سرخط خبرها

نگه‌بان؛ بیان فطرت پاک

  • کد خبر: ۱۷۳۵
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
نگه‌بان؛ بیان فطرت پاک
در نگارخانه روند برگزار شد

نعیمه زمانی
دبیر شهرآرا محله

نمایشگاه آثار نقاشی با عنوان « نگه‌بان» در نگارخانه روند برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، سحر لواسانی، نقاش آثار نمایشگاه دراین‌باره ابراز کرد: در این نمایشگاه تعداد 11اثر نقاشی با عنوان« نگه‌بان» به شکل پرتره و با تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم ارائه شده است. ابعاد مختلفی برای کارها درنظر گرفته شده است و تمام آثار حرفی برای گفتن دارند.
وی افزود: چهره‌های نقاشی‌شده برگرفته از شخصیت‌های حقیقی است و به ذات انسان اشاره دارد. هاله‌هایی که در پشت پرتره‌ها نقاشی شده است نشان از ذات و فطرت پاک انسان‌ها دارد و درواقع بیان می‌کند که تمام انسان‌ها دارای ذات پاکی هستند اما بر اثر زندگی در جامعه و شرایط حاکم بر آن تغییر کرده‌اند.
این نقاش با اشاره به موضوع انتخاب‌شده برای نمایشگاه گفت: « نگه‌بان» برگرفته از نگاه‌های مختلف است. نگاه‌های خیره‌ای که شاید در پیچاپیچ تاریخ و سردی روزمرگی به دنبال به یادآوردن هستند. به این معنا که چیزی در وجود ماست که گویی آرزوی داشتنش را هم فراموش کرده‌ایم و این نمایشگاه می‌خواهد بازگشت به آنچه بوده‌ایم و می‌توانیم دوباره باشیم را به ما یادآوری کند و بگوید که آیا نگهبانان خوبی از خودمان بوده‌ایم؟
لواسانی ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده است از چهره‌های مختلف در حالت‌های متفاوت کمک گرفته شود تا بیننده نیز از دیدن آثار خسته نشود و لذت ببرد. مهم‌ترین نکته در آثار، نوع نگاه‌ها و چشمان شخصیت‌های نقاشی‌هاست که به‌خوبی با بیننده ارتباط برقرار کرده است و براین اساس آنچه مدنظر بوده است توانسته‌ام به مخاطب انتقال دهم.
وی افزود: در تمام آثار رنگ‌های گرم و سرد به چشم می‌خورد.برای آنکه کارها به سمت آثار اروپایی سوق داده نشود از نقوش اسلیمی و نقش و نگار‌های ایرانی در ارائه‌ آثار استفاده شده است تا به ایرانی‌بودن هم اشاره‌ای شود و افراد ارتباط بهتری برقرار کنند.
لواسانی میزان پرداختن به موضوع چهره را در مشهد ناچیز دانست و ابراز کرد: نقاشی پرتره را دوست دارم و درنظر دارم با کشیدن آن و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها‌یی استقبال مردم از هنر را نیز افزایش دهم زیرا هنرمندان به این موضوع کمتر می‌پردازند و براین اساس دیدن یک مجموعه از چهره‌های مختلف برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه جذاب بوده است.
این مربی نقاشی ادامه داد: تا کنون دو نمایشگاه نقاشی انفرادی در سال‌های 87 و 97 برگزار کرده‌ام و این نمایشگاه سومین کار انفرادی من است. 3نمایشگاه گروهی در مشهد و 3نمایشگاه دیگر نیز به همراه هنرمندان دیگر در تهران برگزار کرده‌ام.
وی افزود: در مقایسه با نمایشگاه‌هایی که در تهران ارائه کرده‌ام استقبال مردم مشهد کم است. درحالی‌که هنر در تهران طرفداران بیشتری دارد و حتی برای آن هزینه هم می‌کنند. گرچه استقبال مردم نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است و مردم دیدشان بازتر شده است اما هنوز جا دارد که ارتباط مردم با هنر بیشتر شود و هنر به خانه‌های مردم راه پیدا کند.
لواسانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه به تنهایی کافی نیست و بهتر است هنرمندان در کنار برگزاری نمایشگاه درباره آثار خود و دلیل انتخاب آن نیز برای بازدیدکنندگان صحبت کنند تا مردم نگاهشان به هنر تغییر کند و از اهمیت آن در زندگی و روحیه‌شان اطلاع یابند. تا زمانی که افراد به اهمیت و ضرورت این موضوع پی نبرند هیچ‌گاه برای دیدن آن وقت نخواهند گذاشت و هزینه نیز نخواهند کرد.
وی ادامه داد: صحبت‌کردن درباره هنر بی‌تأثیر نخواهد بود و به همین دلیل در مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز درباره آثار و موضوع آن برای بازدیدکنندگان صحبت شد تا مخاطبان درک بهتری از آثار داشته باشند.
این هنرمند یادآور شد: بی‌توجهی به هنر بر کمرنگ‌شدن انگیزه هنرمندان تأثیرگذار است و هنرمندانی که همچنان کار می‌کنند به خاطر دل خود، عشق و علاقه‌ای که به این حرفه دارند از ادامه‌ کار باز نمانده و فعالیت دارند. من نیز از ادامه‌ راه دلسرد نخواهم شد و آن را دنبال خواهم کرد.
وی افزود: هنگام نقاشی‌کشیدن با تمام آثار، شخصیت‌ها و حتی رنگ‌هایی که در کارها استفاده شده است، ارتباط برقرار کرده‌ام و به همین دلیل توانسته‌ام موضوع مدنظر خود را به مخاطب القا کنم. با آنکه پرتره را تخصصی کار می‌کنم و بعضی نمایشگاه‌هایم با این موضوع ارائه شده است اما قصد دارم در نمایشگاه بعدی خود که در تهران برگزار خواهم کرد در ارائه‌ آثار کمی تغییرات ایجاد کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->