مشهد و کراچی در مسیر رابطه جدید

  • کد خبر: ۱۷۰۸
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶
مشهد و کراچی در مسیر رابطه جدید
شهردار مشهد با سروزیر ایالت سند پاکستان دیدار کرد

مرادعلی شاه، سروزیر ایالت سند پاکستان، در حاشیه حضورش در استان خراسان رضوی، در دیدار با شهردار مشهد، درخت دوستی بین ایران و پاکستان را به همراه محمدرضا کلائی در محل فضای سبز نمایشگاه بین المللی این شهر غرس کرد.
شهردار مشهد در دیدار با سروزیر ایالت سند، با اشاره به روابط خوب 2 کشور ایران و پاکستان و خواهرخواندگی 2 شهر مشهد و کراچی، از آمادگی همکاری و انتقال تجربیات خود در مدیریت شهری با این شهر پاکستان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کلائی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از زائران از پاکستان به ویژه کراچی به مشهد سفر می کنند، ادامه داد: در مقابل نیز تعداد زیادی از تجار مشهدی به کراچی می روند و به همین دلیل پیشنهاد می کنم خط مستقیم هوایی بین مشهد و کراچی برقرار شود.
وی اضافه کرد: در سفر نخست وزیر پاکستان به مشهد، وی از خواهرخواندگی مشهد و کراچی استقبال و خواستار تقویت روابط و همکاری های بین 2 شهر شده است و ما نیز با توجه به ظرفیت های موجود، برای بالا بردن سطح همکاری ها آماده هستیم.
شهردار مشهد با اشاره به مشترکات فرهنگی بین مردم ایران و پاکستان تصریح کرد: بر این اساس تمایل داریم و پیشنهاد می کنیم هفته فرهنگی پاکستان در مشهد برگزار شود.
وی در پاسخ به درخواست سروزیر ایالت سند پاکستان درخصوص برگزاری نمایشگاه در مشهد گفت: استاندار خراسان رضوی نیز از این پیشنهاد حمایت می کند و به همین واسطه با تمام توان آماده همکاری در برگزاری نمایشگاه هستیم.
کلائی همچنین از آمادگی این شهر برای ارائه اطلاعات گردشگری سلامت به افرادی که برای درمان از پاکستان به مشهد سفر می کنند، خبر داد.
سروزیر ایالت سند پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهر مشهد بسیار تمیز و زیباست، اظهار کرد: این نشان دهنده مدیریت شهری خوب مشهد است و ما به طور جدی نیازمند استفاده از تجربیات مشهد در حوزه مدیریت شهری هستیم.
مرادعلی شاه کراچی را بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر پاکستان و مرکز ایالت سند این کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های زیاد در حوزه کشاورزی و دامداری، آماده همکاری با شهر مشهد هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهر مشهد، خواستار برگزاری نمایشگاه های مختلف در این شهر شد و بیان کرد: با پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی پاکستان در مشهد نیز موافق هستیم و در مقابل از مشهد دعوت می کنیم در کراچی و پاکستان هفته فرهنگی و نمایشگاه برگزار کند .
سروزیر ایالت سند پاکستان با اعلام موافقت برای برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و کراچی ادامه داد: با استاندار خراسان رضوی نیز برای برقراری 2 پرواز صحبت هایی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->