پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان و در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک
سرخط خبرها

مشهد میزبان لیگ برتر والیبال‌نشسته بانوان کشور شد

  • کد خبر: ۱۶۱۱۹
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
مشهد میزبان لیگ برتر والیبال‌نشسته بانوان کشور شد
۶ تیم برتر کشور برای رسیدن به مقام قهرمانی در مشهد رقابت می‌کنند
مژده رنگیان - با معرفی مشهد به‌عنوان میزبان رقابت‌های مرحله نهایی لیگ برتر باشگاه‌های والیبال‌نشسته، ۸ روز دیگر این مسابقات کشوری آغاز می‌شود. روز‌های پایانی آذرماه، تکلیف ۶ تیم صعود‌کننده به لیگ برتر بانوان مشخص شد که نماینده مشهد، یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی در والیبال‌نشسته نیز حضور داشت. حالا با فاصله‌ای بیش از چهل‌روزه، مرحله نهایی در قالب لیگ برتر پیگیری می‌شود تا مشخص شود جام قهرمانی به چه تیمی می‌رسد.

صعود با صدرنشینی برای مشهدی‌ها
همیشه رقابت‌های والیبال‌نشسته بانوان در ۲ مرحله پیگیری می‌شود، مرحله اول که به‌صورت گروهی برگزار شد و ۱۰ تیم در ۲ گروه الف و ب با یکدیگر به صورت رفت‌وبرگشت به رقابت پرداختند تا تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به لیگ برتر مشخص شود و مرحله نهایی که برترین‌های کشور به رقابت می‌پردازند. تیم والیبال‌نشسته بانوان خراسان رضوی با هدایت پروانه باغبانیان و کاپیتانی معصومه زارعی براساس قرعه در گروه دوم لیگ قرار گرفت و با تیم‌های ذوب‌آهن، لرستان، تهران، آمل و ساری هم‌گروه شد.
 
خراسانی‌ها طی ۳ روز در تهران به‌مصاف حریفان خود رفتند که درنهایت توانستند به‌همراه ذوب‌آهن اصفهان و هیئت لرستان به مرحله بعدی یعنی لیگ برتر صعود کنند و تیم‌های اسپادانا تهران و هیئت ساری به لیگ دسته‌اول راه یافتند. نکته مهم ماجرا این بود که نماینده مشهد موفق شد همه تیم‌ها را با نتیجه ۳ بر ۰ شکست دهد و حتی یک ست نیز به رقبا واگذار نکرد و به‌عنوان قهرمان گروه ۲ با بیشترین امتیاز به لیگ برتر صعود کرد.

مسابقات گروه اول لیگ والیبال‌نشسته بانوان، اما دیرتر از گروه دوم برگزار شد. رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۲ آذرماه با حضور ۵ تیم به میزبانی هرمزگان پیگیری شد تا حریفان تیم مشهد در نیمه‌نهایی معرفی شوند. درنهایت تیم فولادمبارکه سپاهان اصفهان با ۱۲ امتیاز، تیم هرمزگان با ۹ امتیاز و تیم شهرداری ارومیه با ۵ امتیاز به‌ترتیب در مکان‌های اول تا سوم مسابقات قرار گرفتند و به لیگ برتر صعود کردند. تیم‌های توان‌یابان همدان با ۴ امتیاز و هیئت خوزستان بدون امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند و راهی لیگ دسته‌یک شدند.

نوبت قهرمانی است
تیم خراسان عنوان سومی کشور را سال گذشته به دست آورد و ۲ تیم اصفهانی لیگ اول و دوم شدند، این تیم نایب‌قهرمانی لیگ را نیز ۲ سال پیش کسب کرد و حالا جای یک عنوان قهرمانی در کارنامه این تیم خالی است. ستاره همیشگی و قدیمی والیبال‌نشسته بانوان، معصومه زارعی، در این تیم حضور دارد و نقطه‌قوت اصلی تیم محسوب می‌شود. در کنار او چهره‌هایی همچون ندا پنجه‌باشی، زهرا دانایی، طیبه جعفری، زهرا سالاری و زهرا لطفی هم در تیم خراسان حضور دارند.

سپاهان، رقیب همیشگی مشهدی‌ها
معصومه زارعی، کاپیتان تیم خراسان رضوی، درباره شروع این رقابت‌ها اظهار کرد: ۱۵ بهمن‌ماه، روز حضور تیم‌ها در مشهد است و از ۱۶ بهمن مسابقات به‌مدت ۳ روز در مشهد پیگیری می‌شود. ۶ تیم خراسان رضوی، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان، هیئت لرستان، هرمزگان و شهرداری ارومیه ۱۶ تا ۱۸ بهمن‌ماه در سالن والیبال‌نشسته مجموعه‌ورزشی ۱۵ خرداد به رقابت خواهند پرداخت. البته هنوز قرعه‌کشی این مسابقات انجام نشده و مشخص نیست در گام اول به‌مصاف کدام حریف باید برویم.
 
او خاطرنشان کرد: حریف اصلی ما در راه قهرمانی، سپاهان اصفهان است که ملی‌پوشان زیادی در اختیار دارد و همیشه یکی از مدعیان سکو بوده است. لرستان و ذوب‌آهن نیز حریفان قدری هستند. به امید خدا برای پیروزی برابر تمام حریفان به میدان می‌رویم و به‌جز قهرمانی، به جایگاه دیگری فکر نمی‌کنیم. تمرینات ما در طول سال در جریان است و در زمان رقابت‌ها نیز ویژه‌تر به تمرین می‌پردازیم.
 
کاپیتان مشهدی تیم ملی والیبال‌نشسته با اشاره به تغییراتی که در ترکیب امسال نماینده استان ایجاد شده است، تصریح کرد: تیم خراسان کاملا بومی است و امسال بعد از چندین سال، بازیکن لژیونر گرفتیم. ترکیب نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است. ۲ نفر از بازیکنان اصلی ما به‌خاطر جراحی و بارداری نمی‌توانند ما را همراهی کنند. برای جبران کاستی‌ها یک بازیکن از شهرکرد جذب کردیم. سه‌چهار بازیکن جوان بومی نیز به تیم پیوستند. آ‌ن‌ها سال پیش نیمکت‌نشین بودند؛ اما امسال فیکس بازی می‌کنند. خوشبختانه در این سال‌ها بازیکن‌سازی خوبی در مشهد صورت گرفته و بازیکنان جوان و بااستعدادی داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->