شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

نوبخت: حل بخش عمده‌ای از مشکلات آب و برق شمال تا امشب

  • کد خبر: ۱۷۶۱۴
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
نوبخت: حل بخش عمده‌ای از مشکلات آب و برق شمال تا امشب
انتظار می‌رود بخش بسیاری از مشکل برق، آب و راه‌ها ظرف ۲۴ ساعت آینده (پنجشنبه شب، بیست وچهارم بهمن ماه) برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه شب در حاشیه جلسه  ستاد بحران گیلان در جمع خبرنگاران در رشت افزود: در جلسه ستاد بحران، هواشناسی توضیحاتی را راجع به پیشگیری در روزهای گذشته داشت؛ با اندکی عملکرد بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد روبه‌رو بودیم اما از اینکه بموقع به دستگاه‌های ذی‌ربط هشدار داده بود، جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: اعلام به‌موقع همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان هواشناسی و اداره کل بحران قبل از  وقوع بحران، قابل تقدیر است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به آمادگی‌های لازم درباره بارش برف، تصریح کرد: مسائل در سه حوزه قابل دسته‌بندی است؛ نخست در حوزه راه، در حالی که خودروهای ورودی رو به  افزایش بوده و  پیش‌بینی هواشناسی و هشدارها نیز حاکی از پرهیز از ترددهای غیرضروری بود، اما تردد در روز ۲۱ بهمن ماه افزایش یافت.

نوبخت با تأکید بر ضرورت توجه مردم به هشدارهای هواشناسی، راهداری و پلیس راه، گفت: بر اساس گزارش پلیس راه، ۷۰ درصد خودروهایی که گرفتار برف شده بودند، زنجیر چرخ نداشتند.

وی تصریح کرد: کندی تردد این خودروها باعث شد که تجهیزات برفروبی نتواند به نحو مناسبی در مسیر عمل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در زمان حاضر راههای اصلی ما باز اما بدون مشکل نیست؛ برخی خودروها در مسیر دچار حادثه می شوند و راه را بند می آورند؛ ماشین هایی که در پشت آنها قرار می گیرند نیز  دچار مشکل شده، مسیر را مسدود کرده باعث عدم تردد آنها می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با دستوراتی که وزیر راه و شهرسازی به مجموعه تحت نظارت داده و تجهیزاتی که از استان‌های همجوار برای گیلان آمده، بتوانیم تردد را سهل‌تر کنیم و هرچه سریعتر وارد راه‌های فرعی شویم.

نوبخت با اشاره به اینکه  وزیر و راه و شهرسازی دستور داد که راه‌ها با اولویت باز شود، گفت: مسیرهای مرغداری برای جلوگیری از مشکلات آتی در اولویت بازگشایی راهها قرار گرفت؛ ضمن آنکه برای فردا بیشترین قسمت از راه‌های فرعی نیز بازگشایی خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری، مشکل دیگر را  راجع به برق و پارگی سیم‌ها و خارج شدن از مدار ۱۴ پست عنوان و تصریح کرد: هر یک از این پست ها چندین هزار خانوار را تحت پوشش قرار می دادند؛ به طوری که برق ۲۵۰ هزار خانوار قطع شده بود.

وی افزود: بر اساس گزارش توانیر، انتظار می رود تا فردا شب (پنجشنبه شب) بخش بزرگی از  قطعی‌های برق برطرف شود؛ به طوری که اکنون حدود ۸۰ هزار مشترکی که برق آنها قطع شده، به  زیر ۱۰ هزار برسانند.

نوبخت اظهار کرد: باتوجه به اینکه پنج هزار مشترک شهری  و ۴۰۰  روستا نیز درگیر مشکل آب شرب هستند، مشکلات آنها نیز به برق مرتبط می شود که باید برق آنها وصل شود تا بتوانند آب شرب را برای مردم پمپاژ کنند و بتوان موضوع آب را حل کرد.

نوبخت، به اهمیت بازگشایی معابر درون شهری گیلان و شهر رشت نیز اشاره و بیان کرد: قرار شد روز پنجشنبه راهای فرعی و  محلات را بازگشایی کنند.

وی در ادامه، از تشکیل جلسه ستاد بحران ساعت ۷ صبح فردا برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها از روند انجام تصمیماتی که در این جلسه بحران مقرر شده، خبر داد.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا عصر سه شنبه ادامه یافت، موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت- قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای و بروز مشکلات عدیده برای مردم  شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->