سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیگار کشیدن، ۵۰ هزار تومان جریمه دارد+عکس

  • کد خبر: ۱۷۵۳۹
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
سیگار کشیدن، ۵۰ هزار تومان جریمه دارد+عکس
هیئت مدیره یک مجتمع تجاری در تهران برای استعمال هر نخ سیگار در مجتمع مذکور ۵۰ هزار تومان جریمه تعیین کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۸۶/۰۷/۰۱ بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و به استناد ماده (۱۸) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال ۱۳۸۵، آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را تصویب کرد.

 

بنابر ماده هفت این قانون به منظور حفظ سلامت عمومی به ویژه محافظت در مقابل استنشاق تحمیلی دود محصولات دخانی، استعمال این مواد در اماکن عمومی ممنوع است.

 

در این قانون، محل‌هایی که مورد استفاده و مراجعه یا عموم مردم است از قبیل اماکن متبرکه دینی، بیمارستانها، درمانگاه‌ها، سالن‌های همایش، سینماها، فضا‌های عمومی، مهمانخانه‌ها و مهمانسراها، رستورانها، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های بزرگ، اماکن فرهنگی و ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، وسایل‌نقلیه عمومی، مؤسسات دولتی و عمومی، بانکها، شهرداری‌ها و هر نوع مرکز و محل جمعی دیگر، از جمله اماکن عمومی اطلاق شده است.

 

بنابر ماده هشت این قانون نیز مسئولیت اجرای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و سایر اماکن مندرج در قانون با مدیران یا کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه است. 

 

همچنین بنابر تبصره یک  بند ب ماده ۱۳ "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ،  مصرف دخانیات در اماکن عمومی یا وسایل نقلیه عمومی موجب حکم به جزای نقدی از ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار ریال است همچنین در تبصره  ب  بند ب ماده ۱۳ این قانون آمده که هیئت دولت می‌تواند حداقل و حداکثر جزای نقدی مقرر در این قانون را هر سه سال یک بار براساس نرخ رسمی تورم تعدیل کند.

 

هر چند که اجرای جزای نقدی برای استعمال دخانیات در اماکن عمومی آنچنان که باید و شاید رعایت نمی‌شود و متخلفان تنها مورد تذکر شفاهی قرار می‌گیرند، اما اخیراً هیئت مدیره یک مجتمع تجاری در تهران و در اقدامی قابل تقدیر با نصب بنر در قسمت‌های مختلف این مجتمع، جزای نقدی برای استعمال دخانیات در مجتمع مذکور تعیین کرده است.

 

برابر مصوب هیئت مدیره این مجتمع، برای استعمال هر نخ سیگار، داخل فضای آن، ۵۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است.



سیگار کشیدن، ۵۰ هزار تومان جریمه دارد+عکس
سیگار کشیدن، ۵۰ هزار تومان جریمه دارد+عکس

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->