آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

حق بیمه مشاغل آزاد، زنان خانه دار و حق بیمه اختیاری در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۵۶۴۷۰
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
حق بیمه مشاغل آزاد، زنان خانه دار و حق بیمه اختیاری در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟
در پی صدور بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون‌کار در سال ۱۴۰۲، سازمان تأمین اجتماعی نیز در بخشنامه‌ای چگونگی محاسبه «دستمزد روزانه مبنای کسر حق‌بیمه» از ابتدای سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس این بخشنامه، حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه شدگان مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) مبلغ ۱،۷۶۹،۴۲۸ ریال اعلام شده است.

همچنین مبنای کسر حق بیمه سایر سطوح دستمزدی نیز براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۴۰۱، معادل ۲۱ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۸۳،۵۹۶ ریال افزایش می‌یابد.

حق بیمه مشاغل آزاد، زنان خانه دار و حق بیمه اختیاری در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

حق بیمه حرف و مشاغل آزاد سال ۱۴۰۲

سرانه درمان برای هر نفر در ماه فعلا در سال ۱۴۰۲ تعیین نشده است و همان مبلغ ۹۲.۰۰۰ تومان می‌باشد.

جزییات بیشتر حق بیمه مشاغل آزاد و حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲:

بیمه مشاغل آزاد یا بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، از انواع بیمه تامین اجتماعی است. این بیمه، در صورتی استفاده می‌شود که فرد به دلایلی نمی‌تواند از بیمه اجباری استفاده کند.

صاحبان حرف و مشاغل آزاد به کسانی گفته می‌شود که برای انجام کار خود با داشتن کارگر و یا به‌تن‌هایی به کار اشتغال دارند و همچنین مشمول مقررات حمایتی خاصی نیستند.

حداکثر سن برای شروع این بیمه برای مردان ۵۰ سال و برای زنان ۴۵ سال است. در صورتی که فرد بیش از این سن را داشته باشد، صرفاًً در صورتی می‌تواند تقاضای بیمه دهد که دو برابر مازاد سنی را سابقه پرداخت داشته باشد. (به عنوان مثال، یک مرد ۵۵ ساله در صورت داشتن ۱۰ سال سابقه بیمه‌ای می‌تواند درخواست بیمه مشاغل آزاد را بدهد)

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->