راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

شهر تو را می‌خواند

  • کد خبر: ۱۶۹۸
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷
شهر تو را می‌خواند
آمادگی دستگاه‌های اجرایی در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) برای پذیرایی از زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها

نگار هاشمیان - مشهد بار دیگر غرق در شور و سرور میلاد حضرت خورشید، امام‌رئوف(ع) است و امشب و فردا آستان رضوی، نه فقط میزبان زمینیان، بلکه سفره‌دار ملکوتیان و کروبیان است. در واپسین روزهای دهه کرامت و در آستانه خجسته زادروز امام مهربانی‌ها، مشهد بار دیگر نقطه کانونی توجه اهل معرفت قرار گرفته و میلیون‌ها نگاه عاشق به این میعادگاه بهشتی دوخته شده است. دل‌هایی که مملو از شادی به زیارت این بارگاه منور می‌آیند تا دست از ناپاکی‌ها بشویند و با کوله‌باری از معرفت به دیار خویش بازگردند. مجاوران این آستان مبارک نیز با مژگان خود غبار از شهر زدوده و به استقبال زائران امام رضا(ع) می‌روند تا با آذین‌بندی، نورافشانی و برپایی جشن‌های مختلف این میلاد بزرگ را ارج نهند.
در همین راستا تمام دستگاه‌های شهری و استانی در ادامه برنامه‌های دهه کرامت اقدامات ویژه‌ای را برای روز میلاد امام رضا(ع) در نظر گرفته‌اند.
شهرداری مشهد نیز در جریان برنامه‌های دهه کرامت و آذین‌بندی شهر، رویداد «گفت‌وگوی شهرها، نشست شهرداران شهرهای اسلامی و پارسی‌زبان» را تدارک دیده است. این رویداد با حضور شهرداران و شخصیت‌های بین‌المللی از عتبات مقدسه و شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بعلبک، هرات و بیروت برگزار خواهد شد. از اهداف این گردهمایی که با الهام از سیره رضوی(ع) برگزار می‌شود، ترویج گفت‌وگو بین شهرهای اسلامی و پارسی‌زبان است. همچنین تبادل تجربه و تفاهم بر روی موضوعاتی همچون جلب و جذب زائران از سایر شهرها و کشورها و تبادل فرهنگی با شهرهای مقدس اسلامی از دیگر اهداف این گردهمایی اعلام شده است.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، همچنین اعضای تور دوچرخه‌سواری مسیر تشریف‌فرمایی حضرت رضا(ع) از نیشابور تا توس، در صبح روز میلاد به مشهد می‌رسند و در حرم مطهر رضوی تجمع می‌کنند.
بزرگ‌ترین اجتماع مرشدان باستانی و ورزشکاران پهلوانی در عرصه میدان شهدا، برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، نشست شهرداران عتبات مقدسه با استاندار و برپایی شب فرهنگی مشهد در خانه ملک از دیگر برنامه‌های میلاد امام رضا(ع) است.
وحید مبین‌مقدم ، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز از افزایش یک‌ساعته در خدمت‌رسانی قطارشهری مشهد خبر داد و گفت: امروز خدمت‌رسانی خط یک و 2 قطارشهری با یک ساعت افزایش، در انتهای شب تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت و فردا نیز خط یک قطارشهری با کاهش سرفاصله زمانی به 5 دقیقه سرویس‌دهی خواهد کرد.
سیدمهدی حسینی‌پویا، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد نیز از سرویس‌دهی رایگان خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) خبر داد و افزود: در این راستا خطوط یک و 3 بی.آر.تی و همچنین خطوط 86، 62، 210، 12 و 50 در روز یکشنبه 23 تیرماه از ساعت 6 تا ساعت 21:30 رایگان است.
سیدمهدی علوی‌مقدم، مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی نیز از افزایش ناوگان تاکسی‌رانی در مبادی ورودی شهر خبر داد و گفت: خطوط اطراف حرم مطهر نیز تقویت شده و همچنین تاکسی‌های شبکه بی‌سیم در این روز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد.


تشرف بیش از 5 هزار زائر پیاده
حسین رضایی، سخن‌گوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) نیز از استقرار 3 هزار زائر پیاده در مشهد تا زمان تهیه این گزارش خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار زائر پیاده نیز از مسیر جاده نیشابور، هزار زائر پیاده از مسیر سرخس و 50 بانوی زائر از مسیر جاده فریمان به سمت حرم امام مهربانی‌ها در حال حرکت هستند که همه در روز میلاد به حرم رضوی مشرف خواهند شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز از برگزاری برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) با شعار «تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه» و «امام هشتم(ع)، جلوه رأفت - محور وحدت» خبر داد.
به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های شب میلاد امام هشتم(ع) گفت: حرکت خادمان و زائران رضوی از میدان شهدا و گل‎باران بارگاه منور امام رضا(ع)، ویژه‌برنامه جشن «شکوه رضوان»، اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت‌ا... نوری‌همدانی، مدیحه‌سرایی چهارزبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان، تعویض پرچم گنبد حرم حضرت رضا(ع) و نقاره‌زنی، خواندن سرودی با حضور 400 نفر در مدح امام رضا(ع) و مراسم دیگری مانند مسابقه، معرفی کتاب داستان و حدیث‌خوانی از جمله برنامه‌های شب میلاد امام مهربانی‌هاست.
وی ادامه داد: اولین بخش برنامه‎های روز میلاد، یکشنبه ساعت 7 صبح با موضوع آیین شکرانه خدمت به دستگاه امامت از باب‌الجواد(ع) تا صحن آزادی برگزار می‎شود. همچنین برنامه جشن روز میلاد نیز از ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی(ره) برپا خواهدشد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: برنامه شام میلاد نیز از ساعت 18 در صحن جامع رضوی برگزار و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت زیارت امین‌ا...، یکی از باشکوه‎ترین محافل قرآنی حرم رضوی در صحن جامع رضوی برپا می‎شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->