واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

معاون وزیر ارشاد: تقویت اقتصاد هنر با راه‌اندازی گذر فرهنگ‌وهنر در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۱۳
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
معاون وزیر ارشاد: تقویت اقتصاد هنر با راه‌اندازی گذر فرهنگ‌وهنر در مشهد
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد ابتکار جدید و جالبی در مسیر تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش برای تولیدات هنری است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر کاراندیش پنجشنبه شب در بازدید از گذر فرهنگ و هنر مشهد واقع در مجتمع تجاری آسمان افزود: حضور زائران و مجاوران برای خرید در این مجتمع آنان را به دیدن از آثار هنری و خرید آن راغب می‌کند و با این روش می‌توان آثار هنری و فرهنگی مشهد را به عنوان سوغات به زائران عرضه کرد.

وی اضافه کرد: راه اندازی گذر فرهنگ و هنر از سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت اقتصاد هنر است که خوشبختانه در چند شهر کشور اجرا شده اما مشهد در این راستا مبتکرانه عمل کرده که اقدامی شایسته قدردانی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: گذر فرهنگ و هنر به وسعت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل ۶۹ واحد تجاری در طبقه دوم مجتمع تجاری آسمان مشهد قرار دارد که هر واحد به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار هنرمندان و فرهنگ دوستان قرار گرفته است.

جعفر مروارید افزود: گذر فرهنگ و هنر، خلق ثروت و گفتمان تولید را در فضای فرهنگی ترویج می دهد و از این طریق، هنر به صنعت تبدیل می شود تا آثار فرهنگی و هنری در سبد خرید کالا توسط شهروندان قرار گیرند و فرهنگ خرید این گونه آثار در کنار خریدهای عمومی در جامعه رواج یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر نشان دادن قدرت فرهنگی و هنری این منطقه به زائران خارجی است تا ضمن معرفی کالاهای ایرانی به آنان، گفتمان خلاقیت و هنر را در قالب یک صنعت فناورانه ثروت ساز در جامعه ترویج دهیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->