افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها
انتقاد آیت الله علم‌الهدی از مدیران چند شغله؛

مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست

  • کد خبر: ۱۷۵۴۶
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست
مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست، مدیر آموزشی هستید و ۱۰ کار دیگر نیز انجام می‌دهید این قابل اجرا نیست، کسی که تا به حال موفق بوده کسی است که از صبح تا شب پای کار است.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان بزرگ که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: هر کسی‌که مسئولیت شهر، مدرسه یا حوزه را دارد به طور طبیعی مدیر یک پایگاه از نیروگاه‌های امام زمان (عج) است، در بین همه سمت‌هایی که در روحانیت وجود دارد این سمت، خطیرترین سمت‌ها و بالاترین موقعیت‌ها است.
وی افزود: جلسه امروز علمی نیست بلکه جلسه هم‌اندیشی در مسئله مدیریت بهتر آموزشی در یک حوزه است، این مسئله را بدانیم در عرصه روحانیت مسؤولیت‌های اجتماعی که وجود دارد؛ مسؤولیت فردی است، هر فردی در مسؤولیت اجتماعی کاری انجام می‌دهد و بنده خودم را می‌گویم که من به عنوان نماینده، ولی فقیه یک نفر هستم و یک کار را انجام می‌دهم.
آیت‌الله علم الهدی عنوان کرد: در مسئله امامت جمعه تنها هستم و حواشی عوارض نماز جمعه را باید جمع کنم، اما در مسئله مدیریت آموزشی تنها نیستید، هر کدام در پهنای افراد تحت مدیریت انسان‌هایی در مسیر خدمت هستید.
امام جمعه مشهد ادامه داد: این کار یک نفر نیست، اما در مسئله نیروسازی برای اسلام و انقلاب یک نفر نیستیم ما یک نفر هستیم که به ۱۰۰ نفر تکثیر شده‌ایم، شما هرکاری را انجام می‌دادید یک نفر بودید هر چند کار بزرگی باشد، اما اکنون که در شعاع مدیریت آموزشی شما ۲۰۰طلبه رشد می‌کند، یک نفر هستید که مبدل به چند نفر شده‌اید، هیچ کاری با عظمت‌تر از این کار نیست.
وی با اشاره به بنیان‌گذاری دانشگاه امام صادق (ع) افزود: من از طلبه‌هایی هستم که رفتم و دانشگاه ساختم، ۲۳سال از مقطع مهم زندگی خودم را صرف این دانشگاه کردم و نتیجه نیز این محصول شد.
آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مدیریت آموزشی کار تشریفاتی و منصب و مقام نیست، مدیر آموزشی هستید و ۱۰ کار دیگر نیز انجام می‌دهید این قابل اجرا نیست، کسی که تا به حال موفق بوده کسی است که از صبح تا شب پای کار است.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیران باید همه ظرفیت وجودی خود را در همین کار بریزند، افزود: این کار کمی نیست، شما نیرو برای امام زمان (عج) پرورش می‌دهید و این در شرایط فعلی کار سختی است، دنیای استکبار جهانی شدن اسلام را استشمام می‌کند و با همه قدرت بر سر اسلام ریخته است، استکبار تنها رقیب خود را اسلام می‌داند.
وی متذکر شد: در چنین اوضاعی مدیریت بخشی از پایگاه‌های امام زمان (عج) را عهده‌دار شده‌ایم و نباید در کنار آن کار‌های دیگری داشته باشیم، از روزی که «عاملی» این مسؤولیت را قبول کرده تمام کارشان مدیریت همین حوزه است.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: هیچ فرقی نمی‌کند که مدرسه بزرگ باشد یا کوچک، وقتی برنامه‌ریزی می‌کند گاهی برای ۱۰۰نفر و گاهی برای هزار نفر است، از نظر فکری فرقی ندارد مدیریت آموزشی مدیریتی است که باید نیرو بگذارید اگر نیرو نگذاشتید جواب حضرت را نمی‌توانید بدهید.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تنها مسأله آموزشی نیست، مسأله پرورش نیرو در کنار آموزش مطرح است، اظهار کرد: طلبه جوان ۱۵ساله نیست که تربیتش کنیم، پرورشی که روی یک نیروی کار آمد کار می‌برد یک نوع پرورش خاص است یعنی شما باید فضایی ایجاد کنید که این نیرو از نظر فکری و فرهنگی طلبه را پرورش دهد.
وی ادامه داد: برنامه تربیتی موعظه و نصیحت کارآمد نیست، حرف زدن چقدر موثر است؟ طلبه در درس اخلاق چقدر گوش می‌دهد؟ درس اخلاق یک صدم کار بیشتر نیست، که حالا این مدرس یا طلبه نفس زکیه باشد و آدم هنرمند در سخن باشد، این ۱۰ درصد قضیه هم نیست مهم این است که فضاسازی شود.
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: جوی باید ایجاد شود که از نظر اجتماعی، سیاسی و بینش‌های خاص بصیرتی طلبه را واقعا پرورش‌دهد و باعث شود نیروی آگاه و مجاهد با انگیزه حرکت جهادی داشته باشد، این فضا را ایجاد کردن و با این کیفیت کار کردن، مدیریت کردن کسی را می‌خواهد که روز و شب از مدرسه بیرون نرود.
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->