷ فروردین ماه، در هشتمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سفر زیارتی ره‌آورد معنوی و فرهنگی دارد و اگر صحبت از خدمات فرهنگی می‌شود در واقع پربارتر کردن این سفر معنوی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: همکاران ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه توفیق خدمتگزاری در آستان‌های مقدس امامزادگان را داشتند و دارند. در این مدت ۱۲۳ بقعه متبرکه در قالب طرح‌های مختلف نسیم انتظار، آرامش بهتری و ضیافت الهی خدمت‌رسانی کردند و بیش از ۴۰۰۰ نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه، هیئت‌های امنا، مدیران و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه عهده‌دار خدمتگزاری به زائران هستند.

احمدزاده افزود: برنامه‌های ما با انجام مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا که در ۷۰ بقعه متبرکه افتخار میزبانی ۷۶۰ شهید را داریم، شروع شد و با برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی مسائل شرعی، مشاوره وقف، چندرسانه‌ای، عفاف و حجاب، غرفه‌های قرآنی و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی ادامه پیدا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخشی از ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، تصریح کرد: در این ایام سفره‌های ساده افطاری در بقاع متبرکه و ایستگاه‌های صلواتی با کمک خیرین دنبال می‌شود. حتما نمازهای جماعت در ایام خدمتگزاری به زائران برگزار خواهد شد. ۱۴۰ برادر و خواهر روحانی در این طرح کمک می‌کنند. مراسم تحویل سال در ۵۵ بقعه متبرک با حضور ۳۵ هزار زائر انجام شد.

وی ادامه داد: در مسیر خدمت به زائران در ۱۲ فروردین که همزمان با رحلت حضرت خدیجه(س) است. ویژه‌برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه انجام خواهد شد. غرفه‌های مختلف مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز جزو برنامه‌های بقاع متبرکه است. احمدزاده گفت: ۵۸۵ هزار و ۲۹۳ زائر ایرانی و ۵۰ هزار و ۶۷۷ زائر خارجی در مجموع ۶۳۵ هزار و ۹۷۰ زائر به بقاع متبرکه تشرف داشتند. بیش از ۶۰ هزار نفر در بقاع متبرکه و ۱۱۸ هزار نفر در حسینیه‌ها در مجموع ۱۷۹ هزار و ۳۲ نفر اسکان داشتند. ۱۲۷ هزار و ۹۵۹ نفر از خیمه‌های معرفت بازدید کردند. ۱۶ هزار و ۱۲۰ نفر مشاوره در حوزه‌های وقف، اعتقادی و خانواده، خدمت‎‌رسانی به ۶۶۵۶ نفر در در ایستگاه سلامت، پذیرایی از ۲۳۸ هزار و ۴۸۱ نفر، ۱۲۴۹ نوبت اقامه نماز جماعت، ۴۲۰۷ مورد سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی نیز در بقاع متبرکه انجام شده است.

در ادامه متین قربانی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: امسال هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و دولتی و نهادهای مردمی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران صورت گرفته که اتفاق مبارکی است. مسئولان با نیت خادمی بدون بخشنامه و بودجه کنار هم قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان که نهادی تربیتی و آموزشی است، با توجه به رسالت تبلیغی که بر دوش دارد امسال در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت. ۱۱ ایستگاه استقبال زائر محوری در محور قوچان تا مشهد برنامه‌ریزی شده است. در ایستگاه قوچان تا مشهد ۳۰ طلبه به عنوان مبلغ کارهای تبلیغی و اقدامات فرهنگی را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کنند.

قربانی اضافه کرد: در همین راستا حوزه علمیه در خیابان امام رضا(ع) ۳ غرفه فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده که حضور جدی دارند. برنامه‌های مختلفی با محوریت ۳ مدرسه علمیه انجام می‌شود. حوزه علمیه حضور پررنگی در نمایشگاه قرآن داشته که ۴ غرفه به حوزه علمیه اختصاص داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->