سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
سرخط خبرها

۷۰ هزار مدرسه کشور شعب اخذ رأی هستند

  • کد خبر: ۱۸۰۳۱
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
۷۰ هزار مدرسه کشور شعب اخذ رأی هستند
۷۰ هزار مدرسه کشور، شعب اخذ رأی هستند.
به گزارش شهرآرانیوز، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود؛ طبق گفته‌های مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش مدارس و فرهنگیان در برگزاری انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنند یعنی حدود ۷۰ هزار مدرسه کشور شعب اخذ رأی هستند و بیش از ۷۰ درصد فرهنگیان در جریان برگزاری انتخابات به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند.

 تعطیلی مدارس در روز بعد از انتخابات به میزان مشارکت مردم بستگی دارد، اگر میزان مشارکت بالا باشد، چون تعداد رأی‌دهنده‌ها زیاد است، شمارش آرا زمانبر است بنابراین نیاز داریم مدارس یک روز تعطیل باشند، اما از هم‌اکنون برنامه مشخصی وجود ندارد.
معلمانی که در حوزه انتخابات مسئول صندوق رأی هستند ممکن است در مدرسه‌ای که حوزه انتخابی است تدریس نداشته باشند و محل کار آن‌ها مدرسه دیگری باشد در چنین شرایطی طبیعتاً فردای روز انتخابات هر دو مدرسه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند، بنابراین اگر قرار بر تعطیلی باشد، کل مدارس تهران را فردای روز انتخابات تعطیل می‌کنیم.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموز‌ش‌وپرورش نیز درباره مشارکت این وزارتخانه در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان‌کرد: بحث تربیت سیاسی و اجتماعی یکی از ۶ ساحت مهم نظام تعلیم و تربیت است که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده، تربیت سیاسی و اجتماعی راهکاری برای آماده‌کردن دانش‌آموزان به منظور زندگی در جامعه است و باعث ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: یکی از نمود‌های تربیت سیاسی و اجتماعی بحث مشارکت در انتخابات است، وزارت آموزش‌وپرورش در بحث انتخابات دو مسئولیت برای خود تعریف کرده از جمله ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و خانواده‌ها و حساس‌کردن آن‌ها به انتخابات مجلس است.

معاون پرورشی و فرهنگی  وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: آموزش‌وپرورش بزرگترین دستگاه کشور به لحاظ امکانات و جامعه آماری در کل کشور است و می‌تواند برای برگزاری انتخابات کمک بزرگی به وزارت کشور باشد.

بیشترین همکاری در برگزاری و نظارت بر انتخابات از سوی معلمان

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش در دو  عرصه به وزارت کشور کمک می‌کند، نخست تأمین نیروی انسانی برای برگزاری انتخابات، معلمان و مدارس در سراسر کشور یکی از ارکان مهم برگزاری انتخابات هستند، معلمان در اداره شعبه‌های اخذ رأی به عنوان عوامل اجرایی فعالیت می‌کنند و ۷۰ درصد فرهنگیان در این باره مشارکت دارند همچنین به شورای نگهبان در بحث نظارت بر انتخابات کمک می‌کنند و بیشترین همکاری در بحث نظارت بر انتخابات از سوی فرهنگیان است.

کاظمی با اشاره به اینکه بخش دوم کمک آموزش‌وپرورش در برگزاری انتخابات ارائه امکانات و تجهیزات است، متذکر شد: از طریق در اختیار گذاشتن مدارس و تجهیزات برای برگزاری انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنیم.

۶۰ درصد مدارس «۷۰ هزار مدرسه» شعب اخذ رأی

به گفته وی ۶۰ درصد مدارس شعب اخذ رأی هستند که حدود ۷۰ هزار مدرسه در کل کشور می‌شود و در کنار این مسئله آشنایی دانش‌آموزان با موضوع انتخابات مدنظر است، یکی از اقدامات آموزش‌وپرورش برگزاری انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی است که به نوعی تمرین انتخابات است و ۷۰۰ هزار عضو شورا‌های دانش‌آموزی بازوی مشورتی مدیران مدارس هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود:‌امیدواریم همراه خوبی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات باشیم و از سوی دیگر تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان به ویژه رأی اولی‌ها نسبت به سرنوشت کشور و جامعه حساس باشند و حضور باشکوهی را در انتخابات داشته باشند، بسیج عمومی برای ارتقای سطح مشارکت در انتخابات یکی از اهداف ما است.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->