تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

رتبه نخست خراسان رضوی در زایمان اضطراری در آمبولانس‌

  • کد خبر: ۱۶۱۸۵
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
رتبه نخست خراسان رضوی در زایمان اضطراری در آمبولانس‌
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۶۹۱ مورد زایمان اضطراری طی ۹ ماه گذشته از سال ۹۸ درون آمبولانس‌های ۱۱۵ هنگام انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام گرفته که ۳۳۶ مورد از آن‌ها در روستا و جاده‌های کشور بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن نوری افزود: در مدت یاد شده نیرو‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ با قید فوریت‌های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس‌های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.
وی گفت: بیشترین زایمان‌های اضطراری هنگام انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی با ۸۹ مورد زایمان که ۵۶ مورد آن در پایگاه‌های جاده‌ای و بین راهی اورژانس انجام شده است، خراسان جنوبی با ۴۶ مورد و شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با ۴۵ مورد ثبت و گزارش شده است.


معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.


نوری اضافه کرد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت‌های مربوط به انجام زایمان‌های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیرو‌های اعزامی اورژانس در انجام زایمان‌های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.


وی گفت: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می‌کنند.


این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشور افزود: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵مهارت عملی گرفتن نوزاد، انجام مراقبت‌های تخصصی از مادر باردار در کابین آمبولانس، اقدامات پیش بیمارستانی در زایمان، خونریزی ها، مراقبت از مادر باردار و نوزاد تازه متولد شده و فوریت‌های پزشکی در حاملگی‌های پرخطر را فراگرفته اند.


ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->