آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

مثل امام رضا (ع) مهربان باشیم

  • کد خبر: ۱۶۵۹۵۶
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
مثل امام رضا (ع) مهربان باشیم
«مهربانی» بهترین هدیه امام رضا (ع) به دوستداران است و ما باید میراث دار این مهربانی باشیم و در این ایام دهه کرامت و زائرپذیری مهربان‌تر باشیم.

برای ما مشهدی ها، دهه کرامت حال وهوای دیگری دارد. هرکدام از ما خاطره‌های خوش و نابی از لحظه‌های زیارت داریم. هرکدام از ما نذر و نیاز‌هایی داشته ایم که بین خود ما و امام عزیزمان ردوبدل شده است. هرکدام از ما دل گیری‌ها و لحظه‌های گرفته‌ای داشته ایم که با حضور در بارگاهش غم هایمان سبک‌تر شده است و دلمان روشن. این قصه، قصه همه ما مشهدی هاست؛ چه درد‌هایی که درمان نشد! چه مهربانی‌هایی که از جانب نگاه آقا سرازیر نشد! و چه روز‌های روشنی که پیش رویمان می‌دیدیم و می‌بینیم وقتی دلمان قرص است به اینکه صاحب خانه‌ای داریم که هوای همسایه هایش را دارد.

چه حالمان خوب باشد و چه بد، جایی داریم که سایه امنی برای ماست و پناهی برای روز‌ها و شب هایمان. ما مشهدی‌ها وقتی به سفر می‌رویم، فقط دلمان برای خانواده و بستگانمان تنگ نمی‌شود؛ وقتی چشممان از گنبد و گلدسته آقا فاصله می‌گیرد، تازه می‌فهمیم درد غربت یعنی چه. وقتی برمی گردیم و نگاهمان به بارگاه گره می‌خورد، دلمان تازه می‌شود و روحمان جلا می‌گیرد.

«مهربانی» بهترین هدیه امام رضا (ع) به دوستداران است و ما باید میراث دار این مهربانی باشیم و در این ایام دهه کرامت و زائرپذیری مهربان‌تر باشیم. همسایه‌های این امام مهربان باید با خود و مهمانان آقا مهربان‌تر از بقیه مردم باشند. زمانی می‌توانیم به شهروندی آقا افتخار کنیم که ذره‌ای از مشی و مرام آن بزرگوار را در زندگی بازتاب دهیم و این مهربانی را که بار‌ها امام به ما ارزانی داشته است، به دیگران هبه کنیم.

همسایه امام رضا (ع) باید مهربان باشد، باید خیرخواه دیگران باشد، باید دست کرم داشته باشد و دلش دریایی از سخاوت باشد. اگر شمه‌ای از آنچه آن آقا داشت، در رفتارمان داشته باشیم، می‌توانیم به همسایگی مان ببالیم و سرمان را بلند کنیم که در کنار آقا عمری را به سر برده ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->