نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
ناکام در برابر تجربه

پارسا در جدالی نزدیک مغلوب میهمان خود، شیمیدر قم، شد

  • کد خبر: ۱۶۱۲۲
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
پارسا در جدالی نزدیک مغلوب میهمان خود، شیمیدر قم، شد
روز گذشته ۲ تیم آویژه صنعت پارسای مشهد و شیمیدر در خانه بسکتبال مجموعه سجاد به مصاف هم رفتند و در پایان یک دیدار پرفرازونشیب، پارسایی‌ها در خانه با نتیجه ۸۷ بر ۷۹ مغلوب میهمان خود شدند.
نادر نوروزی - در چهارچوب هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر بسکتبال ایران،  در هفته‌ای که مدعیان لیگ برتر بسکتبال در نیمه بالای جدول کار سختی برای افزایش امتیازات خود نداشتند، ۲ تیم پنجم و ششم جدول در حالی به مصاف هم رفتند که پارسا با ۲ بازی بیشتر از شیمیدر، در جایگاه پنجم قرار داشت و صعود خود را به پلی‌آف قطعی کرده بود، اما این بازی از این حیث برای هر ۲ تیم اهمیت داشت که تعیین‌کننده جایگاه آن‌ها و حریفشان در پلی‌آف بود.
 
شیمیدر در حالی برابر پارسا در هر ۲ دیدار رفت و برگشت به برتری رسیده است که ترکیبی از با‌تجربه‌های لیگ و همچنین بازیکنان جوان و نامدار کنونی بسکتبال ایران را در ترکیب خود دارد. بازیکنانی مانند مایک رستم‌پور، مهدی کامرانی، محمد جمشیدی و آرن داوودی با هدایت اسلامی برای تیم شیمیدر بازی می‌کنند. با این حال، در بازی روز گذشته، مشهدی‌ها چندین‌بار تا آستانه پیش افتادن از حریف خود جلو رفتند، اما شاگردان سرجان ایوانوویچ در کنترل بازی و حفظ نتیجه موفق نبودند.
 
 
 

بخت بد پارسا با مصدومیت مرتضوی
این بازی همان‌طور که انتظار می‌رفت با نمایش نزدیک ۲ تیم آغاز شد. حواشی دیدار رفت از جمله درگیری صالح فروتن و مایک رستم‌پور در این بازی هم ادامه داشت و این ۲ بازیکن رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند. در کوارتر اول بازی، ۲ تیم امتیاز‌به‌امتیاز با یکدیگر پیش رفتند و در نهایت، این کوارتر با نتیجه ۲۱ بر ۲۱ به پایان رسید. کوارتر دوم این دیدار هم با نمایش نزدیک ۲ تیم همراه بود و شاگردان سرجان ایوانوویچ پا‌به‌پای حریف قدر خود در کسب امتیاز موفق بودند، اما مصدومیت بد‌موقع مرتضی مرتضوی، بازیکن پارسا، کار را برای مشهدی‌ها سخت کرد و روند امتیاز‌گیری این تیم دچار مشکل شد. در حالی که ۲ تیم در کوارتر دوم برابر پیش می‌رفتند، پس از مصدومیت مرتضوی، شیمیدر کنترل بازی را در دست گرفت و با عملکرد بهتر توانست امتیازات بیشتری نسبت به پارسا کسب کند. کوارتر دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ پایان یافت تا نیمه اول این دیدار ۴۲ بر ۳۸ به سود شیمیدر به پایان برسد.

روز بد صالح و پنالتی‌های از‌دست‌رفته
صالح فروتن، یار جوان و تأثیر‌گذار پارسایی‌ها، امروز در فرم ایده‌آل خود قرار نداشت و شاید حواشی این دیدار او را کمی از جریان بازی دور کرده بود، اما در طرف دیگر، مهدی اسماعیلی، کاپیتان پارسایی‌ها، یکی از بهترین نمایش‌های خود را پشت سر گذاشت و با تجربه خود به کمک مشهدی‌ها آمد. در کوارتر سوم این دیدار موقعیت‌های بسیاری از دست رفت تا مشهدی‌ها در کسب امتیاز ناکام بمانند. در طرف دیگر شیمیدر توانست از موقعیت‌های خود نهایت استفاده را ببرد و در کوارتر سوم ۲۶ بر ۱۸ به برتری برسد. پارسا در جریان کوارتر سوم و چهارم بار‌ها به حریف خود نزدیک شد و در آستانه پیش افتادن هم قرار گرفت، اما شیمیدری‌ها با تجربه بیشتر خود بازی را کنترل کردند و در ضدحملات موفق به کسب امتیاز و پیش افتادن از حریف شدند.
 
مایک رستم‌پور، بازیکن شیمیدر، در این دیدار چندین بار در موقعیت حمله مرتکب خطا شد و اعتراضات او به داور باعث شد کادر فنی تیم تصمیم بگیرد او را تعویض کند. البته این پایان کار نبود و بازیکنان شیمیدر بار‌ها با اعتراض به داور و تحریک تماشاگران سعی در توقف بازی و جلوگیری از نزدیک شدن پارسا در روند امتیازگیری داشتند. در کوارتر چهارم هنرنمایی کورین هنری فاصله امتیازی را به حداقل رساند، اما شیمیدر به بازی باز گشت. پس از آن هم مهدی افخمی، یار باسابقه پارسایی‌ها، نتوانست از پرتاب‌های پنالتی استفاده کند و پارسا به رغم پیروزی در این کوارتر، با نتیجه ۲۳ بر ۲۰، در مجموع ۷۹ بر ۸۷ مغلوب حریف خود شد تا شیمیدر به جایگاه پنجمی خود بازگردد.

فلاح: هنوز وضعیت یارگیری برای پلی‌آف مشخص نیست
درحالی که آویژه صنعت پارسای مشهد صعود خود به پلی‌آف را قطعی کرده است و آماده حضور در این مرحله می‌شود، مدیرعامل باشگاه از نبودِ منابع مالی لازم برای جذب بازیکن جدید خبر می‌دهد. جعفر فلاح در این خصوص اظهار کرد: ما در مقایسه با تیم‌های دیگری که حضورشان در پلی‌آف قطعی شده است و در کورس قرار دارند، به‌مراتب هزینه کمتری صرف کردیم، اما بازیکنان و کادر فنی با عملکرد خوب خود نتایجی مثبت و قابل قبول گرفتند.
 
وی افزود: قطعا برای رقابت در سطح اول بسکتبال و تیم‌های نامدار کشور به جذب بازیکن نیاز داریم و از ابتدای فصل، در لیست برای جذب بازیکن جای خالی گذاشته بودیم، اما شرایط اعتباری و منابع مالی به شکلی است که دست ما برای جذب بازیکن چندان باز نیست. با این حال، این موضوع هنوز قطعی نیست و در حال بررسی شرایط و گزینه‌های مدنظر هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->