لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس
سرخط خبرها

سومین دوره رویداد جایزه ملی داستان حماسی برگزیدگان خود را شناخت+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۰۲۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
سومین دوره رویداد جایزه ملی داستان حماسی برگزیدگان خود را شناخت+ فیلم
دومین رویداد سالانه هنر حماسی، امشب، ۴ خرداد، درحالی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان در آرامگاه فردوسی برگزار شد که برگزیدگان سومین رویداد داستان حماسی نیز معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم «مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و رئیس سومین جایزه ملی داستان حماسی ضمن ارائه گزرشی مختصر از روند برگزاری این جایزه، به تشریح برنامه های حوزه هنری خراسان در پاسداشت ادبیات انقلاب اسلامی پرداخت.

از یک اثر هنری درباره شهید حاج قاسم سلیمانی با اقتباس از شاهنامه رونمایی خواهد شد

«مجید عسکری» گفت: به همت بخشی از دوستان شما در حوزه هنری خراسان رضوی، امروز با رشد جدی و اتفاقات خوبی از جمله ۲ دوره برگزاری سینما حماسه و ۳ دوره برگزاری جایزه ملی داستان حماسی مواجه هستیم.

وی افزود: امروز در مشهد به واسطه این رویدادها و تشکیل کارگاه ها، اتفاق دهه حماسه ایران اسلامی به عنوان یک سنت مطرح شده و هر ساله برگزار می شود.

عسکری خاطرنشان کرد: در سالهای فعالیت خود، توانسته ایم این گفتمان را در فضای ملی نیز افزایش دهیم و امروز مفهوم هنر حماسی به عنوان یکی از محورهای اصلی هنر متعهد ایران اسلامی تواسته است جای خود را باز کند.

وی افزود: دبیرخانه هنر حماسه وارد عرصه جدیدی شده است و با اتفاقات صورت گرفته در کارگروه های پژوهشی و نظری درباره مفهوم هنر حماسی، وارد عرصه تولیدات هنر حماسی خواهیم شد.

عسکری خاطرنشان کرد: امسال زندگی و اشعار شاعر بزرگ کشور مرحوم «حمید سبزواری» را در قالب پرده نقالی رونمایی خواهیم کرد. درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک اثر هنری را با مفهوم و مضامین حماسی و با اقتباس از شاهنامه، رونمایی خواهیم کرد و در کنار آن، طرح های داستانی که در کنار جایزه داستان حماسی شکل می گیرد نیز نویدبخش تولیدات جدید خواهد بود.

معرفی برگزیدگان سومین جایزه داستان حماسی 

مهم‌ترین بخش مراسم اختتامیه سومین جایزه ملی داستان حماسی که در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد، به اهدای جوایز سومین جایزه داستان حماسی اختصاص یافت.

بر اساس نظر هیات داوران، نفرات برتر این جایزه به شرح زیر معرفی شدند:

الف) داستان کوتاه
در این بخش ۵ اثر بدون رتبه بندی به عنوان رتبه‌های برتر معرفی شدند:
۱- «مرصع موسی الرضایی» با داستان «دستمال سرخ»
۲- «وحید آقاکرمی» با داستان «برگ‌های درخت گردوی عزیز»
۳- «احسان قائدی» با داستان «دلارام»
۴- «زهرا شنبه زاده سرخابی» با داستان «روز سعد گلک»
۵- «محبوبه حاجیان نژاد» با داستان «سایه سرخ ها»

ب) بخش رمان:

اسامی نفرات برتر بخش رمان به شرح زیر است:
۱- «علیرضا محمودی ایران مهر» با رمان «بی چهرگان»
۲- «محمد رودگر» با رمان «ابرشهر»
۳- «مهدی زارع» با رمان «پارابان»
در این بخش ۳ نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند که عبارتند از:
۱- «میثم فرهمندیان» با رمان «وول»
۲- «حمید بابایی» با رمان «ده تن»
۳- «حسینعلی جعفری» با رمان «درخت سنگستان»

گفتنی است به هر یک از برگزیدگان بخش داستان کوتاه مبلغ ۱۰ میلیون تومان، به افراد شایسته تقدیر در بخش رمان ۱۵ میلیون تومان و به نفرات اول تا سوم جایزه داستان حماسی به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان تقدیم شد.

در این مراسم، از پوستر چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی نیز رونمایی شد.

همچنین همزمان با برگزاری این مراسم، نشان دستار فردوسی به «علی محمد مودب» و نشان فیروزه حوزه هنری خراسان رضوی به «هادی حاجتمند» اهدا شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->