دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

منصوریان: هدف از برپایی جشنواره غذا در مشهد نمایش وحدت جهان اسلام است

  • کد خبر: ۱۵۶۵۵۱
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
منصوریان: هدف از برپایی جشنواره غذا در مشهد نمایش وحدت جهان اسلام است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به نیابت از پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و پایتخت جهان اسلام برای اجرای چنین جشنواره‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بانی وحدت جهان اسلام، سنن و اقوام مختلف در شرق کشور باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در این باره گفت: غذا بهانه‌ای است برای اینکه ذوق و سلیقه شهروندان را جمع‌آوری کنیم چرا که غذا نشان‌دهنده هنر و ذوق شخصی اقوام است. امید است در برنامه‌های آتی بتوانیم بستری را در مدیریت شهری فراهم کنیم که مشهد به عنوان پایتخت سیاسی در شرق کشور، باعث همبستگی کشور‌های همسایه شود. 

وی درادامه افزود: باید ظرفیت‌ها در زمینه صنای عدستی، غذا، هنر‌های نمایشی و موسیقی گسترش پیدا کند و اینجا پذیرای هنرنمایی این کشور‌ها شود. ماه رمضان بستری است متحد بین تمام کشور‌های جهان اسلام که فارغ از نژاد‌ها و زبان‌ها، مخرج مشترکی است که با نگاه انسانیت به همراه مهر و محبت و در کنار مرجع امام مهربانی‌ها خانواده‌ها حال خوبی را تجربه کنند. 

منصوریان در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره غذای ملل در ماندگاری زائران در مشهد، عنوان کرد: نگاه اول ما برای برپایی این جشنواره‌ها ماندگاری زائران به معنای حال خوب است؛ وگرنه آستان قدس رضوی باید برای ماندگاری زائران برنامه‌ریزی کند. اما حال خوب شهروندان و زائران به معنای ترویج فرهنگ کشور‌های همسایه حائر اهمیت است. 

وی افزود: شاید پایتخت و شهر‌های مرکزی چنین ظرفیتی نداشته باشند که فرهنگ کشور‌های افغانستان، پاکستان و هندوستان را به نمایش بگذارند، اما مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی بستری مناسب برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی است. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص گسترش جشنواره غذای ملل، گفت: برخی موانع در حوزه سیاست‌های امور خارجه است که به آن ورود نمی‌کنیم، اما اگر بتوانیم بستری را فراهم کنیم به عنوان مثال از بوستان‌های بیشتری برای این امر استفاده کنیم و در کل کشور اطلاع‌رسانی کنیم که محصولات خود را ترویج دهند، مشهد را به عنوان یک قطب سرمایه‌گذاری خواهند دید. 

جشنواره غذای ملل و صنایع دستی تا ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->